Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjo! Jag har installerat en casio keyboard som midi klaviatur pĂ„ min dator. Och jag anvĂ€nder mig utav cubase sx 3. Men nĂ€r jag trycker vissa tangenter sĂ„ öppnas det rutor och trycker pĂ„ knappar hĂ€r och var osv , som om det Ă€r key commands in laggda pĂ„ vissa tangenter pĂ„ midi-klaviaturen. Är det nĂ„n instĂ€llning i Cubase eller? Vad beror detta pĂ„? vad ska jag göra? TAck Ă„ hej !

Annons
Postat

Hejsan.

Det Àr sannerligen funktioner som ligger inbakade i Cubase som standard instÀllningar. Det gÀller alla program som stöder styrning via midi klaviatur.

Kolla manualer som du fick nÀr du köpte Cubase och Àven för ditt klaviatur. Det finns Àven bra videosnuttar pÄ youtube som visar hur man gÄr tillvÀga.

TÀnk pÄ att ge all info som behövs för att vi lÀttare ska kunna hjÀlpa dig. T.ex vilket klaviatur det gÀller. DÄ kan de som har samma klaviatur snabbare lösa ditt problem.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.