perchi Postat 22 januari 2009 Dela Postat 22 januari 2009 hejsan: ) kan ni hjälpa mig med reason, är helt komplett nybörjare och har endast lyckats få till ett någorlunda beat med redrum.. jag lyckas inte ens få ljud i allt annat, hur gör jag så att jag kan spela synth genom programmet osv?? tack på förhand Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallin Postat 22 januari 2009 Dela Postat 22 januari 2009 Oj, det är ett ganska omfattande svar om man ska ge dig det du frågar efter. Jag skulle föreslå att du tittar på de filmer som finns på propparnas hemsida till att börja med, kolla sedan runt lite på youtube också, brukar finnas en hel del. Du kan också köpa videokurser, det finns länkar till sådana på propparnas hemsia. I korthet, du skapar en synth eller sampler, kopplar ljudutgångarna till en ledig kanal i mixern, markerar enheten (synthen/samplern) i sequencern och spelar sedan med ett anslutet keyboard. Keyboarden måste finnas med i preferencerna i Reason. Har inte programmet framför mig men har för mig att de finns under tools --> options (eller Preferences) --> en flik som heter "controller keyboard" eller liknande. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 22 januari 2009 Dela Postat 22 januari 2009 Man läser manualen och/eller kollar på instruktionsvideor på Youtube Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.