4Trax Postat 9 januari 2009 Postat 9 januari 2009 Har bytt dator och nu när jag mutar i arrange fönstret så mutas det även på själva mixerkanalen vilket det inte gjorde i förra datorn. Har letat i inställningarna men hittar inget. Nån som vet?
4Trax Postat 9 januari 2009 Trådstartare Postat 9 januari 2009 (redigerat) Hur är det ett problem? 🙂 Jo, om jag t.ex. mutar en trum-plugin så kan jag inte spela på den om man vill testa nåt annat komp till musiken! Söker svar inte.... 😉 Edit: och ja, man kan muta spåren/blocken i arranget men den funktionen jag söker var sååå bra, nu när jag inte har den längre. 🙂 Redigerat 9 januari 2009 av 4Trax
JonasW Postat 9 januari 2009 Postat 9 januari 2009 Du kan ju alltid markera regionen du vill mute'a och trycka på M på tangentbordet...
4Trax Postat 9 januari 2009 Trådstartare Postat 9 januari 2009 Du kan ju alltid markera regionen du vill mute'a och trycka på M på tangentbordet... Haha, nu var du rolig! Det var ju det jag menade i min edit!
4Trax Postat 9 januari 2009 Trådstartare Postat 9 januari 2009 Du kan ju alltid markera regionen du vill mute'a och trycka på M på tangentbordet... Haha, nu var du rolig! Det var ju det jag menade i min edit!
JonasW Postat 9 januari 2009 Postat 9 januari 2009 Du kan ju alltid markera regionen du vill mute'a och trycka på M på tangentbordet... Haha, nu var du rolig! Det var ju det jag menade i min edit! Inte alltid läskunskapen är vad den borde vara 😎
4Trax Postat 12 januari 2009 Trådstartare Postat 12 januari 2009 Hittar det. You can choose to disable Slow response mute in: Logic Pro > Preferences > Audio [General] Ställ in "Slow" så mutas inte channelstrippen också utan bara tracket/regionen i arrangfönstret! Rekommenderar denna funktion.
JonasW Postat 12 januari 2009 Postat 12 januari 2009 Hittar det. You can choose to disable Slow response mute in: Logic Pro > Preferences > Audio [General] Ställ in "Slow" så mutas inte channelstrippen också utan bara tracket/regionen i arrangfönstret! Rekommenderar denna funktion. Haha den funktionen tycker jag är skitjobbig, jag vill att det ska mutas direkt när man trycker 😄 Smaken är bestämt som den gamla baken...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.