Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har bytt dator och nu när jag mutar i arrange fönstret så mutas det även på själva mixerkanalen vilket det inte gjorde i förra datorn.

Har letat i inställningarna men hittar inget.

Nån som vet?

Annons
Postat (redigerat)
Hur är det ett problem? 🙂

Jo, om jag t.ex. mutar en trum-plugin så kan jag inte spela på den om man vill testa nåt annat komp till musiken!

Söker svar inte.... 😉

Edit: och ja, man kan muta spåren/blocken i arranget men den funktionen jag söker var sååå bra, nu när jag inte har den längre. 🙂

Redigerat av 4Trax
Postat
Du kan ju alltid markera regionen du vill mute'a och trycka på M på tangentbordet...

Haha, nu var du rolig! Det var ju det jag menade i min edit!

Postat
Du kan ju alltid markera regionen du vill mute'a och trycka på M på tangentbordet...

Postat

Inte alltid läskunskapen är vad den borde vara 😎

Postat

Hittar det.

You can choose to disable Slow response mute in:

Logic Pro > Preferences > Audio [General]

Ställ in "Slow" så mutas inte channelstrippen också utan bara tracket/regionen i arrangfönstret!

Rekommenderar denna funktion.

Postat
Hittar det.

You can choose to disable Slow response mute in:

Logic Pro > Preferences > Audio [General]

Ställ in "Slow" så mutas inte channelstrippen också utan bara tracket/regionen i arrangfönstret!

Rekommenderar denna funktion.

Haha den funktionen tycker jag är skitjobbig, jag vill att det ska mutas direkt när man trycker 😄

Smaken är bestämt som den gamla baken...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.