nattvaktaren (oregistrerad) Postat 23 november 2004 Postat 23 november 2004 (redigerat) Ibland fÄr man intryck av att Studioforumet pÄ nÄgot sÀtt Àr mindre avancerat Àn andra liknande mötesplatser pÄ internet som behandlar ungefÀr samma saker. SÄ Àr det inte! Visst tillkommer det stÀndigt nya medlemmar som stÀller samma smÄtt irriterande nybörjarfrÄgor (utan att anvÀnda sökfunktionen förstÄs...), kanske fler hÀr Àn pÄ andra stÀllen, men den stomme av flitiga postare som verkar hÀr Àr svÄrslagen: Demoniqus - Mixning- och ljudbildskung, alla tips frÄn Demonen Àr anvÀndbara. Hacke - Datorkunskaper utöver det vanliga. Brojd - Snabb med att hjÀlpa PT-blÄbÀr. Trombonisten - Pedagogisk och hjÀlpsam. Kunnig dessutom. Android - Kan allt om hÄrda syntar. Claes - Duktig pÄ att hjÀlpa noobs - superduktig pÄ det mesta. Electroaudio - PA-proffs. dbd - HÄrdvarukunskaper pÄ hög nivÄ. Neko - Gör sina egna VSTis. Bara en sÄn sak. Majken - En verklig tillgÄng, cubase-expert. MusicGene - Tekniskt kompetent. Snabb med att svara. Danny Cort - Kan allt om rap. Vet massor om branschen dessutom. Rapid Wanker - Alltid nyttiga inlÀgg om hÄrda grejer. Fridh - Reasonproffs. joachime - Inspelningstekniskt kunnig - kolla klistrade trÄden om truminspelning! Det finns naturligtvis fler pÄ forumet som bidrar med nyttig kunskap, men de ovanstÄende tycker jag förtjÀnar ett sÀrskilt omnÀmnande, som pÄminnelse om att vi faktiskt Àr kunniga - och minst lika avancerade som andra forum! Dessutom: Enligt denna gallup har nÀstan hÀlften av (de aktiva) medlemmarna slÀppt skivor. Vi har medlemmar som legat pÄ hitlistorna, medlemmar som spelats av internationella DJs, medlemmar som driver professionella mastringsstudios. Vi har Jocke Boberg, Carl_B och Carl-Isidor SundebÀck som medlemmar! SkÄl! edit: Givetvis finns det massor av forumfolk som bidrar med intressanta inlÀgg i andra Àmnen, syftet med denna trÄd Àr frÀmst att peka pÄ all den (frÀmst tekniska) kompetens som faktiskt finns hÀr. Redigerat 23 november 2004 av nattvaktaren
Claes Holmerup Postat 23 november 2004 Postat 23 november 2004 (redigerat) Claes - Duktig pĂ„ att hjĂ€lpa noobs - superduktig pĂ„ det mesta. Jag bugar mig i stoftet och tackar för sĂ„dant beröm - men brer du inte pĂ„ lite i mesta laget...? đ "Superduktig pĂ„ det mesta" Ă€r vĂ€l inte riktigt sĂ„ jag ser pĂ„ mig sjĂ€lv - men visst försöker man alltid dra sitt lilla strĂ„ till stacken. đ Redigerat 23 november 2004 av Claes
wonderboy Postat 23 november 2004 Postat 23 november 2004 Vill lÀgga till Aolsson till listan ovan. Han skriver ofta initierat och lÀttfattligt kring bÄde Protools i synnerhet och ljudarbete i allmÀnhet!
Neko Postat 23 november 2004 Postat 23 november 2004 (redigerat) Tackar sÄ mycket för omnÀmnandet Nattvaktaren, och jag stödjer dig i din nominering av de andra. HÄller helt och klart med om att vi har ett bra forum dÀr man kan fÄ bra hjÀlp och konstruktiv kritik. Men du har missat en person pÄ listan. Dig sjÀlv. Du Àr nog en av dem som framförallt bidragit till att forumet inte har blivit en goshörna för inbördes beundran. Dessutom Àr du intresserad av att forumet skall hÄllas pÄ en bra nivÄ. TÀnker dÄ bland annat pÄ den hÀr trÄden. EDIT: frÄn klump till goshörna Redigerat 23 november 2004 av Neko
dbd Postat 23 november 2004 Postat 23 november 2004 Claes - Duktig pĂ„ att hjĂ€lpa noobs - superduktig pĂ„ det mesta. Jag bugar mig i stoftet och tackar för sĂ„dant beröm - men brer du inte pĂ„ lite i mesta laget...? đ "Superduktig pĂ„ det mesta" Ă€r vĂ€l inte riktigt sĂ„ jag ser pĂ„ mig sjĂ€lv - men visst försöker man alltid dra sitt lilla strĂ„ till stacken. đ Claes, face it, du Ă€r vass đ Tackar ocksĂ„ för berömmet nattis! Och som sagt, du glömde dig sjĂ€lv pĂ„ listan đ
Egghuvud Postat 23 november 2004 Postat 23 november 2004 (redigerat) Word!!!! đ Det Ă€r inte bara intressant och lĂ€rorikt. Det finns en massa folk som gör att det Ă€r vĂ€ldigt unerhĂ„llande att hĂ€cka hĂ€r ocksĂ„ edit: la till lite Redigerat 23 november 2004 av Egghuvud
brojd Postat 23 november 2004 Postat 23 november 2004 Ănskar bara att jag inte var lika snabb i sĂ€ngen. đ Ingen ordning utan vaktis.
android Postat 23 november 2004 Postat 23 november 2004 Ojoj, tackar! HÄller fullstÀndigt med om att det hÀr Àr ett grymt forum! Beroendeframkallande Àr det ocksÄ...
Kringlan Postat 23 november 2004 Postat 23 november 2004 Ăh, varför ska alla sitta hĂ€r och vara sĂ„ jĂ€vla positiva för? Forumet betsĂ„r ju av 20 folk som postar regelbundet 500 som pĂ„stade en gĂ„ng 500 som registrerade sig för sakens skull och 500 som har glömt bort lösenordet. Och för övrigt förhĂ„ller jag mig skeptiskt till att forumet överhuvudtaget existerar.
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 23 november 2004 Postat 23 november 2004 (redigerat) Ăh, varför ska alla sitta hĂ€r och vara sĂ„ jĂ€vla positiva för? DĂ€rför att hĂ€r finns det jĂ€vligt kunnigt folk som kravlöst stĂ€ller upp pĂ„ att hjĂ€lpa andra. Det Ă€r jag tacksam för. EDIT: lite trevligare Redigerat 23 november 2004 av maxmaxmax
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 23 november 2004 Postat 23 november 2004 Ăh, varför ska alla sitta hĂ€r och vara sĂ„ jĂ€vla positiva för? Som jag skrev sĂ„ talas det ibland om detta forum som ett gĂ€ng okvalificerade amatörer. Jag ville visa att det inte stĂ€mmer (att det dock tycks stĂ€mma in ganska pĂ„ dig Ă€r en helt annan sak); tvĂ€rtom finns hĂ€r gott om duktiga och kunniga mĂ€nniskor. Och för övrigt förhĂ„ller jag mig skeptiskt till att forumet överhuvudtaget existerar. För min del gör det inget alls om du avslutar din existens pĂ„ forumet. Förresten: Se upp med att kombinera stöddighet med oförmĂ„ga, brukar aldrig bli bra.
MusikMakaren Postat 23 november 2004 Postat 23 november 2004 Har egentligen Forum-Time-Out bĂ„de frĂ„n detta forum och frĂ„n VST-forum ( http://vstforum.clubcubase.net/ ) men var inne och ... just det, sökte lite svar pĂ„ mina frĂ„gor...och jag anvĂ€nder dessa bĂ„da forum betydligt flitigare Ă€n manualer, helpfunktioner och nĂ€t-sök nĂ€r jag har nĂ„gra frĂ„gor. Som nybörjare Ă€r det helt suverĂ€nt, speciellt nĂ€r man lĂ€rt sig att anvĂ€nda sökfunktionen. đ HĂ„ller helt med, massor av bra kompetens đ Keep up the good work! /Jan Olof
Kringlan Postat 23 november 2004 Postat 23 november 2004 (redigerat) Ăh, varför ska alla sitta hĂ€r och vara sĂ„ jĂ€vla positiva för? Som jag skrev sĂ„ talas det ibland om detta forum som ett gĂ€ng okvalificerade amatörer. Jag ville visa att det inte stĂ€mmer (att det dock tycks stĂ€mma in ganska pĂ„ dig Ă€r en helt annan sak); tvĂ€rtom finns hĂ€r gott om duktiga och kunniga mĂ€nniskor. Och för övrigt förhĂ„ller jag mig skeptiskt till att forumet överhuvudtaget existerar. För min del gör det inget alls om du avslutar din existens pĂ„ forumet. Förresten: Se upp med att kombinera stöddighet med oförmĂ„ga, brukar aldrig bli bra. [edit] stryker allt alltsĂ„. Ironi och sĂ„nt Ă€r ju bortkastat hĂ€r. Redigerat 23 november 2004 av Kringlan
Pusa Postat 23 november 2004 Postat 23 november 2004 Forumet Ă€r helt klart en stor tillgĂ„ng om man Ă€r ute efter att fĂ„ snabb hjĂ€lp.. Manualer kan vara riktigt tunga att hitta vad man söker i.. DĂ„ Ă€r den praktiska kunskapen som mĂ„nga HĂR inne besitter och gĂ€rna delar med sig av, en sĂ€ker kĂ€lla till en smidig lösning pĂ„ problemet.... SĂ„ tack till alla suverĂ€na rĂ„d jag fĂ„tt under den knappa mĂ„nad jag varit aktiv sista tiden... VAD som dock INTE fungerar riktigt bra hĂ€r inne (och pĂ„ de flesta andra forum dĂ€r ute pĂ„ internĂ€tet) Ă€r sökfunktionen som Ă€r hopplös.. Hade man haft en rad dĂ€r man kunde skriva "halva" ord och anvĂ€nda "+" (Vilket man vĂ€l inte kan.. eller? đ ) SĂ„ hade sökfunktionen varit anvĂ€ndbar.. Att söka "sista 30 dgr" eller 2 mĂ„n tillbaka.. Vad Ă€r det för mening med det? Finns svaret ett Ă„r tillbaka, arför skall man inte hitta det utan att behöva klicka i en massa olika sök-former.. Borde vara instĂ€lld pĂ„ att hitta ALLA inlĂ€gg frĂ„n början, för att sen dĂ„ kanske gĂ„ att stĂ€lla in sĂ„ att man bara hittar de som kommit in de sista 3 mĂ„naderna om man sĂ„ ville.. NĂ„gon mer som hĂ„ller med mig? En motor liknande den man anvĂ€nder i google exempelvis SĂK: +"pro tools" +crossfade ..... Och att sedan texten gicks igenom i alla de inlĂ€gg som postats oxĂ„.. vad mkt enklare det hade blivit dĂ„... Och mkt mindre irritation över att man inte anvĂ€nt sökfunktionen nĂ€r ett nytt inlĂ€gg postats... Hoppas att detta Ă€r nĂ„got som kommer att uppnĂ„s i framtiden.... Nu mĂ€rkte jag att vikten inte lades pĂ„ det positiva som meddelandet var avsett för.. kanske man inte skulle posta hela detta hĂ€r... men det gör jag Ă€ndĂ„..
hammagrella Postat 23 november 2004 Postat 23 november 2004 StĂ€ller mig pĂ„ kö i hyllningskören (jag kör en enkel baryton dĂ„... đČ ). Gissar att jag lĂ€rt mig mer om studio & ljud i största allmĂ€nhet genom att hĂ€cka hĂ€r pĂ„ forumet det senaste Ă„ret, Ă€n jag gjort under hela livet fram tills att jag reggade mig. Och inte nog med det, mĂ„nga av "AllmĂ€nt" och "Off topic"-diskussionerna har inte bara varit kul utan ocksĂ„ vinklat ett femtital nutids-snackisar i 360 graders vinkel, sĂ„ förutom ett gott garv har Ă„tminstone jag fĂ„tt ett breddat perspektiv och varit jĂ€kligt vĂ€lpreppad nĂ€r samma topics kommer upp ute pĂ„ krogen. Tack för det oxĂ„.....! Men som sagt, grunden Ă€r ju tekniken och jag kĂ€nner mig hedrad av att vistas pĂ„ samma sajt som tungviktarna i Nattvaktar'ns intro hĂ€r. Hamma tar av sig hatten! đ
Danny Cort (oregistrerad) Postat 23 november 2004 Postat 23 november 2004 (redigerat) Kul & smart inlÀgg, Nattis. Tack för the shoutout. Men förtjÀnar inte Dumb Dan en plats som Reasonkungen & ett house- & lyssninsgeni? Vad jag vet har han hjÀlpt mÄnga tillrÀtta. Redigerat 23 november 2004 av Danny Cort
Midori Postat 23 november 2004 Postat 23 november 2004 Àven om jag inte kan sÄ mkt som alla andra hÀr sÄ försöker jag lÀra mej nÄtt...Bra att ta lÀrdom av dem som redan kan.. =)
Danny Cort (oregistrerad) Postat 23 november 2004 Postat 23 november 2004 Àven om jag inte kan sÄ mkt som alla andra hÀr sÄ försöker jag lÀra mej nÄtt...Bra att ta lÀrdom av dem som redan kan.. =) Midori - NÄn mÄste ju vara snyggast ocksÄ.
Midori Postat 23 november 2004 Postat 23 november 2004 Ă€ven om jag inte kan sĂ„ mkt som alla andra hĂ€r sĂ„ försöker jag lĂ€ra mej nĂ„tt...Bra att ta lĂ€rdom av dem som redan kan.. =) Midori - NĂ„n mĂ„ste ju vara snyggast ocksĂ„. sant đČ
Kringlan Postat 23 november 2004 Postat 23 november 2004 (redigerat) Ă€ven om jag inte kan sĂ„ mkt som alla andra hĂ€r sĂ„ försöker jag lĂ€ra mej nĂ„tt...Bra att ta lĂ€rdom av dem som redan kan.. =) Midori - NĂ„n mĂ„ste ju vara snyggast ocksĂ„. sant đČ www.lunarstorm.se? Sorry danny men den va rĂ€tt bokad đ [edit] Vad sĂ€gs om att vi alla skapar nya konton dĂ€r och bara myzpyzer đ Redigerat 23 november 2004 av Kringlan
Midori Postat 23 november 2004 Postat 23 november 2004 haha...alla snackar om lunar..tÀnk pÄ helgon dÄ?det Àr brea grejjer..
Kringlan Postat 23 november 2004 Postat 23 november 2004 Lunarstorm Ă€r ju odiskutabelt mest fjortis. đ Fast PA kommer ju ikapp rĂ€tt snabbt.
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 23 november 2004 Postat 23 november 2004 Lunarstorm Ă€r ju odiskutabelt mest fjortis. đFast PA kommer ju ikapp rĂ€tt snabbt. Plötsligt förstĂ„r jag hur du kunnat posta inte mindre Ă€n 112 inlĂ€gg pĂ„ bara en vecka.
Kringlan Postat 23 november 2004 Postat 23 november 2004 Lunarstorm Ă€r ju odiskutabelt mest fjortis. đFast PA kommer ju ikapp rĂ€tt snabbt. Plötsligt förstĂ„r jag hur du kunnat posta inte mindre Ă€n 112 inlĂ€gg pĂ„ bara en vecka. Hahaha đ Ouch, baby.
Midori Postat 23 november 2004 Postat 23 november 2004 jauuutchh..haha...tror jag kan ta Ă„t mej pĂ„ den punkten med tror jag đ
Kringlan Postat 23 november 2004 Postat 23 november 2004 Ja, fast inte hĂ€lften sĂ„ mycket som jag. UptĂ€ckte just en... hmm titta bara đ Ajj.. jaja.. jag har minst liv. kan bara sĂ€ga att studion e paj till mitt försvar.
Midori Postat 23 november 2004 Postat 23 november 2004 Ja, fast inte hĂ€lften sĂ„ mycket som jag. UptĂ€ckte just en... hmm titta bara đ Ajj.. jaja.. jag har minst liv. kan bara sĂ€ga att studion e paj till mitt försvar. Jag kan bara se bra ut och sjunga pĂ„ mitt egna lilla vis...Ah du hade juh ganska sĂ„ mÄÄnga inlĂ€gg jaa đ..jag med ;P...Men jag hoppas att jag ska kunna lĂ€ra mej en massa pĂ„ detta forumet...
Kringlan Postat 23 november 2004 Postat 23 november 2004 Hehe. Jag registrerade hÀr för att lÀra mig saker och fÄ hjÀlp med att fÄ studion att funka men, ingen verkar veta vad som Àr problemet. SÄ vad finns det mer att göra Àn att terrorisera nattvaktaren och posta inlÀgg utan nÄgon egentlig substans?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.