Jump to content
Annons

hjälp med mixer


tuggummipaket

Recommended Posts

nyss köpt mixer och blev en sparsam variant av tapco mixer eftersom jag är nybörjare. det jag trodde var dock att kabeln från mixern till min dators ljudkort skulle ingå vilket det inte gjorde.

vad för kabel behöver jag köpa och vilket input i ljudkortet ska jag använda?

alla vettiga svar är jag tacksam för 😆

där har ni den mixer jag köpte också

http://www.4sound.se/ProductDetails.aspx?m...rticleId=468220

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det beror helt på vilket ljudkort du har och vilka ingångar det har. När det gäller vilka outputs du ska använda så bör det funka med antingen main outputs eller alt. outputs för ett lite smidigare handhavande (länken funkade inte för mig så jag vet inte vilka utgångar mixern har.. 😄)

/Bodin

Link to comment
Dela på andra sajter

frågade samma sak häromdan men ingen som svarade då.. skulle verkligen uppskatta hjälp o jag gissar att 99% av alla på forumet kan hjälpa me det här!

nyss köpt mixer och blev en sparsam variant av tapco mixer eftersom jag är nybörjare. det jag trodde var dock att kabeln från mixern till min dators ljudkort skulle ingå vilket det inte gjorde.

vad för kabel behöver jag köpa och vilket input i ljudkortet ska jag använda?

alla vettiga svar är jag tacksam för🙂

där har ni den mixer jag köpte också

http://www.4sound.se/ProductDetails.aspx?m...rticleId=468220

Först och främst kanske du vill be en moderator flytta denna tråd till en mer lämplig del av forumet så får du nog fler svar.

Länken funkar inge bra för mig, säger inte så mycket. Men jag skulle gissa att det är antingen rca eller 1/4" tele från mixern. Vad du har på ljudkortet har jag ingen aning om. Och inte heller är jag någon sladdexpert... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

frågade samma sak häromdan men ingen som svarade då.. skulle verkligen uppskatta hjälp o jag gissar att 99% av alla på forumet kan hjälpa me det här!

nyss köpt mixer och blev en sparsam variant av tapco mixer eftersom jag är nybörjare. det jag trodde var dock att kabeln från mixern till min dators ljudkort skulle ingå vilket det inte gjorde.

vad för kabel behöver jag köpa och vilket input i ljudkortet ska jag använda?

alla vettiga svar är jag tacksam för🙂

där har ni den mixer jag köpte också

http://www.4sound.se/ProductDetails.aspx?m...rticleId=468220

Anledningen till att ingen svarar kan vara att frågan är ngt oklar (och dessutom felpostad då den knappast är något "nyhetstips" 😄 ). Klickar man på medföljande länk så möts man av en vit sida?!

Annars tittar du bara på dina in- och utgångar på dina apparater. Är de inte samma så finns det convertar som gör att det ändå går att föra över ljud.

Jag gissar dock att mixern har fler anslutningar än datorns ljudkort så kolla för vilka ingångar du har på ljudkortet eftersom det är där begränsningen är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror helt på vilket ljudkort du har och vilka ingångar det har. När det gäller vilka outputs du ska använda så bör det funka med antingen main outputs eller alt. outputs för ett lite smidigare handhavande (länken funkade inte för mig så jag vet inte vilka utgångar mixern har.. 🙂)

/Bodin

okej. har inte den blekaste vad ljudkortet heter och får inte tag på snubben som byggt min dator.. men finns midi input och några till(line in, mic in, front, side, ctrl, reaf, SPDIF in&out)

någon som har en susning? o sorry om felplaceringen i forumet e lite grön här =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror helt på vilket ljudkort du har och vilka ingångar det har. När det gäller vilka outputs du ska använda så bör det funka med antingen main outputs eller alt. outputs för ett lite smidigare handhavande (länken funkade inte för mig så jag vet inte vilka utgångar mixern har.. 🙂)

/Bodin

okej. har inte den blekaste vad ljudkortet heter och får inte tag på snubben som byggt min dator.. men finns midi input och några till(line in, mic in, front, side, ctrl, reaf, SPDIF in&out)

någon som har en susning? o sorry om felplaceringen i forumet e lite grön här =)

du ska koppla till line in

men försök för tusan titta efter vad för kontakter det är så folk kan ge dig tips

minitele stereo? rca L&R? tele L&R?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror helt på vilket ljudkort du har och vilka ingångar det har. När det gäller vilka outputs du ska använda så bör det funka med antingen main outputs eller alt. outputs för ett lite smidigare handhavande (länken funkade inte för mig så jag vet inte vilka utgångar mixern har.. 🙂)

/Bodin

okej. har inte den blekaste vad ljudkortet heter och får inte tag på snubben som byggt min dator.. men finns midi input och några till(line in, mic in, front, side, ctrl, reaf, SPDIF in&out)

någon som har en susning? o sorry om felplaceringen i forumet e lite grön här =)

du ska koppla till line in

men försök för tusan titta efter vad för kontakter det är så folk kan ge dig tips

minitele stereo? rca L&R? tele L&R?

TR elelr TRS kablar står det att man ska använda från main out. hittade inget av det när jag sökte på 4sounds hemsida:(

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...