Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Gör en backup på de projektfiler / inställningar du vill spara från nuvarande installation, exempelvis om du gjort egna templates / patcher o.s.v

Normalt - vad jag själv erfarit - och jag installerat om Cubase, så har de filer som tillkommit efter grundinstallationen, legat kvar efter det att programmet tagits bort, däremot så tror jag att vissa filer som ex. egna Project-Templates ryker om du avinstallerar programmet.. tror inte att alla filer registreras en och en under installationen.. men testa o se.. ser vi dig här igen, med ögonen röda av grin, ja, då vet vi 😎

Men allvarligt: gör backup om du är osäker, det tar inte så lång tid.

Om du har ljudfiler i en extern katalog d.v.s skapat en audio /projektfilskatalog på en annan disk / partition kommer inte den påverkas av att du tar bort grundinstallationen.

Ligger alla filer inuti Cubasekatalogen skulle jag nog flytta dessa först..

Postat

Kolla också vad som ligger under "C:\Documents and Settings\'din användare'\Application Data\Steinberg\Cubase".

Jag har för mig att det ligger en del templates och liknande där.

Postat
Kolla också vad som ligger under "C:\Documents and Settings\'din användare'\Application Data\Steinberg\Cubase".

Jag har för mig att det ligger en del templates och liknande där.

Tack.. det var nog det jag menade, men det var osynk mellan hjärnan och händerna.. 😲

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.