Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag spelade in en konsert för några dagar sedan med min Zoom H2 och resultatet blev väldigt bra men tyvärr var det några rundgångar under kvällen. Jag undrar om ni har några tips på hur man få bort dem eller minimera dem?

Annons
Postat
Jag spelade in en konsert för några dagar sedan med min Zoom H2 och resultatet blev väldigt bra men tyvärr var det några rundgångar under kvällen. Jag undrar om ni har några tips på hur man få bort dem eller minimera dem?

Är det mitt i en låt så kan det bli svårt att få bort det beroende på hur lång tid rundgången höll på.

Annars är det ju bara till att automatisera spåret och dra ner volymen när rundgången är igång.

Nåt annat tips kan jag tyvärr inte ge, kanske någon annan som sitter inne med ett magiskt trick vad vet jag 😎

Postat

Är det mitt i en låt så kan det bli svårt att få bort det beroende på hur lång tid rundgången höll på.

Annars är det ju bara till att automatisera spåret och dra ner volymen när rundgången är igång.

Nåt annat tips kan jag tyvärr inte ge, kanske någon annan som sitter inne med ett magiskt trick vad vet jag 😑

Kanske man kan tra ner den freq som den ligger på, vad den nu den kan ligga på.

Postat

Nåt annat tips kan jag tyvärr inte ge, kanske någon annan som sitter inne med ett magiskt trick vad vet jag 😑

Kanske man kan tra ner den freq som den ligger på, vad den nu den kan ligga på.

Jo det skulle ju kunna funka, sätt rundgången på repeat i din DAW och lägg en EQ på kanalen. Ställ in ett smalt Q-värde och svep tills du hittar frekvensen och skär så smalt du kan för att inte skära bort annan viktig information 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.