Jump to content
Annons

Storlek på projektfönster


BosseL

Recommended Posts

Jag vet att det här kanske låter som dagens I-landsproblem, men är det någon som vet om man kan låsa projektfönstrets storlek i Cubase SX 1 ?

Om jag maximerar projektet och t.ex. öppnar upp mixern eller edit VSTi, så återgår projektfönstret hela tiden tillbaka till det ursprungliga storlek. Jag kan inte hitta något om detta under Preferences.

/Bosse

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kruxet är just när du maximerar det. Gör istället så att du bara har projektfönstret öppet och välj Window -> Tile Horizontally. Då blir fönstret så stort det kan utan att maximeras.

Sedan kan du spara detta som en window layout om du vill genom att välja Window -> Window Layout -> New.

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för tipset, det verkar nästan vara det enda man kan göra åt saken.

Tyvärr så har ju XP så feta blåa ramar kring sina applikationer (har förvisso bantat ned dom) och om man inte har världens största skärm så förlorar man lite arbetsyta.

//Bosse

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för tipset, det verkar nästan vara det enda man kan göra åt saken.

Tyvärr så har ju XP så feta blåa ramar kring sina applikationer (har förvisso bantat ned dom) och om man inte har världens största skärm så förlorar man lite arbetsyta.

//Bosse

Kör XP i classic style så ser det ut som win2k (utan äckliga blåa ramar).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...