Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej alla 😄 behöver lite hjälp här 😛 vet någon hur man kan installera CD-romen för att jag ska starta om hela min windows för att det tar ca 1 timme att starta datorn kan någon hjälpa mig med att berätta hur man fixar CD-romen?

Redigerat av Natchi
Annons
Postat

Nej, det kan jag inte. Men jag kan ge lite generella tips:

- Se inte tekniska problem som nånting magiskt som du aldrig skulle kunna fixa själv. Tänk att du minsann ska klara av det här!

- Sök och se om andra har haft samma problem och hur de har löst det.

- Om du ska fråga på ett forum (sista utvägen), tänk efter lite innan du skriver ditt inlägg. Som det där är formulerat skulle det kunna vara precis vilket fel som helst.

- Lär dig skrivreglerna som alla som gått ut sjätte klass förväntas kunna.

- PM:a inte random folk på forumet för att dra uppmärksamhet till din tråd!

Postat

Du menar att du ska installera om windows? Och då vill du göra så att du kan boota via CD-rom?

Om det är det du vill, så går du in i BIOS när du startar datorn, oftast trycker man på "delete" när skärmen visar hur mycket minne och så man har, precis när man startar datorn. Där inne finns det någonstans ett alternativ om att tillåta att datorn bootar från cd-skiva. Det kan vara en ordningsföljd också, och då väljer du att cd-alternativet kommer först.

Om du menar något annat, så har jag ingen aning 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.