Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena.

Jag undrar om det finns någon här i forumet som har lyckats nedgradera sin Vista till Xp.

Har läst att det är mycket strul eftersom det finns inga drivrutiner längre till XP.

Man vet nu också att Vista är inget för musik skapandet (pågrund av en del pluggar klarar inte 64 bitar osv)

och nu så finns det bara Vista på alla kraftfulla datorer.

Jag köpte själv en dator av Impulsköp eftersom den var så billig men gav bort den till min syster pågrund av all trassel så jag kör på min

gamla sega dator nu.

Nästan varenda dator som byggs nu installeras med Vista. Vad ska man göra? Ska man köpa sina datorer från MusikB? 🙂

Har ni också stött på samma problem och har ni löst det? Va ingen främling skriv på 😄

/Rahimian.

Annons
Postat

Vad är MusikB?

Vilken version av Vista pratar du om? Om man har Vista Business eller Vista Ultimate kan man nedgradera till Win XP utan problem, drivrutinerna ska finnas med på den nedgraderingsskiva till Win XP som oftast medföljer då. Skit är det om du har Vista Home Basic eller Home Premium. Då måste du först uppgradera till Business eller Ultimate, för att sedan kunna nedgradera till Win XP.

Lustigt att de kallar det nedgradera förresten, eller hur?!

Vad jag förstår så ger Vista mer latency (tidsfördröjningar).

🙁

//:debatt

Postat

Installera xp som dual boot på datorn. Du behåller vista och dess funktionalitet. Alla komponenter behöver inte fungera. Viktigast är moderkort, grafik och USB-/fw-portar.

Postat
Installera xp som dual boot på datorn. Du behåller vista och dess funktionalitet. Alla komponenter behöver inte fungera. Viktigast är moderkort, grafik och USB-/fw-portar.

Fast det kan kanske vara gött att ha allt som vanligt, internet osv. Om man mitt under en inspelning glömer något. Kollar google eller liknande. Inte så rock att behöva boot om datorn då 🙁.

Postat

Debatt.

Tack för svaret.

Vad är skillnaden mellan Bussiness, Ultimate mellan Basic och Home Premium?

Med det menar jag, Varför går det inte med Home Basic och Home Premium?

Supportar alla datorer nedgradering då?

Packars Bells kundservice är en forum

och folk pratar danska eller norska så jag fattar inget 😎

Ps: Jag menar Musikbörsen.

Postat

Jag köpte en Dell Inspire 530..

Innan jag köpte den kollade jag upp så att det fanns drivrutiner till Win XP.

Så fort jag fick hem den så startade jag den med en Win XP skiva och formaterade om hårddisk och installerade Win XP..den har gått som en klocka sen dess=)

P.s Den kom med vista home basic usch!! =)

Postat
Tjena.

Jag undrar om det finns någon här i forumet som har lyckats nedgradera sin Vista till Xp.

Har läst att det är mycket strul eftersom det finns inga drivrutiner längre till XP.

Man vet nu också att Vista är inget för musik skapandet (pågrund av en del pluggar klarar inte 64 bitar osv)

och nu så finns det bara Vista på alla kraftfulla datorer.

Jag köpte själv en dator av Impulsköp eftersom den var så billig men gav bort den till min syster pågrund av all trassel så jag kör på min

gamla sega dator nu.

Nästan varenda dator som byggs nu installeras med Vista. Vad ska man göra? Ska man köpa sina datorer från MusikB? 🙂

Har ni också stött på samma problem och har ni löst det? Va ingen främling skriv på 🙂

/Rahimian.

jag köpte en helt värdelös fujitsu siemens dator som jag försökte installera xp på. var nästan omöjligt och när jag väl lyckades göra det så funkade knappt nånting...hårdvaran var liksom gjord för vista mer eller mindre.

köpte sedan en KANONBILLIG "no name dator" på www.revolve-it.se som jag hade lite halvsvårt att installera xp på. men när jag väl fick in det så har den funkat sinnessjukt bra i mitt tycke. ett hett tips är att kolla upp deras hemsida. ett väldigt litet men charmigt företag som verkar ha väldigt bra support.

ofta kan man komma att behöva en usb-floppy för att kunna installera xp (jag vet, SJUKT skumt). jag behövde iaf det båda gångerna.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.