zagabar Postat 5 december 2008 Postat 5 december 2008 Tjoho! Har just kommit hem frÄn den bÀsta spelningen jag varit pÄ. De som spelade var Mats/Morgan band. De Àr sÄ sjukt grymma och samspelta. Helt otroligt! NÄgra hÀr som har erfarenheter av dessa snubbar? =)
Magpie Postat 5 december 2008 Postat 5 december 2008 UR (utbildningsradion) visade en trumkurs som hette "Trum" för ett antal Är sedan pÄ TV. TrumlÀrare var Morgan à gren och i varje avsnitt spelade Àven bandet med gÀstartister. Hur bra som helst! Vilka musiker. Finns pÄ youtube.
kajan Postat 5 december 2008 Postat 5 december 2008 Ja de Ă€r ju bland vĂ€rldens bĂ€sta musiker, helt otroliga. Har dock missat dem live đ
fenton Postat 5 december 2008 Postat 5 december 2008 De Àr hur bra som helst! Tidigare i Är slÀppte de en liveskiva med en en bonusDVD, vÀldigt givande!! Skivan heter Heat beats live
JonasW Postat 5 december 2008 Postat 5 december 2008 Underbara, Tommy Thordsson Ă€r lite av en husgud för mig vad gĂ€ller basspelande đ
bjorrra Postat 5 december 2008 Postat 5 december 2008 SÄg dem live i HÀrnösand för ett par Är sedan. Mats Àr ju sinnessjuk pÄ trummor, klart det hÀftigaste trumspel jag har skÄdat. Tycker dock att sjÀlva musiken Àr sisÄdÀr...
VacUm Postat 5 december 2008 Postat 5 december 2008 I lagom doser Àr det riktigt grym musik att lyssna pÄ. Jag blir lÀtt lite less, precis pÄ samma sÀtt som nÀr man lyssnar pÄ Meshuggah. Finns en lÄt som heter Sockeplast som Àr en klar favorit.
DrMeanRed Postat 5 december 2008 Postat 5 december 2008 Tjoho! Har just kommit hem frĂ„n den bĂ€sta spelningen jag varit pĂ„. De som spelade var Mats/Morgan band. De Ă€r sĂ„ sjukt grymma och samspelta. Helt otroligt! NĂ„gra hĂ€r som har erfarenheter av dessa snubbar? =) Som tidigare nĂ€mnts, deras UR-program var sjukt bra. BestĂ€llde för övrigt hem den dĂ€r för ett par mĂ„nader sen, gick vĂ€l pĂ„ nĂ„nstans pĂ„ 200 spĂ€nn tror jag men tĂ€nkte att det var vĂ€rt det. Och vad fĂ„r jag hem i brevlĂ„dan? En VHS! Tydligen var det dĂ„ "allmĂ€nt kĂ€nt" att Mats/Morgan inte hade slĂ€ppt nĂ„n DVD. Det var bara en liten parantes till er som kanske tĂ€nkt köpa den. đ
barkley Postat 5 december 2008 Postat 5 december 2008 Tjoho! Har just kommit hem frÄn den bÀsta spelningen jag varit pÄ. De som spelade var Mats/Morgan band. De Àr sÄ sjukt grymma och samspelta. Helt otroligt! NÄgra hÀr som har erfarenheter av dessa snubbar? =) Ja! Jag har erfarenheter av dessa. Hörde dom pÄ Sthml Jazz Skeppsholmen för nÄgra Är sen. Jag tyckte att musiken enbart var en kÀnslokall uppvisning i hur mÄnga olika taktarter och mystiska synkoperingar man kan fÄ in i en och samma lÄt. Totalt ointressant. Dessutom pÄpekade jag detta pÄ deras hemsida. InlÀgget raderades efter nÄgra timmar. Dom saknar tydligen humor och sjÀlvdistans ocksÄ...
wonderboy Postat 5 december 2008 Postat 5 december 2008 Tjoho! Har just kommit hem frÄn den bÀsta spelningen jag varit pÄ. De som spelade var Mats/Morgan band. De Àr sÄ sjukt grymma och samspelta. Helt otroligt! NÄgra hÀr som har erfarenheter av dessa snubbar? =) Ja! Jag har erfarenheter av dessa. Hörde dom pÄ Sthml Jazz Skeppsholmen för nÄgra Är sen. Jag tyckte att musiken enbart var en kÀnslokall uppvisning i hur mÄnga olika taktarter och mystiska synkoperingar man kan fÄ in i en och samma lÄt. Totalt ointressant. Dessutom pÄpekade jag detta pÄ deras hemsida. InlÀgget raderades efter nÄgra timmar. Dom saknar tydligen humor och sjÀlvdistans ocksÄ... Bra gjort! Detta inlÀgg visar pÄ Din underbara sjÀlvdistans! HÄll ut lite lÀngre bara sÄ Àr den hÀr typen av musiker borta. Alla mÀnniskor inser ju att de spelar det de gör för att tjÀna pengar. Jag vet spelningar de har gjort dÀr de fick ut 10 papp plus resa. Det Àr nÀstan hÀlften av vad vi fick ut nÀr vi körde runt och spelade covers. NÄgonting mÄste göras! Jag utgÄr ocksÄ frÄn att det Àr jag som förstÄr allt och om det finns nÄgot som jag inte förstÄr sÄ Àr det kÀnslokallt och teknikuppvisning. Det skulle aldrig föresvÀva mig att försöka lyssna in mig 5 - 6 gÄnger pÄ nÄgon "svÄr" musik för att lÀra mig att uppskatta nÄgot nytt. Att det skulle finnas kÀnsla i musik som jag inte gillar lÄter mig totalt frÀmmande. NÀ, lÄt dem upptrÀda pÄ cirkus!
IDF Postat 5 december 2008 Postat 5 december 2008 De lirade tillsammans med Mikael Ramel (Povels son..) hĂ€r i Norrping för cirkus ett Ă„r sen. Jag var dĂ€r och njöt till fullo.. Jag vet att Viktordenstore hĂ€r pĂ„ forumet gick fram till herr Ă gren i pausen.. đ
slejnard Postat 5 december 2008 Postat 5 december 2008 Jo dom Ă€r grymma! SĂ„g dom pĂ„ PiteĂ„ dansar o ler för nĂ„gra Ă„r sen. De var Ă€ven med i en hyllning till Frank Zappa pĂ„ svt för ex Ă„r sen. Mats Ă€r ju Ă€ven grym pĂ„ att hĂ€rma andras sĂ„ngröster. SĂ„g jag Ă„xĂ„ pĂ„ svt. Fasen vad man lĂ€rt sig via radiotjĂ€nst, đ , fatta!
barkley Postat 6 december 2008 Postat 6 december 2008 Bra gjort! Detta inlĂ€gg visar pĂ„ Din underbara sjĂ€lvdistans! HĂ„ll ut lite lĂ€ngre bara sĂ„ Ă€r den hĂ€r typen av musiker borta. Alla mĂ€nniskor inser ju att de spelar det de gör för att tjĂ€na pengar. Jag vet spelningar de har gjort dĂ€r de fick ut 10 papp plus resa. Det Ă€r nĂ€stan hĂ€lften av vad vi fick ut nĂ€r vi körde runt och spelade covers. NĂ„gonting mĂ„ste göras! Jag utgĂ„r ocksĂ„ frĂ„n att det Ă€r jag som förstĂ„r allt och om det finns nĂ„got som jag inte förstĂ„r sĂ„ Ă€r det kĂ€nslokallt och teknikuppvisning. Det skulle aldrig föresvĂ€va mig att försöka lyssna in mig 5 - 6 gĂ„nger pĂ„ nĂ„gon "svĂ„r" musik för att lĂ€ra mig att uppskatta nĂ„got nytt. Att det skulle finnas kĂ€nsla i musik som jag inte gillar lĂ„ter mig totalt frĂ€mmande. NĂ€, lĂ„t dem upptrĂ€da pĂ„ cirkus! Nej jag har ingen sjĂ€lvdistans đ , jag svarade bara artigt pĂ„ trĂ„dens frĂ„ga om det finns nĂ„n annan som har haft en upplevelse av bandet. Jag inser naturligtvis nu att man ALDRIG ska kritisera annan musik. SjĂ€lvklart Ă€r dom grymma musiker! Andra spĂ€nnande fakta: Mariah Carey Ă€r en bĂ€ttre sĂ„ngerska Ă€n Regina Spektor Robert Wells Ă€r en bĂ€ttre pianist Ă€n Ray Charles Yngwie Malmsteen Ă€r en bĂ€ttre gitarrist Ă€n Keith Richards I rest my case
zagabar Postat 6 december 2008 TrĂ„dstartare Postat 6 december 2008 Underbara, Tommy Thordsson Ă€r lite av en husgud för mig vad gĂ€ller basspelande đ Hehe, vet ej vem det Ă€r, deras nuvarande bassist Ă€r Gustav Hielm (ex-bassist i meshuggah). Ja! Jag har erfarenheter av dessa.Hörde dom pĂ„ Sthml Jazz Skeppsholmen för nĂ„gra Ă„r sen. Jag tyckte att musiken enbart var en kĂ€nslokall uppvisning i hur mĂ„nga olika taktarter och mystiska synkoperingar man kan fĂ„ in i en och samma lĂ„t. Totalt ointressant. Dessutom pĂ„pekade jag detta pĂ„ deras hemsida. InlĂ€gget raderades efter nĂ„gra timmar. Dom saknar tydligen humor och sjĂ€lvdistans ocksĂ„... Hmm, okej. I mina öron Ă€r det otroligt kĂ€nslofylld musik. Bra mycket mer kĂ€nslofyllt Ă€n det man vanligtvis hör. Men det Ă€r sant att det Ă€r ganska svĂ„rlyssnad musik, men nĂ€r man lĂ€rt sig det sĂ„ Ă€r det grymt! đ De spelade den lĂ„ten. đ
kajan Postat 7 december 2008 Postat 7 december 2008 Underbara, Tommy Thordsson Ă€r lite av en husgud för mig vad gĂ€ller basspelande đČ Han Ă€r ju bara helt fantastisk đ
gumpbert Postat 7 december 2008 Postat 7 december 2008 Huga... Jag Àr nog med barkley hÀr. Det dÀr var snudd pÄ smÀrtsamt. Men visst framkallar de kÀnslor, i mitt fall hjÀrtklappning och illamÄende.
Rabieshund Postat 7 december 2008 Postat 7 december 2008 LÀgg pÄ ett beat och du har dagens electro
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.