Jump to content
Annons

Mats/Morgan band!


zagabar

Recommended Posts

Annons

UR (utbildningsradion) visade en trumkurs som hette "Trum" för ett antal år sedan på TV.

Trumlärare var Morgan Ågren och i varje avsnitt spelade även bandet med gästartister.

Hur bra som helst! Vilka musiker. Finns på youtube.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjoho!

Har just kommit hem från den bästa spelningen jag varit på. De som spelade var Mats/Morgan band. De är så sjukt grymma och samspelta. Helt otroligt! Några här som har erfarenheter av dessa snubbar? =)

Som tidigare nämnts, deras UR-program var sjukt bra.

Beställde för övrigt hem den där för ett par månader sen,

gick väl på nånstans på 200 spänn tror jag men tänkte att det var värt det.

Och vad får jag hem i brevlådan? En VHS!

Tydligen var det då "allmänt känt" att Mats/Morgan inte hade släppt nån DVD.

Det var bara en liten parantes till er som kanske tänkt köpa den. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjoho!

Har just kommit hem från den bästa spelningen jag varit på. De som spelade var Mats/Morgan band. De är så sjukt grymma och samspelta. Helt otroligt! Några här som har erfarenheter av dessa snubbar? =)

Ja! Jag har erfarenheter av dessa.

Hörde dom på Sthml Jazz Skeppsholmen för några år sen.

Jag tyckte att musiken enbart var en känslokall uppvisning i hur många olika taktarter och mystiska synkoperingar man kan få in i en och samma låt. Totalt ointressant.

Dessutom påpekade jag detta på deras hemsida.

Inlägget raderades efter några timmar.

Dom saknar tydligen humor och självdistans också...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjoho!

Har just kommit hem från den bästa spelningen jag varit på. De som spelade var Mats/Morgan band. De är så sjukt grymma och samspelta. Helt otroligt! Några här som har erfarenheter av dessa snubbar? =)

Ja! Jag har erfarenheter av dessa.

Hörde dom på Sthml Jazz Skeppsholmen för några år sen.

Jag tyckte att musiken enbart var en känslokall uppvisning i hur många olika taktarter och mystiska synkoperingar man kan få in i en och samma låt. Totalt ointressant.

Dessutom påpekade jag detta på deras hemsida.

Inlägget raderades efter några timmar.

Dom saknar tydligen humor och självdistans också...

Bra gjort! Detta inlägg visar på Din underbara självdistans! Håll ut lite längre bara så är den här typen av musiker borta. Alla människor inser ju att de spelar det de gör för att tjäna pengar. Jag vet spelningar de har gjort där de fick ut 10 papp plus resa. Det är nästan hälften av vad vi fick ut när vi körde runt och spelade covers. Någonting måste göras! Jag utgår också från att det är jag som förstår allt och om det finns något som jag inte förstår så är det känslokallt och teknikuppvisning. Det skulle aldrig föresväva mig att försöka lyssna in mig 5 - 6 gånger på någon "svår" musik för att lära mig att uppskatta något nytt. Att det skulle finnas känsla i musik som jag inte gillar låter mig totalt främmande. Nä, låt dem uppträda på cirkus!

Link to comment
Dela på andra sajter

De lirade tillsammans med Mikael Ramel (Povels son..) här i Norrping för cirkus ett år sen. Jag var där och njöt till fullo.. Jag vet att Viktordenstore här på forumet gick fram till herr Ågren i pausen.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra gjort! Detta inlägg visar på Din underbara självdistans! Håll ut lite längre bara så är den här typen av musiker borta. Alla människor inser ju att de spelar det de gör för att tjäna pengar. Jag vet spelningar de har gjort där de fick ut 10 papp plus resa. Det är nästan hälften av vad vi fick ut när vi körde runt och spelade covers. Någonting måste göras! Jag utgår också från att det är jag som förstår allt och om det finns något som jag inte förstår så är det känslokallt och teknikuppvisning. Det skulle aldrig föresväva mig att försöka lyssna in mig 5 - 6 gånger på någon "svår" musik för att lära mig att uppskatta något nytt. Att det skulle finnas känsla i musik som jag inte gillar låter mig totalt främmande. Nä, låt dem uppträda på cirkus!

Nej jag har ingen självdistans 😛 , jag svarade bara artigt på trådens fråga om det finns nån annan som har haft en upplevelse av bandet.

Jag inser naturligtvis nu att man ALDRIG ska kritisera annan musik.

Självklart är dom grymma musiker!

Andra spännande fakta:

Mariah Carey är en bättre sångerska än Regina Spektor

Robert Wells är en bättre pianist än Ray Charles

Yngwie Malmsteen är en bättre gitarrist än Keith Richards

I rest my case

Link to comment
Dela på andra sajter

Underbara, Tommy Thordsson är lite av en husgud för mig vad gäller basspelande 🙂

Hehe, vet ej vem det är, deras nuvarande bassist är Gustav Hielm (ex-bassist i meshuggah).

Ja! Jag har erfarenheter av dessa.

Hörde dom på Sthml Jazz Skeppsholmen för några år sen.

Jag tyckte att musiken enbart var en känslokall uppvisning i hur många olika taktarter och mystiska synkoperingar man kan få in i en och samma låt. Totalt ointressant.

Dessutom påpekade jag detta på deras hemsida.

Inlägget raderades efter några timmar.

Dom saknar tydligen humor och självdistans också...

Hmm, okej. I mina öron är det otroligt känslofylld musik. Bra mycket mer känslofyllt än det man vanligtvis hör. Men det är sant att det är ganska svårlyssnad musik, men när man lärt sig det så är det grymt! 😛

De spelade den låten. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...