Jump to content
Annons

Mixer - Dra något förbi master?


Noswas

Recommended Posts

Hej,

Jag håller på med en låt då jag ville ha en effekt på alla ljud utom ett ljud.

Jag provade att göra som bilden visar, alltså lägga effekten på "Mastern" och sen lägga det andra ljudet på ett eget spår och ta bort kopplingen till "Mastern" och istället leda ut den direkt.

Det funkade tills jag skulle göra Mp3 då det ljudet inte fanns med överhuvudtaget.

Finns det något sätt man kan få det att funka utan att behöva skapa "Fruity Filter" på alla spår och sen göra automation clip?

tack

Studio_help.bmp

Redigerat av Noswas
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej,

Jag håller på med en låt då jag ville ha en effekt på alla ljud utom ett ljud.

Jag provade att göra som bilden visar, alltså lägga effekten på "Mastern" och sen lägga det andra ljudet på ett eget spår och ta bort kopplingen till "Mastern" och istället leda ut den direkt.

Det funkade tills jag skulle göra Mp3 då det ljudet inte fanns med överhuvudtaget.

Finns det något sätt man kan få det att funka utan att behöva skapa "Fruity Filter" på alla spår och sen göra automation clip?

tack

En effekt på alla ljud utan ett..

Routa alla spår till en enskild kanal förutom den du vill som inte ska ha effekt, så lägger du din effekt där 🙂

EDIT: Högerklicka under en kanal och välj "route to this track only", eller nått i den stilen.

Redigerat av base10
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...