Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

I mina Koss portapro-hörlurar blir det störande knaster vid såväl väldigt låga som höga ljudfrekvenser, alldeles oavsett ljudvolym, när jag lyssnar på musik från min vita Macbook. I mina Harman-Kardon-högtalare till samma dator blir det också ibland knaster på höga frekvenser, även vid låg volym. Är det datorn det beror på? Om det är datorn, finns det nåt att göra åt det? Det är med originalkablarna till lurar och högtalare. Väldigt irriterande. Tacksam för svar.

Annons
Postat

Hade problem med knaster/brusartefakter i mina Koss Porta Pro ett tag. Upptäckte att det helt enkelt var några hårstrån som hade smygit in och låg emot membranet! 😏 Blev liksom ett konstigt "hiss"(asså, onemapoetiskt)-knaster.

Är kanske inte alls ditt problem, men jag bara tänkte att jag skulle dela med mig ifall nån annan kan ha nytta av det...

Postat

Jag har hittat en sannolik förklaring, som det verkar. Det är iTunes som försämrar ljudet. När jag drar ut filen från iTunes på skrivbordet och lyssnar direkt i Finder, eller i Quicktime, så hörs inget av knastret. Vad är det som händer i iTunes?

Postat

ehm, jag hade ett liknande problem, men löste det (efter 2 irriterande måndader),

genom att öka buffern på ljudkortet, men knastrade hejdlöst om jag ställde det för högt med!

vet inte om det är möjligt att ställa in om du använder det intärna ljudkortet?

Postat
I mina Koss portapro-hörlurar blir det störande knaster vid såväl väldigt låga som höga ljudfrekvenser, alldeles oavsett ljudvolym, när jag lyssnar på musik från min vita Macbook. I mina Harman-Kardon-högtalare till samma dator blir det också ibland knaster på höga frekvenser, även vid låg volym. Är det datorn det beror på? Om det är datorn, finns det nåt att göra åt det? Det är med originalkablarna till lurar och högtalare. Väldigt irriterande. Tacksam för svar.

Ett tips är kontrollera att rätt enhet för uppspelning av ljud är vald i kontrollpanelen.

Jag får ibland lite problem med dåligt ljud windows media player så jag kör numera allt genom spelaren Foobar 2000.

Hoppas det löser sig.

Postat
Jag har hittat en sannolik förklaring, som det verkar. Det är iTunes som försämrar ljudet. När jag drar ut filen från iTunes på skrivbordet och lyssnar direkt i Finder, eller i Quicktime, så hörs inget av knastret. Vad är det som händer i iTunes?

Kolla EQ-inställningarna under "fönster", kanske förförstärkning är uppdragen? Fast det skulle väl mer visa sig som dist om det var nått knasigt där... Hm, konstigt problem... har du "ljudförbättrare" på under inställningar? Kan det vara det som spökar?

Mücket märklisch...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.