pme (oregistrerad) Postat 26 november 2008 Postat 26 november 2008 Har v i nÄgra internationellt kÀnda studios som Àr aktiva idag? Det finns vÀl en och annan svensk lÄtskrivare och producent som jobbar med stora stjÀrnor. Men Àr det nÄgra stackars stjÀrnor som lockas hit och fÄr traska runt i det svenska vinterslasket mellan tagningarna?
hegobald Postat 26 november 2008 Postat 26 november 2008 KM Studio fast dom har sadlat om kraftigt och dubbar mest samt bygger studiomöbler..
Lars XLN Audio Postat 26 november 2008 Postat 26 november 2008 (redigerat) www.maratone.se De jobbar iofs bÄde i Sthlm och LA, men nÄgra storstjÀrnor har nog fÄtt plaska slask! Redigerat 26 november 2008 av Lars XLN Audio
joachime Postat 27 november 2008 Postat 27 november 2008 (redigerat) Polar Àr fortfarande igÄng fast pÄ ny adress. Dom spelar in bÄde svenska och utlÀndska artister. I Stockholm hittar du ocksÄ Gröndalstudion. I Göteborg finns Svenska Gramofonstudion. Edit: LÀste om frÄgan och gjorde om svaret Redigerat 27 november 2008 av joachime
pme (oregistrerad) Postat 27 november 2008 Postat 27 november 2008 Antar att du menar stora studios. Polar Àr fortfarande igÄng fast pÄ ny adress. I Stockholm hittar du ocksÄ Atlantis i Vasastan och studion i Gröndal. I Göteborg finns Svenska Gramofonstudion. Stor som stora lokaler menar jag inte. Bert Karlsson hade vÀl en stor studio som kanske inte riktigt har gjort ett avtryck i musikhistorien pÄ samma sÀtt som polar och cheiron. Jag menar studios som har nÄgot som drar, inte bara "stor bra proffs allt Àr prefekt, till och med kaffet Àr bra". Utan mer av "helig mark".
drloop (oregistrerad) Postat 27 november 2008 Postat 27 november 2008 Det Àr en kombination av bra lokaler, teknik och mÀnnsikor som fÄr en Studio att bli attraktiv. Idag nÀr det inte finns sÄ mycket pengar i branschen sÄ Àr ovanstÄende kombination allt mer sÀllsynt, tyvÀrr.
Stolle Postat 27 november 2008 Postat 27 november 2008 Mitt vardagsrum. Det Àr dÀr det hÀnder! Magi...
joachime Postat 27 november 2008 Postat 27 november 2008 Mitt vardagsrum. Det Àr dÀr det hÀnder! Magi... Vi drar dit!
drloop (oregistrerad) Postat 27 november 2008 Postat 27 november 2008 Mitt vardagsrum. Det Àr dÀr det hÀnder! Magi... Vi drar dit! Vilken supergrupp skall du ta till Stolles vardagsrum?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.