Lewander Postat 21 november 2008 Postat 21 november 2008 Hjälp mig att komma på namnet till trancelåten som john dahlbäck har rippat! Han har tagit den och kallar den för HUSTLE up! Igentligen är det en tranceklassiker! låten hittar du här! Låtsample!
base10 Postat 21 november 2008 Postat 21 november 2008 Vad heter originalet då? Den där måste ha varit den värsta låt jag har hört.
Fertan Postat 21 november 2008 Postat 21 november 2008 Vad heter originalet då? Den där måste ha varit den värsta låt jag har hört. Haha, det är ju det han frågar efter!
rainydays Postat 21 november 2008 Postat 21 november 2008 Jag vet inte vilken låt du syftar på. Men av ljudsnutten att döma så ser jag inte hur det skulle kunna vara låtstöld. Ackordföljden når ju knappast någon verkshöjd.
Tilly Postat 21 november 2008 Postat 21 november 2008 Vad spelar det för roll om det är en trance klassiker? Många nya låtar idag, framför allt elektro house rippar gamla låtar. Detta är absolut inget nytt och precis som Rainydays ovan säger så behöver det inte vara en ripp.
Pesek Postat 21 november 2008 Postat 21 november 2008 (redigerat) Är det SASH! - Encore Un Fois du tänker på? http://www.youtube.com/watch?v=-7_7WeUMLZU Det finns ingen likhet där överhuvud taget om man inte ser till instrumenten som används i låten, men det kan man knappast kalla låt stöld. Redigerat 21 november 2008 av Pesek
base10 Postat 21 november 2008 Postat 21 november 2008 Vad heter originalet då? Den där måste ha varit den värsta låt jag har hört. Haha, det är ju det han frågar efter! Haha ojj Ja du, ibland är man en riktig dumbom haha!
BozoB Postat 21 november 2008 Postat 21 november 2008 (redigerat) ojojoj du lär hitta hundratals snarlika trancelåtar. Lycka till. (Är det där verkligen Dahlbäck? Hans senaste platta, Winners and Fools, var ju bra och det där lät ju så illa och amatörmässigt...lite lustigt) Redigerat 21 november 2008 av BozoB
Pesek Postat 21 november 2008 Postat 21 november 2008 Antiloop - In My Mind Ah jag vet att det är det. Men vad menar du ?
Nordic Sound Postat 22 november 2008 Postat 22 november 2008 Ja att jag tror att han kan mena den låten, är inte helt olik melodi och instrument
Pesek Postat 22 november 2008 Postat 22 november 2008 Ja att jag tror att han kan mena den låten, är inte helt olik melodi och instrument Aha då är jag med 😆 Först tänkte jag va f-n menar killen 😆
nattvaktaren Postat 22 november 2008 Postat 22 november 2008 Det är ingen "stöld" din saftskalle, utan en snygg hyllning till Art Of Trance-låten Madagascar, Cygnus X-remixen.
Boxcutter Postat 22 november 2008 Postat 22 november 2008 Du jag känner igen det där skarpt. Jag tänkte först att det kunde vara Castles in the Sky med Ian van Dahl men det är bara ganska likt, det känns som att det där nästan är direkt rippat från en låt, men jag kan inte hitta vilken.
Pär Ekberg Postat 22 november 2008 Postat 22 november 2008 (redigerat) ( låten Nattvaktaren menar ) http://www.youtube.com/watch?v=n1tTzIrPaw4 John:s kommentar igårkväll var " haha " 😆 /Pär Redigerat 22 november 2008 av Pär Ekberg
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.