Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hittade ett gammalt Alesis midiverb,första versionen härligt plastigt.

dock fanns det ingen adapter med och anslutningen är inte den runda som annars brukar vara på denna typ av utrustning utan det är en rektangulär med tre pinnar. Jag har letat runt på nätet men inte hittat någonstans det går att köpa.

för att spä på eländet ska den ha 16v också.

funderar på att helt sonika löda dit ett modernt jack och driva den med nån claes olsson-adapter.

någon som gjort detta och kan bidra med synpunkter? eller synpunkter på detta i allmänhet?

Annons
Postat
hittade ett gammalt Alesis midiverb,första versionen härligt plastigt.

dock fanns det ingen adapter med och anslutningen är inte den runda som annars brukar vara på denna typ av utrustning utan det är en rektangulär med tre pinnar. Jag har letat runt på nätet men inte hittat någonstans det går att köpa.

för att spä på eländet ska den ha 16v också.

funderar på att helt sonika löda dit ett modernt jack och driva den med nån claes olsson-adapter.

någon som gjort detta och kan bidra med synpunkter? eller synpunkter på detta i allmänhet?

Borde funka, bara du får rätt spänning, polaritet och att clas ohlson-adaptern ger tillräckligt med kräm.

Kan du inte lägga upp bild på ström-anslutningen så man kan få se hur den ser ut?

/L

Postat

Ha! Jag har ett lika, köpte det när det var nytt med såna grejer. 20 år sen eller mer? Tror det kostade över 4000 kr. Ett av reverben, ett långt diskantrikt, låter ruggigt bra, skulle platsa i vilken superstudio som helst.

Har man en adapter kan man väl helt brutalt löda in sladdarna direkt i midiverbet. Nån kontakt eller möjlighet att ta isär dessa två behövs väl egentligen alls. KISS-metoden, keep it simpel stupid.

Jag skulle tro att reverbet låter förvånansvärt bra.

När jag nu tänker efter minns jag att jag tog med mig mitt midiverb till studion i Rågsved där vi spelade in 1982! 4000, eller 4500 kr var en saftig summa då.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.