Jump to content
Annons

Digitaltrumsetet från 2box


JJRockford

Recommended Posts

Annons

Mycket snack och liten verkstad. Vet inte vad man ska tro om det. Dels så är trummorna sjukt fula. Fattar inte varför i helvete dom är oranga i färgen? Och vilken design sen?! 😮 Plast a la Austin Powers!

Utbyggnadsmöjligheter? Och vad är det för en helt oberipligt dålig demo då?

Inte ett slag på hihaten? Bara en massa fjanteri på pukor, inte ett vettigt beat, skitkasst!

MIG impade dom inte alls på. Oavsett pris så kommer jag då aldrig köpa dom. Synd för det behövs nåt som inte är Betala-för-skit-ljud roland-v-drums..typ!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 10 månader senare...

Det har kommit ut i Augusti i år. Ett trumset som slår Roland TD-20 för 23 000 är inte direkt att klaga på (priset är inkl pedal och hihatstativ). Padsen kan använda nätskinn eller vanliga skinn, cymbalerna är 3-zoner, padsen har storleken från 8' - 14' .. funtar på att inhandla ett sådant i vinter, älskar att spela trummor! 🙂 Det första jag för när jag är i en studio och inte har något att göra! 😛

Modulens OS är inte i version 1.0 än dock

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Jag har spelat en hel del på ett sånt kit, och måste säga:

Även om det finns lite att jobba på, jag diggar inte staviet heller, så är det de absolut bästa eltrummorna som finns!

Dynamiken är överlägsen allt annat, och ljuden låter trummor, inte taskiga processade burkar som i Roland t.ex.

Det känns som att spela på ett trumset!

Så småningom landar ett sånt hemma hos mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer förmodligen bli ett sånt här med så småningom. Tänkte köpa nåt billigare först, men allvarligt, med tanke på att det har samma pris som Roland TD-9 kx och presterar som ett TD-20 så är det jävligt prisvärt.

Nya yamaha kitet ska tydligen vara jävligt nice också, deras nya pads är steget över mesh i känsla enligt de som testade det på NAMM 2010.

Kollade på Pearls digitaltrumset också "Pearl E-pro".. men märkte till min förvåning att det är ett Alesis dm10 som de vill ha 3500$ för 😎

http://www.2box-forum.com/index.php/topic,257.30.html

Det värsta kitet de någonsin spelat på enligt en review jag läste, rim har bara en volym-nivå dessutom vilket är lite skumt =/ .. synd för jag tyckte det såg riktigt nice ut!

Redigerat av hwasser
Link to comment
Dela på andra sajter

Aa just det och btw: i mars-april så kommer nästa version av 2box operativsystem med programvara som gör att man kan ladda över egna samplingar och med några modifikationer på racket samt att lösa delar av kitet börjar säljas då (pads, cymbaler och förmodligen modulen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Yamahas pads var helt ok.

Problemet med både Yamaha och Roland är att de inte kör samplingar, utan modellerade ljud, vilket hörs! Pissig ljudkvalitet, helt enkelt, och taskig dynamig.

Pearls eltrummor var ett skämt! Skräpmodul, hellre köra med meshskinn och triggar på ett vanligt kit.

2box nya version blir bra, det kommer ännu mer sen. Jag hörde det nya Gretsch Walnut-kitet de samplat, och det låter BRA!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Garmrocker (oregistrerad)

Jag snabbtestade ett 2box-kit på Musikbörsen i Sundsvall och tyckte det lät och kändes väldigt bra. Mer organiska ljud än V-drums (har själv ett TD-8 set) och bra känslighet. Skulle absolut kunna tänka mig att byta ut mina gamla trotjänare från Roland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är riktigt sugen på ett sådant kit, det verkar låta riktigt grymt ☺️ !! Men herrejösses vad dåliga de är på att marknadsföra sin produkt! Finns ett fåtal videos att kolla in på Youtube och de bästa är gjorda av vanliga användare. På hemsidan finns 1 ljudexempel och kollar man manualen som går att ladda ner som PDF känns den som den vore gjord på 80-talet. Här skulle de ha inspirerats av Propellerheads och XLN-audio som jag tycker lyckas lägga upp material som får en att stor-dregla !

Men hur som helst så verkar det vara ett riktigt schysst kit. Skulle gärna vilja testa det och se om det är lika bra som det verkar 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hammurajen (oregistrerad)

Var i min lokala trumbutik härom veckan och frågade om 2box. De hade haft ett set hemma tidigare och dömde nästan ut det helt. Dålig passform, klen och ranglig hage. Roland och Yamaha håller betydligt högre kvalitet, ansåg de.

Har själv varit sugen på 2box tidigare. Man har ju läst att ljud och spelkänsla ska utklassa dubbelt så dyra Roland- och Yamaha-set. Men efter att ha hört butikens omdöme är jag inte riktigt lika säker längre. Men skulle det komma en uppdaterad version med lite modifieringar av stativet så kanske det blir intressant igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Jag får hem mitt 2box-set i veckan så jag kan ju ge lite synpunkter. Annars finns www.2box-forum.com

Btw angående trumracket:

Hihatstativet och trumpedalen som medföljer är billiga, dåliga saker, men dom följer med för att man ska kunna spela setet "right of the box", å andra sidan så har inte äns roland eller yamaha medföljande hihatstativ eller trumpedal överhuvudtaget.

- Lösning: köp ett riktigt hihatstativ och riktig trumpedal

Och virveln skall tydligen sitta lite dåligt på racket.

- Lösning: köp ett riktigt virvelstativ.

Och voila! Setet är stabilt och fint!

Har själv köpt separat virvelstativ, hihatstativ och dubbelpedal.

Men som sagt, jag skriver ett omdöme på www.2box-forum.com när jag fått det!

Jag köpte det för att:

+ Samma funktioner som roland td-12 för nästan halva priset (1600 pund i england och 2000 euro i tyskland).

+ Större spelplattor än rolands td-12 (roland 12 har 1 st 10" platta och 3 st 8" plattor .. 2box har 1 st 12" platta och 3 st 10" plattor).

+ Alla cymbalerna + hihaten har 3 zoner, choke och hihaten har 5 (eller var det 7?) lägen mellan och öppen och stängd.

+ Alla padsen är mesh och är dualzone

+ Riktigt hihatstativ och ingen leksakspedal!

+ Modulen kör samplingar istället för programmerade ljud (både roland och yamaha har programmerade ljud), och inget tramsigt "köp extra ljud för tusentalskronor", utan man kan koppla in setet i datorn och lägga över egna samplingar om man vill + att de lägger ut nya kit på deras hemsida.

+ Usb-kabel så man kan koppla den till datorn och lägga över nya samplingar och uppdateringar

+ Varje trumdel har "multi-layer" och därför uppstår ingen "machine-gunning"

- metronom finns inte just nu men kommer i nästa uppdatering som ska komma den 15e april, tillsammans med ljudeditorn. Och förhoppningsvis några nya fixar

- cymbalerna är inte helt perfekta: spökar tydligen lite mellan zonerna om man kör en ridecymbal (kommer förmodligen en fix för det här om ett tag)

- Setet är relativt nytt så modulen är inte 100% färdig än, men uppdateringar kommer med jämna mellanrum.

Redigerat av hwasser
Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte. Jag testade att spela på dom på mässan. Antingen så ljuger folk eller så har en idiot ställt in modulen. Ljuden var hemska. Lät förjävligt. Och nån dynamik märkte jag då inte av. Lät k-pist vad man än gjorde. Hihaten lät hackspett.

Det enda som tilltalat mig i trumtriggning/samplingar är hartdynamics pads och cymbaler, rolands största modul och in i dator med superior som ljud. Men det kostar oxå apa!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte. Jag testade att spela på dom på mässan. Antingen så ljuger folk eller så har en idiot ställt in modulen. Ljuden var hemska. Lät förjävligt. Och nån dynamik märkte jag då inte av. Lät k-pist vad man än gjorde. Hihaten lät hackspett.

Det enda som tilltalat mig i trumtriggning/samplingar är hartdynamics pads och cymbaler, rolands största modul och in i dator med superior som ljud. Men det kostar oxå apa!

Jag tyckte faktiskt heller inte om dom flesta ljuden i modulen, men spelar ändå in via addictive drums (addictive drums nyaste uppdatering har färdiga midi-maps för typ alla trumset som finns, inkl drumit five). Och det funkade ovanligt bra, behövde inte modifiera någonting i addictive drums och inget i trummorna för att det skulle funka felfritt.

Däremot, känslan i dom här trummorna var helt otrolig, allvarligt, Roland TD-20 var typ piss jämfört mot dom har. T o m crasharna är 3-zone. Det här är utan tvekan det bästa digitaltrumsetet jag spelat, och känslan var verkligen den här som folk brukar säga om skitset: som att spela på ett akustiskt. Det ända var att kicken är för hård så pedalen dubbeltriggar mot den (alltså inte i modulen, utan pedalen studsar 2 ggr så att den liksom fysiskt bokstavligen dubbeltriggar). Det är hårt skummgummi bakom nätskinnet som gör det för hårt. Ska tydligen bli bra om man lägger nåt mjukt på dubbelpedalens "beaters" eller över områden där skummgummit är.

Redigerat av hwasser
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag gick till Musikbörsen i Sundsvall igår och spenderade ca 45 minuter med att testa 2Box-kitet som står där och här kommer ett litet omdöme. Märk väl att jag lirat på flertalet e-drum-kit, spelat trummor i 13-14 år och är galet allergisk mot allt som har "machine-gun"-effekt:

1. Jag blev förvånad och faktiskt glatt överraskad gällande racket. Det ser väldigt svagt ut men funkade faktiskt ypperligt - även om konkurrenterna oftast skickar med betydligt fetare rack i dom här prisklasserna. Men ja, det funkade över förväntan med tanke på hur svagt det ser ut. Stabilitet? Check!

2. Pads (virvel/pukor/kagge): Stora och fina med väldigt bra respons, skön feel och trevliga sargar. Många klagar på färgen, jag gillar den. Extra pluspoäng för kagg-pad:en även om den dubbeltriggade lite. Se andra noteringar här och var på diverse forum för hur man löser detta.

3. Cymbaler/hihat: Wow! Dom vägde ju typ bly! Bra feel, bra respons, tre-zoner? Jag blev mäkta imponerad om man jämför med andra plastbitar som finns där ute på marknaden. Tummen upp! Cymbalstativen (om man får kalla dom för det) ser ju löjligt svaga ut men även dom höll måttet mer än väl. Finfint!

4. Hjärnan/modulen: Många kit, många ljud, lite playalonglåtar, bra inställningsmöjligheter. Körde bara ljuden som hängde med i hjärnan från start och inte uppkopplat mot dator (med Toontrack etc). Jag gillade kanske 40% av ljuden. De flesta är dock väldigt processade och man får gå in och editera volymerna för i mitt fall låg ofta cymbalerna extremt högt i jämförelse med resten av kitet. Men så kommer vi till det bästa: Fan vad bra det låter när man spelar! Inga machine-gun-effects, väldigt bra respons dvs. Jag är helt såld. Helt och hållet såld! Aldrig lirat på ett så bra elkit och då har jag ändå spenderat timme efter timme på Rolands värstingkit. Tack 2box! Sjukt bra, snabb trigg, effektivt och som sagt - inget som låter data!

Hihatstativ/kagg-pedal kan man ju byta ut men det som hänger med funkade gott och väl.

Ja ni, lite mer jobb med modulen, eliminering av dubbeltrigg och att tex. en puka utlöser en cymbal - så köper jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

och att tex. en puka utlöser en cymbal - så köper jag.

Det skapas av att det blir vibrationer när du slår hårt på pukorna. Man ställer in treshfold för att eliminera det. Det ultimata vore dock en X-trigger funktion, men det kanske kommer senare, nya uppdateringar släpps typ varannan månad till modueln (kopplar in den via USB:n så ploppar den upp som ett usb-minne på datorn)

Link to comment
Dela på andra sajter

Att eliminera crosstalk är inte så svårt, lite pill i inställningarna bara.

Jag giggar på ett 2box i helgen.

Har lite problem, som mestadels kan förklaras av att "mitt" kit är prototyp, som blivit rejält misshandlat.

Dock har jag massor av nya ljud som är skitbra. Bl.a. ett Gretsch Walnut-kit.

Mina problem är med cymbaler, som nog faktiskt gått sönder, och hihaten som inte är 100% på halvöppen.

Inget som inte går att spela förbi, så att säga.

Racket funkar hur bra som helst, stabilt som bara den!

Dock, jag kör separat hihatstativ, virvelstativ och egen pedal, med en speciell trigger-klubba. Känns som en tennisboll, och funkar helt ok.

Jo, och en Aura Basskakare för stolen.

Tekniker och åhörare sa att det lät riktigt bra i PA:t, och då är det väl bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att eliminera crosstalk är inte så svårt, lite pill i inställningarna bara.

Jag giggar på ett 2box i helgen.

Har lite problem, som mestadels kan förklaras av att "mitt" kit är prototyp, som blivit rejält misshandlat.

Dock har jag massor av nya ljud som är skitbra. Bl.a. ett Gretsch Walnut-kit.

Mina problem är med cymbaler, som nog faktiskt gått sönder, och hihaten som inte är 100% på halvöppen.

Inget som inte går att spela förbi, så att säga.

Racket funkar hur bra som helst, stabilt som bara den!

Dock, jag kör separat hihatstativ, virvelstativ och egen pedal, med en speciell trigger-klubba. Känns som en tennisboll, och funkar helt ok.

Jo, och en Aura Basskakare för stolen.

Tekniker och åhörare sa att det lät riktigt bra i PA:t, och då är det väl bra.

Men holy shit - slog du sönder cymbalerna? Vad kostar nya eller är det garanti? Och vad lirar du för musik?

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom skickar nya om dom går sönder. Vet inte hur lång garantin är dock.

Du som har koll - vet du om kiten som är ute på marknaden nu är av "prototyp"-typ eller om det är the real deal?

Verkar som om att många som köpt har ngn form av prototyp - har en "riktigt" version öht släppts ut på marknaden?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du som har koll - vet du om kiten som är ute på marknaden nu är av "prototyp"-typ eller om det är the real deal?

Verkar som om att många som köpt har ngn form av prototyp - har en "riktigt" version öht släppts ut på marknaden?

Det är the real deal. Senaste versionen var installerad på mitt kit dessutom.

Skillnaden är att pad-kanterna (rim) är gjorda av uthållig hårdplast istället för aluminium (blir tydligen mindre hack och så med dom nya).

En ny "klutch" till hihaten är det.

Och jag tror att cymbalerna är annorlunda en på de första (?!). För dom här cymbalerna som är på 2box bilder är inte samma som jag har:

http://www.woodbrass.com/images/woodbrass/2BOX+DRUMIT5.JPG

Såhär ser de nya ut:

http://i186.photobucket.com/albums/x64/stigmatizedgr/1.jpg

Nästa uppdatering ska komma när som helst också!

Redigerat av hwasser
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är the real deal. Senaste versionen var installerad på mitt kit dessutom.

Skillnaden är att pad-kanterna (rim) är gjorda av uthållig hårdplast istället för aluminium (blir tydligen mindre hack och så med dom nya).

En ny "klutch" till hihaten är det.

Och jag tror att cymbalerna är annorlunda en på de första (?!). För dom här cymbalerna som är på 2box bilder är inte samma som jag har:

http://www.woodbrass.com/images/woodbrass/2BOX+DRUMIT5.JPG

Såhär ser de nya ut:

http://i186.photobucket.com/albums/x64/stigmatizedgr/1.jpg

Nästa uppdatering ska komma när som helst också!

Finemang! Var köpte du ifrån? Tysken eller Sverige?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte faktiskt heller inte om dom flesta ljuden i modulen, men spelar ändå in via addictive drums (addictive drums nyaste uppdatering har färdiga midi-maps för typ alla trumset som finns, inkl drumit five). Och det funkade ovanligt bra, behövde inte modifiera någonting i addictive drums och inget i trummorna för att det skulle funka felfritt.

Däremot, känslan i dom här trummorna var helt otrolig, allvarligt, Roland TD-20 var typ piss jämfört mot dom har. T o m crasharna är 3-zone. Det här är utan tvekan det bästa digitaltrumsetet jag spelat, och känslan var verkligen den här som folk brukar säga om skitset: som att spela på ett akustiskt. Det ända var att kicken är för hård så pedalen dubbeltriggar mot den (alltså inte i modulen, utan pedalen studsar 2 ggr så att den liksom fysiskt bokstavligen dubbeltriggar). Det är hårt skummgummi bakom nätskinnet som gör det för hårt. Ska tydligen bli bra om man lägger nåt mjukt på dubbelpedalens "beaters" eller över områden där skummgummit är.

@ hwasser & hefu!

• Vad kostar ett komplett kit? 20k sek?

• Vet ni nåt om utbyggnadsmöjlighteter?

• Går det att köpa lösa delar?

• Kan man montera kitet på en annan bur?

• Hur många extra ingånger för pads finns det?

2box sida ligger nere för tillfället och jag hittar ingen info.

Då det verkar vara rätt billigt, runt 20 papp så är det trots allt rätt intressant. Och många säger att det ÄR bra. Vilket jag har svårt att tro då jag testade det en sväng på mässan. Men det verkar kräva en hel del tids pillande?

Mitt drömkit består av 2 baskaggar, 4 pukor (2 häng+2 golv), 2-3 crashar och en ride och hihat så är jag nöjd.

Anledningen till 2 kaggar är att jag vill ha två olika sound (tuning) på kaggarna. Och så vitt jag vet så finns det inga baskaggar som tar dubbelpedal OCH klarar två olika triggningar. Därför så krävs det två kaggar. Med detta så är det omöjligt med en sådan trumbur som 2box levererar.

Att slå till på det jag skrev tidigare med Hartdynamics Pads+Cym+TD20+Superior och bygga ut det med vad jag vill ha så skulle det kosta en utlandsskuld!

Set är ju synd att det inte finns att man kan bygga ett set som man vill ha det. Och en modul UTAN LJUD som inte har annat än triggerinställningar och midi out! Skicka det sen till kyrkorgel om man så vill!

Link to comment
Dela på andra sajter

• Vad kostar ett komplett kit? 20k sek?

1995 € i tyskland och 1600 £ i england (fast pundet har ju gått upp lite nu, jag köpte från england och det kostade mig lite över 17000)

• Vet ni nåt om utbyggnadsmöjlighteter?

1 dual-zone virvel, 4 dual-zone pukor, 3 tripple-zone cymbaler, 1 kick och 6 utgångar + 2 st extra genom hörlursingången.

Du kan dessutom splitta varje puk och virvelingång i två så du kan använda dom till 2 trummor per ingång (de du splittar blir såklart single zone dock, om du nu spelar på rims på pukorna). Alla ingångar kan bli vad som helst egentligen, du kan ställa om pukan till en virvel eller en rim till en crash-cymbal om du så vill 🙂. Tripplezone cymbalerna har en kabel istället för 2 separata som rolands 3-zone har.

http://www.2box.se/Downloads/DrumIt_Five_Manual.pdf

• Går det att köpa lösa delar?

Lösa delarna har inte kommit än. Men jag vet att Yamaha 3-zone cymbalerna funkar till 2box (fast blir då 2-zone, klockan blir mittenzonen, men det kan ändras iom att modulen ändrar cymbalteknik helt och håller i nästa uppdatering).

Pukor, virvel och kick-pads fungerar från alla andra märken.

• Kan man montera kitet på en annan bur?

Vissa på 2box forumet föredrar att montera det på roland-rack, går även att blanda, dvs 2box racket går att montera ihop med ett roland rack (samma rackstandard), dessutom fungerar yamahas cymbalklammer på 2box racket.

• Hur många extra ingånger för pads finns det?

1 extra puka och en extra cymbal. (synd att typ inga moduler har så mycket utbyggnads möjligheter, roland td-12 har ju samma fast bara 3 toms-ingångar =/ )

2box sida ligger nere för tillfället och jag hittar ingen info.

Dom har gjort en uppdatering, nya samplingar finns nu på deras hemsida (gratis) samt deras sample-editor (koppla in modulen visa usb:n och lägg över nya samplingar osv)

Då det verkar vara rätt billigt, runt 20 papp så är det trots allt rätt intressant. Och många säger att det ÄR bra. Vilket jag har svårt att tro då jag testade det en sväng på mässan. Men det verkar kräva en hel del tids pillande?

Njä. Jag köpte ett separat virvelstativ, separat hihatstativ och egna dubbelpedaler. Som vanligt på meshkicks så studsar pedalerna för mycket vilket ger dubbel-triggning, finns olika sätt att lösa det här på, jag köpte mjukare beaters i fredags, ska kolla hur mycket det förbättrar när jag får dom i veckan. Jag lossade trummskinnen lite och fixade lite med pedalen och inställningarna så att det blev bättre, en till grej som stoppar det helt är att spela med fötterna längre fram på pedalen, men det är bara temporär-lösning tills mina meshhead-beaters kommer.

Mitt drömkit består av 2 baskaggar, 4 pukor (2 häng+2 golv), 2-3 crashar och en ride och hihat så är jag nöjd.

Anledningen till 2 kaggar är att jag vill ha två olika sound (tuning) på kaggarna. Och så vitt jag vet så finns det inga baskaggar som tar dubbelpedal OCH klarar två olika triggningar. Därför så krävs det två kaggar. Med detta så är det omöjligt med en sådan trumbur som 2box levererar.

Att slå till på det jag skrev tidigare med Hartdynamics Pads+Cym+TD20+Superior och bygga ut det med vad jag vill ha så skulle det kosta en utlandsskuld!

Jag kör med dubbelpedaler. Men jag fattar vad du menar, true metal med dubbla kaggar 😕🙂 .. Ja du kan splittra en tom-ingång och ställa in rim till kick och koppla en baskagge till ena och puka till andra (alltså genom en split-kabel). Alla dual-zone virvel och puk-ingångar kan bli dubbla single-zone ingångar genom att använda split-kabel (står i manualen)

Set är ju synd att det inte finns att man kan bygga ett set som man vill ha det. Och en modul UTAN LJUD som inte har annat än triggerinställningar och midi out! Skicka det sen till kyrkorgel om man så vill!

Jo det finns det, Alesis Midi I/O, extremt billiga så du kan köpa 2 st om du vill brevid varandra, dom brukar folk köpa när dom triggar akustiska set, men känsligheten är (vad jag läst) inte den bästa och så kan cymbaler endast vara 2-zone (alla inputs är 2-zone), fast med tanke på att den modulen kostar under 2000 så.

Redigerat av hwasser
Link to comment
Dela på andra sajter

Men holy shit - slog du sönder cymbalerna? Vad kostar nya eller är det garanti? Och vad lirar du för musik?

Nja, det var nog inte bara jag.... Kitet jag spelade på är ett av de äldsta, däravprortyp. Killen som äger kitet har gjort alla samplingar, och därav har det gått rätt hårt i hans studio.

Nå, mina upplevelser:

Ljuden är helt outstanding! Skönt när en kompis som var på gigget, men inte direkt såg mig (trång scen, trummis inte direkt längst fram) inte fattade att det var eltrummor, förrens efter. I PA:t lät det bara bra trummor.

Nu som sagt var inte detta mina trummor, och de hade verkligen gått hårt. Skulle inte mått illa av nya pads och cymbaler, men det funkade, och jag gjorde tre konserter i helgen.

Musiken var tribute till Ted Gärdestad, så typ Pop, skulle jag säga.

Jag har inte haft tid att lägga för mycket tid i menyer och inställningar, utan mest gått på hur den var inställd för ägaren.

Jag slår hårdare än honom, kan tilläggas, men som sagt, det har funkat ändå.

Jag använde eget virvelställ, hihatställ och pedal, vilket elliminerade en del crosstalk. Racket var VÄLDIGT skönt att rodda efter gig, då det väger som en liter mjölk.

Ska dock testa att köra kitet med Superior 2 i veckan, då kastar jag upp dom på mitt DW-rack istället.

Slutligen då, priset. Vet inte, jag vet vad jag får betala direkt från 2box, och då finns lixom inga konkurrenter!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Nya modulversionen kom för någon vecka sen, zonerna på cymbalerna fungerar mycket bättre nu, hihaten är skönare när man spelar halvöppet (8 olika lägen från öppen till stängd tror jag) och så har dom lagt till metronome och delayeffekter som man kan fixa i modulen, fler effekter ska komma med tiden tydligen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hammurajen (oregistrerad)

Jag har lirat några gånger nu på mitt set men inte hunnit sätta mig in i modulen och editeringen helt än. Setet är skönt att spela på och ljuden är bra, men det finns detaljer som jag inte riktigt kommer överens med. Bl.a. just cymbaler och Hi-hat. Inre zonen på ridecymbalen ligger så högt upp på koppen att man ofta riskerar slå på vingmuttern istället (Nu är jag förstås ingen proffstrummis heller, men ändå 😄 ). Och volymen på de olika zonerna är lite ojämn (och går så vitt jag har hittat inte att ställa individuellt). Samma sak me Hi-haten; jag upplever det som att volymen sjunker på halvöppna lägen jämfört med stängt och skulle vilja kunna justera den individuellt för mellanlägena. Åsså borde det väl gå att välja kantslagsljud separat till virveln men det har jag heller inte hittat.

Hoppas att det här blir bättre i den nya versionen av OS. Eller är det i The DrumIt Editor-programmet som jag kan göra såna här ändringar? Har inte laddat ner det än. Verkar ännu bara finnas i en beta-version och bara det namnet är avskräckande för en som inte är nån data-nisse... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...