mietek Postat 24 oktober 2008 Postat 24 oktober 2008 Skulle jättegärna koppla ut en fungerande lur för att spela in samtal, är detta svårt att styra upp?
Claes Holmerup Postat 24 oktober 2008 Postat 24 oktober 2008 Jag har gjort så för mååånga år sedan. En del av ljudet från micen ekas till högtalaren, så om du kopplar in högtalaren på en mikrofoningång, precis som en dynamisk mikrofon, så får du med båda sidornas ljud. Du har visserligen bara en signalkabel och jord, så det blir ingen balanserad överföring - och du ska absolut inte koppla på fantommatningen, men i övrigt är det inga problem med det, såvitt jag känner till i alla fall.
mietek Postat 26 oktober 2008 Trådstartare Postat 26 oktober 2008 Ja jag misstänkte väl det, nu testade jag med en XLR hona --> Tele Ska jag helt koppla ur jorden ? Ska jag växla polariteten också eller, för jag testade bara jättesnabbt vanligt och det blev bara massa brum.
Åke Björnstad Postat 26 oktober 2008 Postat 26 oktober 2008 Finns en liten dosa på Clas Olson Jag har en. Spelar in samtalen på min Zoom H4. När jag får samtal från underliga telefonförsäljare. Fungerar fint.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.