fudgesson Postat 23 oktober 2008 Dela Postat 23 oktober 2008 (redigerat) Här är en liten teaser scen från långfilmen "Original" som jag & min kollega håller på med. Det är från en "arbets kopia" och "work in progress" så den är inte helt klar än. Musiken är live med en Monomachine 😄 Lite info om filmen: imdb info Edit 111208: Här kommer en ny teaser till filmen: Redigerat 11 december 2008 av fudgesson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SyntaxError Postat 23 oktober 2008 Dela Postat 23 oktober 2008 Grymt! We can do it!? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ozzian Postat 23 oktober 2008 Dela Postat 23 oktober 2008 Verkar coolt. cool musik, cool tjej! Zentropa det är väl Lars von triers filmbolag? det blir spännande att se sen Ossian Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fudgesson Postat 23 oktober 2008 Trådstartare Dela Postat 23 oktober 2008 Tackar! 😉 Svensk biopremiär är den 3:e april 2009. Yeps, Zentropa är Trier´s bolag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 24 oktober 2008 Dela Postat 24 oktober 2008 Ser intressant ut. Och bra skådisar! Såg att det fanns en "behind the scenes" på youtube också. Är det du som gjort musiken till den också? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fudgesson Postat 24 oktober 2008 Trådstartare Dela Postat 24 oktober 2008 Ja vi hade verkligen tur med skådespelarna 😊 Fantastiskt kul att jobba med. Jo det är också jag som gjort "behind the scenes" musiken. Var...är väldigt förtjust i Spy-Fi (agent & biljaktmusik) och gjorde ett gäng sådana låtar. Dom här om du vill höra: Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag 😑 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ozzian Postat 24 oktober 2008 Dela Postat 24 oktober 2008 Coola låtar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
4Trax Postat 24 oktober 2008 Dela Postat 24 oktober 2008 (redigerat) Här är en liten teaser scen från långfilmen "Original" som jag & min kollega håller på med.Det är från en "arbets kopia" och "work in progress" så den är inte helt klar än. Musiken är live med en Monomachine 😲 Lite info om filmen: imdb info Vad håller "ni" på med? Musiken eller med filmen eller både och? Coola bilder . långa tagningar men coolt! Störtskön snubbe som huvudkaratär (tror jag att han är). Känner igen honom och han har "it" bara på denna lilla scenen! Edit: Jo, är det danska skådisen som spelar killen med rockabilly frillan? Han är grym om det är han. Edit2:Oj, den är ju dansk . Såg inte hela klippet förrän nu Redigerat 24 oktober 2008 av 4Trax Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fudgesson Postat 25 oktober 2008 Trådstartare Dela Postat 25 oktober 2008 Tack Ozzian. Kul att du gillade låtarna. 4Trax: Jag & min kollega står för regi/manus samt att jag kommer stå för musiken. Filmen är svensk/dansk med skådespelare från båda länderna. Här är också ett litet "bakom filmen" kollage: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 25 oktober 2008 Dela Postat 25 oktober 2008 Musiken sitter helt rätt o man blev dessutom jävligt sugen på att se hela filmen. bra gjort! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fudgesson Postat 25 oktober 2008 Trådstartare Dela Postat 25 oktober 2008 Tack 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fudgesson Postat 11 december 2008 Trådstartare Dela Postat 11 december 2008 Här kommer en liten ny teaser till filmen: Enjoy 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rabieshund Postat 11 december 2008 Dela Postat 11 december 2008 Det här ser skitbra ut!! Väldigt professionellt filmat, spelat, ljussatt och producerat! Bra musik också. Grymt jobbat, ska bli spännande att se hela filmen när den kommer. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 12 december 2008 Dela Postat 12 december 2008 vafan, det var inte ni som filmade på Wennerkompaniet i Gubbängen för ett par månader sen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 12 december 2008 Dela Postat 12 december 2008 Här kommer en liten ny teaser till filmen: Enjoy 😄 Jag blir sugen att se filmen. Och det är banne mig sällan jag känner det bara genom att se en trailer! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fudgesson Postat 13 december 2008 Trådstartare Dela Postat 13 december 2008 Tackar 😉 Kul som tusan att det uppskattas. Nu är det inte så längt kvar till den är klar. Kämpar förfullt med musiken nu. Ännu en utmaning. Gulp! Nope inte vi som filmade i Gubbängen. Vår film är inspelad i Göteborg, Malmö, Köpenhamn & Barcelona. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fudgesson Postat 31 januari 2009 Trådstartare Dela Postat 31 januari 2009 Så här blev den svenska postern: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 31 januari 2009 Dela Postat 31 januari 2009 Jag har inte sett trailern ÄN, men affischen är riktigt skitsnygg! Kan inte låta bli att kommentera att Tuva Novotny är bland de vackraste kvinnorna jag sett i mitt liv. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 31 januari 2009 Dela Postat 31 januari 2009 H--vete.. Hon spelar skitbra ju Tuva.. Man ser äkta skräck/olust i hennes ögon som strippa.. Fudgesson.. Du är min endaste favvo då det gäller genren agentmusik (älskar dina fjäderreverbsimulationer i samklang med plektrumbas och svaj). Jag kommer att se filmen på Bio, köpa den på DVD och t.om piratladda hem den.. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djstyler Postat 31 januari 2009 Dela Postat 31 januari 2009 Ser riktigt bra ut! Det enda som är kvar sen är väll att streama på nått sett ☺️ H--vete.. Hon spelar skitbra ju Tuva.. Man ser äkta skräck/olust i hennes ögon som strippa.. Fudgesson.. Du är min endaste favvo då det gäller genren agentmusik (älskar dina fjäderreverbsimulationer i samklang med plektrumbas och svaj). Jag kommer att se filmen på Bio, köpa den på DVD och t.om piratladda hem den.. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fudgesson Postat 1 februari 2009 Trådstartare Dela Postat 1 februari 2009 Haha! Tack 🙂 Hon är mer lik en slags trojansk häst som kommer in på en strippklubb och skapar totallt kaos. Skitkul scen att göra. Små doser av agentish aktig musik finns faktiskt lite i filmen. Lite twang. Men ljudbilden består mer av marimba, vibrafon, mellotron, kontrabas, stråkar osv... En skön knasig blandning helt enkelt. Förhoppingsvis kommer en riktig trailer ganska snart. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.