Jump to content
Annons

Datorn går inte att stänga av


farago (oregistrerad)

Recommended Posts

farago (oregistrerad)

Hej!

Har ett EMU 0202 externt ljudkort som fungerar alldeles för bra. Så pass bra att datorn varken kan startas, stängas av eller försättas i vänteläge när ljudkortet är igång. Datorn står liksom bara och tuggar vid antingen välkomstskärm eller "windows håller på att avslutas". Därmed förstod ni även att jag kör windows (XP).

Någon som har eller har haft ett liknande problem? Ännu hellre känner till en lösning. Jag är beredd att svälja min stolthet för att fixa detta 🙂

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Annons
Analogfreak (oregistrerad)
Hej!

Har ett EMU 0202 externt ljudkort som fungerar alldeles för bra. Så pass bra att datorn varken kan startas, stängas av eller försättas i vänteläge när ljudkortet är igång. Datorn står liksom bara och tuggar vid antingen välkomstskärm eller "windows håller på att avslutas". Därmed förstod ni även att jag kör windows (XP).

Någon som har eller har haft ett liknande problem? Ännu hellre känner till en lösning. Jag är beredd att svälja min stolthet för att fixa detta 🙂

Tack på förhand!

Flytta ljudkortet till en annan PCI-plats. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Har ett EMU 0202 externt ljudkort som fungerar alldeles för bra. Så pass bra att datorn varken kan startas, stängas av eller försättas i vänteläge när ljudkortet är igång. Datorn står liksom bara och tuggar vid antingen välkomstskärm eller "windows håller på att avslutas". Därmed förstod ni även att jag kör windows (XP).

Någon som har eller har haft ett liknande problem? Ännu hellre känner till en lösning. Jag är beredd att svälja min stolthet för att fixa detta 🙂

Tack på förhand!

Flytta ljudkortet till en annan PCI-plats. 🙂

Hur flyttar man ett externt ljudkort till en pci plats? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Hej!

Har ett EMU 0202 externt ljudkort som fungerar alldeles för bra. Så pass bra att datorn varken kan startas, stängas av eller försättas i vänteläge när ljudkortet är igång. Datorn står liksom bara och tuggar vid antingen välkomstskärm eller "windows håller på att avslutas". Därmed förstod ni även att jag kör windows (XP).

Någon som har eller har haft ett liknande problem? Ännu hellre känner till en lösning. Jag är beredd att svälja min stolthet för att fixa detta 🙂

Tack på förhand!

Flytta ljudkortet till en annan PCI-plats. 😎

Hur flyttar man ett externt ljudkort till en pci plats? 🙂

Ahh det var ett externt... missade det... 🙂🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Prova en annan USB-anslutning eftersom dom får olika IRQ-adresser... i alla fall i XP.

Glöm inte att avinstallera drivrutinerna först så maskinvaran försvinner från enhetshanteraren.

Redigerat av Analogfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Hade i stort sett samma problem med mitt audiophile2496 och det är ju pci 😎 Var först skraj första att jag hade fått ett sånt elakt virus som förhindrade avstängning av datorn. Det var en uppdatering till kortet som ställde till problemet att det inte gick stänga av datorn. Tog några dagar innan jag förstod det var den. Det var inte kortet direkt självt utan själva taskbaren som låg där nere i högra hörnet som ställde till det. När jag tog bort den från uppstart försvann problemet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...