Jump to content
Annons

Behringer Ultragain Pro Mic220


Voice

Recommended Posts

Hejsan!

Jag undrar om någon har en Behringer Ultragain Pro Mic 220.

Pris 1039 @ Musikbörsen.

Min fråga är hur bra är den?

Någon som råkar ha en inspelning, länka gärna

Jag vill ha ett riktigt varmt och mysigt ljud på mina inspelningar, hade bara tänkt att använda den för röster (Radioprogram).

Finns det någon annat alternativ som skulle vara bättre för samma summa?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ultragain MIC2200 är helt ok för pengarna, men jag hade hellre lagt till ett par hundringar och valt en Studio Projects VTB1.

En nackdel med Behringern är att man inte kan köra utan rörinblandningen och inte heller kan variera rörinblandningen efter egen smak (något man kan på VTB1). Som på alla andra billiga rörprylar, så sitter röret kopplat som en effektloop - så hela signalen går alltså inte igenom röret, utan man skickar dit en del av ljudet som till en send-effekt. Man får med andra ord inte den "värme" som ofta förknippas med riktiga rörprylar, men en viss färgning av ljudet blir det i alla fall...

Link to comment
Dela på andra sajter

Claes, sitter röret som en effektloop på VTB1?

Ja - och det sitter troligen kopplat så i de flesta rörpreampar under typ 10000:-...

I VTB1 kan man välja själv hur mycket röret ska blandas in (och man kan dessutom stänga av rörinblandningen helt om man vill ha en renare transistorpreamp - så den ger möjlighet till mer flexibilitet), medan Mic2200 inte ger möjlighet att välja någonting i den vägen, utan det är den blandning som konstruktören har bestämt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...