Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Intressant lĂ€sning. Du har visserligen varit hĂ€r lĂ€ngre Ă€n mig men vad sĂ€ger man, vĂ€lkommen. 🙂

Mvh

Memphis

Redigerat av Memphis
Postat

Kul och intressant intro, vÀlkommen!

Analogfreak (oregistrerad)
Postat
Hej!

Det Àr jag som Àr "stonerbox", egentligen sÄ Àr mitt namn Benjamin Michael Törnblom. Född i södertÀlje men uppvÀxt ute skogen i VÀstergötland.

Jag Àr nu 23 Är och bor i NÀssjö efter ha gÄtt musikproduktion i GÀvle.

Nu mera jobbar inom hemtjÀnsten och trivs vÀl med det.

Jag Àlskar 60 70 tals musik, a laŽ bob dylan, hendrix, can, zeppelin, leaf hound m.m... Annars blir det stoner för det mesta.

Tidigare har jag spelat i tvÄ band, ferox servi (nybörjar metal) och sedan det mera seriösa party/stoner rock bandet Orange Justice.

Vi spelade ihop under tvÄ Ärstid (om jag minns rÀtt). Sedan nÀr vi blev runt 21 började folk flytta till olika hÄll sÄ bandet var tvunget att avbrytas tyvÀrr.

DÄ skrev jag musik till bandet och jag skriver fortfarnade mycket, kanske till och med mera nu förtiden. jag sjunger, spelar gitarr och bas plus att jag proggar digital trummor.

Äskar att lĂ€sa böcker av Hunter s Thompson och dyligt gĂ€rna med en kall öl i andra handen. jag uppskattar det skruvade i livet. 🙂

Jag Àr annorlunda, inte speciellt mycket egentligen men i folks ögon Àr jag en underlig, ganska trevlig man med underligt utseende (utan att verka egotrippad). En del blir nyfikna och stirrar medans andra blir rÀdda och ryggar tillbaka.

DÀr min far vÀxte upp (i tid och rum) var det revolution, fri tÀnkande och ett eget val av utseende, inga förutbestÀmma riktmÀrken.

Han blev hatad och Àlskad av mÀnniskor, en del rÀdda, andra intresserade.

DÄ jag vÀxte upp valde min far att jag ocksÄ skulle fÄ ett eget val av personlighet och Äsikter. Trots hans vackara syn sÄ fanns det och kommer alltid att finnas mÀnniskor som Àr rÀdda för frihet och avvikande.

Jag blev behandlad som en annorlunda pojke nÀr jag vÀxte upp, utböling, pajas och kanske sedd som naiv och korkad.

Men jag visste alltid att det inte stÀmde.

DÀr av att jag blev behandlad som en udda sÄ blev jag ocksÄ en udda till viss utsrÀckning... men misstolka mig inte, jag Àr stolt över den jag har blivit och accepterat den jag Àr.

Vi mÄste vara vackra och egna oavsett vad dom sÀger eller gör emot oss.

Jag kÀnner igen mig sjÀlv i mycket av det du skriver om dig sjÀlv. FortsÀtt vara den du Àr för det finns alltid de som Àlskar dig för det.

NÀr nÄgon fÀller krokben för mig reser jag mig upp igen utan att vÀnda mig om.

Postat

NÀ det finns risk att man blir okÀnslig. Det har sina baksidor det med.

Postat

FĂ„r man frĂ„ga hur man hamnar i NĂ€ssjö? Är det nĂ€rheten till stambanan som lockar? 🙂

Är sjĂ€lv frĂ„n eksjö ursprungligen nĂ€mligen.

Postat (redigerat)

Min sambo ville lÀsa pÄ folkhögskola hÀr och jag behövde jobba lite och sen fÄr man ju inte glömma stambanan!

Redigerat av Stonerbox
Postat

HĂ€r Ă€r det Malmbanan och Norra Stambanan. 🙂

Postat

FortsÀtt vara stolt, tummen upp för din presentation.

Vad tycker du som stonerrockare om Sleep-Jerusalem? Ganska lÄÄÄÄÄng (hela skivan en lĂ„t) Ă„ skönt drygt bra lĂ„t tycker jag. 😆

Ha det gott o vÀlkommen...fast du har ju vart hÀr lÀngre Àn jag ser jag.

// janne

Postat (redigerat)

Jag har lyssnat vÀldigt lite pÄ sleep men dom Àr lovande tycker jag. Gillar annars Matt Pikes band (frÄn sleep) , High on fire jÀvligt mycket.

SkÄl för alla stoners och rocken!

Redigerat av Stonerbox

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.