Stonerbox Postat 20 september 2008 Postat 20 september 2008 (redigerat) Hej! DĂ„... Redigerat 21 december 2011 av Stonerbox
Memphis Postat 20 september 2008 Postat 20 september 2008 (redigerat) Intressant lĂ€sning. Du har visserligen varit hĂ€r lĂ€ngre Ă€n mig men vad sĂ€ger man, vĂ€lkommen. đ Mvh Memphis Redigerat 20 september 2008 av Memphis
Analogfreak (oregistrerad) Postat 20 september 2008 Postat 20 september 2008 Hej! Det Ă€r jag som Ă€r "stonerbox", egentligen sĂ„ Ă€r mitt namn Benjamin Michael Törnblom. Född i södertĂ€lje men uppvĂ€xt ute skogen i VĂ€stergötland. Jag Ă€r nu 23 Ă„r och bor i NĂ€ssjö efter ha gĂ„tt musikproduktion i GĂ€vle. Nu mera jobbar inom hemtjĂ€nsten och trivs vĂ€l med det. Jag Ă€lskar 60 70 tals musik, a laÂŽ bob dylan, hendrix, can, zeppelin, leaf hound m.m... Annars blir det stoner för det mesta. Tidigare har jag spelat i tvĂ„ band, ferox servi (nybörjar metal) och sedan det mera seriösa party/stoner rock bandet Orange Justice. Vi spelade ihop under tvĂ„ Ă„rstid (om jag minns rĂ€tt). Sedan nĂ€r vi blev runt 21 började folk flytta till olika hĂ„ll sĂ„ bandet var tvunget att avbrytas tyvĂ€rr. DĂ„ skrev jag musik till bandet och jag skriver fortfarnade mycket, kanske till och med mera nu förtiden. jag sjunger, spelar gitarr och bas plus att jag proggar digital trummor. Ăskar att lĂ€sa böcker av Hunter s Thompson och dyligt gĂ€rna med en kall öl i andra handen. jag uppskattar det skruvade i livet. đ Jag Ă€r annorlunda, inte speciellt mycket egentligen men i folks ögon Ă€r jag en underlig, ganska trevlig man med underligt utseende (utan att verka egotrippad). En del blir nyfikna och stirrar medans andra blir rĂ€dda och ryggar tillbaka. DĂ€r min far vĂ€xte upp (i tid och rum) var det revolution, fri tĂ€nkande och ett eget val av utseende, inga förutbestĂ€mma riktmĂ€rken. Han blev hatad och Ă€lskad av mĂ€nniskor, en del rĂ€dda, andra intresserade. DĂ„ jag vĂ€xte upp valde min far att jag ocksĂ„ skulle fĂ„ ett eget val av personlighet och Ă„sikter. Trots hans vackara syn sĂ„ fanns det och kommer alltid att finnas mĂ€nniskor som Ă€r rĂ€dda för frihet och avvikande. Jag blev behandlad som en annorlunda pojke nĂ€r jag vĂ€xte upp, utböling, pajas och kanske sedd som naiv och korkad. Men jag visste alltid att det inte stĂ€mde. DĂ€r av att jag blev behandlad som en udda sĂ„ blev jag ocksĂ„ en udda till viss utsrĂ€ckning... men misstolka mig inte, jag Ă€r stolt över den jag har blivit och accepterat den jag Ă€r. Vi mĂ„ste vara vackra och egna oavsett vad dom sĂ€ger eller gör emot oss. Jag kĂ€nner igen mig sjĂ€lv i mycket av det du skriver om dig sjĂ€lv. FortsĂ€tt vara den du Ă€r för det finns alltid de som Ă€lskar dig för det. NĂ€r nĂ„gon fĂ€ller krokben för mig reser jag mig upp igen utan att vĂ€nda mig om.
Stonerbox Postat 20 september 2008 TrĂ„dstartare Postat 20 september 2008 Yes sir, eller sĂ„ ger man dom allt man har i en nĂ€ve! đ NĂ€, det finns ingen som kan sĂ€tta krokben pĂ„ mig lĂ€ngre
Analogfreak (oregistrerad) Postat 20 september 2008 Postat 20 september 2008 NÀ det finns risk att man blir okÀnslig. Det har sina baksidor det med.
Larsson Postat 20 september 2008 Postat 20 september 2008 keep on doing the stoner rock med skönt driv & energi.. fridens liljor /Larsson đ
Stonerbox Postat 20 september 2008 TrÄdstartare Postat 20 september 2008 He he, tackar. jag ska göra det, promise! Ha det fint larsson!
puffra Postat 20 september 2008 Postat 20 september 2008 FĂ„r man frĂ„ga hur man hamnar i NĂ€ssjö? Ăr det nĂ€rheten till stambanan som lockar? đ Ăr sjĂ€lv frĂ„n eksjö ursprungligen nĂ€mligen.
Stonerbox Postat 20 september 2008 TrÄdstartare Postat 20 september 2008 (redigerat) Min sambo ville lÀsa pÄ folkhögskola hÀr och jag behövde jobba lite och sen fÄr man ju inte glömma stambanan! Redigerat 20 september 2008 av Stonerbox
Analogfreak (oregistrerad) Postat 20 september 2008 Postat 20 september 2008 HĂ€r Ă€r det Malmbanan och Norra Stambanan. đ
slejnard Postat 20 september 2008 Postat 20 september 2008 FortsĂ€tt vara stolt, tummen upp för din presentation. Vad tycker du som stonerrockare om Sleep-Jerusalem? Ganska lÄÄÄÄÄng (hela skivan en lĂ„t) Ă„ skönt drygt bra lĂ„t tycker jag. đ Ha det gott o vĂ€lkommen...fast du har ju vart hĂ€r lĂ€ngre Ă€n jag ser jag. // janne
Stonerbox Postat 21 september 2008 TrÄdstartare Postat 21 september 2008 (redigerat) Jag har lyssnat vÀldigt lite pÄ sleep men dom Àr lovande tycker jag. Gillar annars Matt Pikes band (frÄn sleep) , High on fire jÀvligt mycket. SkÄl för alla stoners och rocken! Redigerat 21 september 2008 av Stonerbox
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.