Jump to content
Annons

Bas-störning hjälp!


EkenMusiX

Recommended Posts

Tjena! jag har nyligen köpt en bas, och när jag drar in den till min ibanez-gitarrförstärkare så blir det ungefär samma brum som när man trycker fingret mot en telekabel (Det blev inget brum när jag provade i en basförstärkare hos JAM) . Kan jag göra någonting åt problemet eller ska jag byta bas? Hör av er ni som är kunniga inom detta!

Mvh

//Eken

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Då får du väl släpa tillbaks guran till affären och tala om vad som har hänt.. Dom kommer att plugga in den i en förstärkare hos sig.. Om inte problemet uppstår då.. så får du lång näsa.. tyvärr.. Nåt är i så fall galet med din förstärkare..

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som det är stärkaren om basen lät schysst i butiken.

(I och försig hade jag samma problem med min bas och då kom jag till slut på att det var glapp i min tone potentiometer, så att basen bara brummade när den inte var i botten. Då kan man pilla upp metall plattan och knipsa kablarna till den. Men detta lär inte vara fallet med en så pass ny bas, och om så att det är basen som krånglar är det ju bara att gå tillbaka med den)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla så att det inte ligger någon nätkabel nära signalkabeln, att det inte finns någon CRT-skärm i närheten, som är igång, att det inte finns några dimmers, lysrör eller lågenergilampor. Kör du ojordat, så kan det också bidra med problem...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...