Glory23 Postat 20 september 2008 Postat 20 september 2008 Hej! jag har letat efter ett piano ljud på fl studio som jag ska ha i min snart klara låt. Det ska vara cleant ljud, utan ekande effekter. Någon som vet något sånt som redan finns på FL eller något som kanske går att hitta på "nexuz" Tack på för hand:)
best Postat 20 september 2008 Postat 20 september 2008 Ja, FL Keys som följer med FL är ju ganska bra... 🙂
Glory23 Postat 20 september 2008 Trådstartare Postat 20 september 2008 Tack va dum jag är som inte tänkte på det hahaha. 😲
Analogfreak (oregistrerad) Postat 20 september 2008 Postat 20 september 2008 Även den bäste kan missa saker! 😲
ripmrmorrison Postat 20 september 2008 Postat 20 september 2008 Vill du ha ett mjukvarupiano som låter bra (vilket inte fl keys gör) ska du kolla in Steinbergs "The Grand". Jag använder den själv flitigt och den låter otroligt bra.
base10 Postat 20 september 2008 Postat 20 september 2008 Hej! jag har letat efter ett piano ljud på fl studio som jag ska ha i min snart klara låt. Det ska vara cleant ljud, utan ekande effekter. Någon som vet något sånt som redan finns på FL eller något som kanske går att hitta på "nexuz" Tack på för hand:) Till piano använder jag M-Audio Keyrig, låter riktigt bra 🙂
Lonian Postat 23 september 2008 Postat 23 september 2008 (redigerat) Första låten här http://www.lonian.se/deadzombie/2008.html touch my tears använder jag Hypersonic. Dom har en uppsjö rätt bra piano ljud, och väldigt många andra bra instrument. Går att ändra echo osv rätt bra i hypersonic programmet. Bara tips på att du bör starkt nog använda en compressor för att få upp ljudnivån som i standard är väldigt låg. Så lite EQ också förståss Men har inte bara använt hypersonic utan brukar blanda med 4front piano. När man eq:ar dom rätt tillsammans brukar det bli skönt. Redigerat 23 september 2008 av Lonian
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.