Jump to content
Annons

Leo 10.5.5


anarkisten1 (oregistrerad)

Recommended Posts

anarkisten1 (oregistrerad)

Kollade på vad den innehåller och för en musikmakare så kändes 10.5.5 som lite onödig. Tror jag väntar till snowleopard, hur har ni gjort?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Med Snow Leopard så kommer allt stöd för PPC försvinna. Och det kommer att ske en stor optimering för Leopard och fullt 64 bitar. Dessutom så blir operativet mindre.

Hoppas Logic hänger på där oxå och att det kan hantera tredjepartspluggar (som kör 32 bitar) på samma sätt som exs24 kan "kliva ur" Logic och utnyttja minnet bättre. Eller allra helst att AudioUnits versioner för tredje parts blir 64 bitar. Mest svammel där 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Jo jag har sett att folk uppgraderat och att det gått bra men jag kör ju nästan inget annat än musik, ja också så surfar man ju lite på några forum så jag tycker inte att 10.5.5 verkar innehålla nåt matnyttigt för mig.

Hoppas oxå mycket på snowleopard och som sagt hoppas att Logic blir uppdaterat oxå så man kan få nytta av allt minne som går att stoppa i maskinerna nu för tiden. Det ska tydligen teoretisk gå att stoppa i upp till 16 terrabyte eller nåt, sanslöst mycket minne alltså. Ja det kan bli läge för en Mac Pro i framtiden helt klart.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Med Snow Leopard så kommer allt stöd för PPC försvinna.

Är du säker på det?

Jag har hört det ryktet också, men inget som blivit verifierat av Apple vad jag vet.

Eller?

Jo jag tror att det faktiskt är på det viset att PPC stödet försvinner med SnowL.

Pratade med en utvecklare och han mumlade nåt om detta och att det blir bland annat mindre installationsfiler pga detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...