Jump to content
Annons

Vista vill installera drivrutiner (igen !)


jonasandersson

Recommended Posts

Har använt Vista och Audiophile (2496) tillsammans i 6 månader snart och nu plötsligt får jag dialogrutan "Ny maskinvara har hittats". Jag uppmanas då att installera drivrutiner för mitt ljudkort. Jag väljer då alternativet "Sök efter och installera drivrutiner (rekommenderas)". Jag uppmanas sedan sätta i CD-skivan som följde med, men på den finns inga drivrutiner för Vista 32-bit så jag väljer alternativet "Visa andra alternativ", och väljer därmed "Sök efter en lösning". Det kommer sedan upp en liten ruta, "En lösning har hittats", klickar på den och får sedan fram följande information:

Compatibility issue between Delta Audiophile and Windows

This problem was caused by a compatibility issue between this version of Windows and Delta Audiophile.

M-Audio, the company that manufactured Delta Audiophile, has informed Microsoft that they do not expect to offer updates to fix this problem.

Föresten varför ska man nu helt plötsligt installera om drivrutinerna? Det har ju funkat innan i flera månader. Det borde väl räcka med att installera dom en gång.

Dessutom ska ljudkortet enligt instruktioner sättas i EFTER det att drivrutinerna installerats (gäller för XP/Vista). Det är ju nästa fråga...Varför måste man installera drivrutinerna först och sedan montera ljudkortet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nu ordnade det sig!

Tacka vet jag systemåterställningspunkter, gjorde en återställning till ett datum då det senast funkade.

För övrigt,

det verkar inte riktigt som M-audio hänger med när det gäller manualer. Den manual dom har utlagd gällande installation av drivrutiner är för XP trots att man valt alternativet Vista-32. Det finns med andra ord ingen Vista manual ännu. Däremot Vista-drivrutiner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Datorn vill antagligen ha drivarna INNAN den hittar hårdvaran för att den ska veta vad det är.

Blir ju svårt annars om man installerar efteråt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...