Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

min ''vän tror att'' när man blir bättre på trummor att man slå sönder massor med skin och stockar varje dag

ju mr man tränar borde man ju slå lösare elr?

Annons
Postat
min ''vän tror att'' när man blir bättre på trummor att man slå sönder massor med skin och stockar varje dag

Det beror väl helt på om man tränar på att slå lösare? Finns ju många trummisar som är väldigt duktiga... på allt utom det.

Postat (redigerat)

Samma sak med gitarrister som tror att rockgitarr bli mer imponerande ju fortare man spelar 😆

Ju svagare man spelar på trummor, desto svårare blir det att spela - så man 'kan' se det lite som ett mandomsprov, ja. Att spela trummor hårt, är det lättaste - ur många perspektiv.

Redigerat av Opus99
Postat

Din "väns" teori stämmer nog i alla fall in på gitarrister... Jag menar, kolla bara på Paul Stanley och hur många gitarrer den jäveln har haft sönder...

Postat

Fråga honom om han vill kunna njuta av att lyssna på musik om typ 20 år och vill göra det möjligt även för de andra i bandet att göra det samma - eller om han vill att alla i bandet ska gå med ständiga plågor av alla sorters ljud i omgivningen, ända tills det är dags att lämna in. Svaret är nog ganska givet, tror jag... ☺️

Ni får väl lägga filtar eller något på trummorna för att dämpa dem - eller stänga in honom i en plexiglasbur, så kan han förstöra sin egen hörsel om han nu tycker att det är så kul...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.