Jump to content
Annons

spelkonsoler xbox ps3


nilsemil

Recommended Posts

Annons

Jag förespråkar 360. Du har en mycket mer detaljrikt grafik i den jämfört med samma titel till PS3. Är mycket snack om nio kärnor i PS3 kontra tre i Xboxen men faktum är att varje kärna i PS3'an inte kan allokera mer än 256kb minne och SOny har inte skickat någon dokumentation till spelutvecklarna för hur dom ska utnyttjas så därav blir det mindre detaljer och utvecklingen tar längre tid för den konsolen. Xbox har ett klart försprång när det kommer till online-spelande iom Live. Gjordes en uppdatering till PS3 för ett par månader sedan men den ligger fortfarande långt efter om man ser till upplevelsen runt omkring själva spelandet, val, chatmöjligheter, etc.

Klart, du får ju med en Blueray-spelare på köpet om du köper en PS3 men det vet jag inte om det är värt det. PS3 var en riktigt bra konsol när den släpptes i 60gb-versionen men dom insåg att dom hade satt priset för högt. Microsoft gjorde samma fel med första Xboxen och sänkte priset med 2000kr. Dom som hade köpt till det högre priset fick ett tillgodokvitto på motsvarande summa att köpa spel på så det tyckte jag dom löste snyggt. Sony valde att halvsänka priset med typ 1200kr och sätta i en hel drös billigare komponenter som har ställt till det rejält för dom om man ser till ursprunglig arkitektur och driftsäkerhet.

Ah, nu blev det lite långt här... 😛 Men jag röstar för Xbox! Med hårddisk dock. Blir inte så kul att hålla på och spara spel och annat på externa enheter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Jag förespråkar 360.

Klart, du får ju med en Blueray-spelare på köpet om du köper en PS3 men det vet jag inte om det är värt det. PS3 var en riktigt bra konsol när den släpptes i 60gb-versionen men dom insåg att dom hade satt priset för högt. Microsoft gjorde samma fel med första Xboxen och sänkte priset med 2000kr. Dom som hade köpt till det högre priset fick ett tillgodokvitto på motsvarande summa att köpa spel på så det tyckte jag dom löste snyggt. Sony valde att halvsänka priset med typ 1200kr och sätta i en hel drös billigare komponenter som har ställt till det rejält för dom om man ser till ursprunglig arkitektur och driftsäkerhet.

Ah, nu blev det lite långt här... ☺️ Men jag röstar för Xbox! Med hårddisk dock. Blir inte så kul att hålla på och spara spel och annat på externa enheter.

Med tanke på hur usel kvalitet det är på Xbox360 (1 av 3 går ju tämligen omgående sönder)så är det PS3 som gäller, PS3 utvecklas med rekordfart och kommer inom kort vara kung på täppan över spelkonsoler.

PS3s livslängd kommer dessutom med stor sannolikhet vara den dubbla mot Xbox360...

Redigerat av Glaskatten
Link to comment
Dela på andra sajter

jag är xboxfan, mest för att halo 3 på xbox live är så kul att man aldrig behöver spela något annat spel, men också för att kontrollerna är skönare.

Nej men ärligt talat så handlar det väl mest om vilka spel man vill lira? så resonerar jag när jag handlar konsoller i allfall, vad som sitter i lådorna bryr jag mig inte lika mycket om, alla spel borde ju fungera laggfritt i allfall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förespråkar 360.

Klart, du får ju med en Blueray-spelare på köpet om du köper en PS3 men det vet jag inte om det är värt det. PS3 var en riktigt bra konsol när den släpptes i 60gb-versionen men dom insåg att dom hade satt priset för högt. Microsoft gjorde samma fel med första Xboxen och sänkte priset med 2000kr. Dom som hade köpt till det högre priset fick ett tillgodokvitto på motsvarande summa att köpa spel på så det tyckte jag dom löste snyggt. Sony valde att halvsänka priset med typ 1200kr och sätta i en hel drös billigare komponenter som har ställt till det rejält för dom om man ser till ursprunglig arkitektur och driftsäkerhet.

Ah, nu blev det lite långt här... ☺️ Men jag röstar för Xbox! Med hårddisk dock. Blir inte så kul att hålla på och spara spel och annat på externa enheter.

Med tanke på hur usel kvalitet det är på Xbox360 (1 av 3 går ju tämligen omgående sönder)så är det PS3 som gäller, PS3 utvecklas med rekordfart och kommer inom kort vara kung på täppan över spelkonsoler.

PS3s livslängd kommer dessutom med stor sannolikhet vara den dubbla mot Xbox360...

Har du sett statistiken på hur många av de senaste PS3'orna som skickas tillbaka?

Jag ska inte säga att jag hatar PS3 heller. Jag har båda, och en Wii. Jobbar med systemutveckling och har jobbat en del i XNA Game Studio så det är inte enbart för att jag är nörd... 😉

Tråkigt att Sony har gjort en sån blunder inför spelutvecklarna att PS tappar alla sina "ensamrättsspel". Deras trumfkort över Xbox som Silent hill, Resident evil och inte minst Final Fantasy kommer nu till Xbox. PS har fortfarande Metal Gear solid (men det kom det sista i serien nu va? Jag är dåligt påläst där) och Gran Turismo (men handen på hjärtat, dom spelen blir aldrig lika bra dom försöker framställa det.) men annars är utvecklingen rätt seg på PS-sidan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Jag förespråkar 360.

Klart, du får ju med en Blueray-spelare på köpet om du köper en PS3 men det vet jag inte om det är värt det. PS3 var en riktigt bra konsol när den släpptes i 60gb-versionen men dom insåg att dom hade satt priset för högt. Microsoft gjorde samma fel med första Xboxen och sänkte priset med 2000kr. Dom som hade köpt till det högre priset fick ett tillgodokvitto på motsvarande summa att köpa spel på så det tyckte jag dom löste snyggt. Sony valde att halvsänka priset med typ 1200kr och sätta i en hel drös billigare komponenter som har ställt till det rejält för dom om man ser till ursprunglig arkitektur och driftsäkerhet.

Ah, nu blev det lite långt här... ☺️ Men jag röstar för Xbox! Med hårddisk dock. Blir inte så kul att hålla på och spara spel och annat på externa enheter.

Med tanke på hur usel kvalitet det är på Xbox360 (1 av 3 går ju tämligen omgående sönder)så är det PS3 som gäller, PS3 utvecklas med rekordfart och kommer inom kort vara kung på täppan över spelkonsoler.

PS3s livslängd kommer dessutom med stor sannolikhet vara den dubbla mot Xbox360...

Har du sett statistiken på hur många av de senaste PS3'orna som skickas tillbaka?

Jag ska inte säga att jag hatar PS3 heller. Jag har båda, och en Wii. Jobbar med systemutveckling och har jobbat en del i XNA Game Studio så det är inte enbart för att jag är nörd... 😉

Tråkigt att Sony har gjort en sån blunder inför spelutvecklarna att PS tappar alla sina "ensamrättsspel". Deras trumfkort över Xbox som Silent hill, Resident evil och inte minst Final Fantasy kommer nu till Xbox. PS har fortfarande Metal Gear solid (men det kom det sista i serien nu va? Jag är dåligt påläst där) och Gran Turismo (men handen på hjärtat, dom spelen blir aldrig lika bra dom försöker framställa det.) men annars är utvecklingen rätt seg på PS-sidan.

Sony kör med mycket taktik nu, jag antar att de gladeligen lämpar över över forna tiders storsäljare till Xbox (som MS får bränna stora summor på)och sitter själv med trumf med nästa våg av heta spel..

De PS3 som går tillbaks till Sony är bara en bråkdel av de enormt många Xbox360 som fått servas..

Link to comment
Dela på andra sajter

Hårdvara är en sak. Men det är mjukvaran som är det viktigaste. Och där ligger väl Xboxen lite i lä eller?

Själv längtar jag till nästa Zelda-spel. Självklart till Wii. Även om Wii inte håller samma nivå rent tekniskt så äger spelglädjen i ett Zelda-spel ut de andra två konsollerna. Åandrasidan kan man ju inte spela Cod4.

Problemet med spelen nuförtiden är att man lägger all kraft på ljud och grafik, många gånger glömmer man spelbarheten...

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv längtar jag till nästa Zelda-spel. Självklart till Wii. Även om Wii inte håller samma nivå rent tekniskt så äger spelglädjen i ett Zelda-spel ut de andra två konsollerna.

Big fucking WORD på det.

Plockade fram twilight princess igen i veckan, för att jag saknade det så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sony kör med mycket taktik nu, jag antar att de gladeligen lämpar över över forna tiders storsäljare till Xbox (som MS får bränna stora summor på)och sitter själv med trumf med nästa våg av heta spel..

De PS3 som går tillbaks till Sony är bara en bråkdel av de enormt många Xbox360 som fått servas..

Ja, det återstår väl att se hur mycket dom får behålla för sig själva i framtiden.

Xboxen har ju funnits bra mycket längre oxå så det är ju inte så konstigt. 60gigaren var det inga problem med alls men 40gigs-versionen är helt bedrövlig. Polarn provade med tre enheter och samma fel på allihop. Sen gav han upp.

Hårdvara är en sak. Men det är mjukvaran som är det viktigaste. Och där ligger väl Xboxen lite i lä eller?

Själv längtar jag till nästa Zelda-spel. Självklart till Wii. Även om Wii inte håller samma nivå rent tekniskt så äger spelglädjen i ett Zelda-spel ut de andra två konsollerna. Åandrasidan kan man ju inte spela Cod4.

Problemet med spelen nuförtiden är att man lägger all kraft på ljud och grafik, många gånger glömmer man spelbarheten...

Vilken mjukvara tänker du på då?

Tredje Zelda-spelet, A Link the past, är fortfarande det lätt bästa spel jag någonsin spelat! Även Super Mario Kart-originalet äger! Shit, SNES har många guldkorn. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...