Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hur får jag sånt här ljud på trummorna?

Exempel 1:

Exempel 2:

enligt rykterna så använde de bara en mikrofon till att spela hela trummsetet. Frågan är hur jag ska göra. En kondesatormikrofon som fångar in allt ljud?

Har ni några idéer så skriv gärna!

Annons
Postat

Sätt lite dist på trummorna och ev köra vissa delar av trummorna genom en gitarr högtalarcabinet emulering.

Postat (redigerat)

Ja. lite dist gör säkert att det låter åt sonics hållet, sen får du kanske eq´a lite för att få det lite muddigt, dra ner på diskant.

kul med nån som gillar Sonics på forumet, välkommen!!

du måste lägga upp låten sen så man får höra!

säg till om du behöver bas på låten så gör jag gära det.

Redigerat av sixties
Postat

yeah. The sweet sixties vettu! 😆

reagerade faktiskt på din bild då jag själv också brukar ha svart/vit-randig tröja och en svart väst 😆

tack för erbjudandet, men jag kommer inte komma igång med låten förren senare i år och då ska jag antagligen använda bandets bassist. Någon annan gång kanske 😛

Jag ska spela in en låt och göra en musikvideo till den, det är mitt projektarbete som man har i 3:an på gymnasiet.

Postat

Jag skulle vid inspelning ställa upp träbord runt trumsettet på högkant för att skita ner dem lite och få garagesound (bygger detta på reflektionerna från trät). Blir det för mycket så kan du hänga lite filtar på borden tills du får rätt balans. Sedan skulle jag nog testa dist också så som har sagts här innan.

MVH

Anders

Postat
yeah. The sweet sixties vettu! 😛

reagerade faktiskt på din bild då jag själv också brukar ha svart/vit-randig tröja och en svart väst :rolleyes:

tack för erbjudandet, men jag kommer inte komma igång med låten förren senare i år och då ska jag antagligen använda bandets bassist. Någon annan gång kanske 😛

Jag ska spela in en låt och göra en musikvideo till den, det är mitt projektarbete som man har i 3:an på gymnasiet.

Det är inte jag på bilden även om den är ganska lik mig.

Det är en av medlemmarna i The Gruesomes

http://www.myspace.com/thegruesomes

611866142_l.jpg

Postat

Mhm, det kunde jag nästan ha gissat. Trodde det var typ the standells eller nåt men snubben på bilden hade lite för långt hår för det. Jag har för mig att jag har hört en ganska bra version av Jack the ripper med dom.... ?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.