Jump to content
Annons

Gitarrmickar


MrMentrish

Recommended Posts

Tjabba!

Haft min gitarr ett antal år nu och tänkte "uppgradera" den med lite nya mickar, stämmskruvar och kontrollknappar..

Har inte ekonomin till en ny gitarr just nu så..

Jag har en Epiphone Les Paul..

Vad tipsar ni för mickar? Priset spelar ingen roll, det blir ju ändå inte dyrare än att köpa en ny gibson!

//Tom

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tjabba!

Haft min gitarr ett antal år nu och tänkte "uppgradera" den med lite nya mickar, stämmskruvar och kontrollknappar..

Har inte ekonomin till en ny gitarr just nu så..

Jag har en Epiphone Les Paul..

Vad tipsar ni för mickar? Priset spelar ingen roll, det blir ju ändå inte dyrare än att köpa en ny gibson!

//Tom

Vad spelar du för musik?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjabba!

Haft min gitarr ett antal år nu och tänkte "uppgradera" den med lite nya mickar, stämmskruvar och kontrollknappar..

Har inte ekonomin till en ny gitarr just nu så..

Jag har en Epiphone Les Paul..

Vad tipsar ni för mickar? Priset spelar ingen roll, det blir ju ändå inte dyrare än att köpa en ny gibson!

//Tom

Vad spelar du för musik?

Rock... Metallica, Scorpions, Metallica o likande...

Kanske var dumt att inte nämna det men nu är det gjort!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjabba!

Haft min gitarr ett antal år nu och tänkte "uppgradera" den med lite nya mickar, stämmskruvar och kontrollknappar..

Har inte ekonomin till en ny gitarr just nu så..

Jag har en Epiphone Les Paul..

Vad tipsar ni för mickar? Priset spelar ingen roll, det blir ju ändå inte dyrare än att köpa en ny gibson!

//Tom

Vad spelar du för musik?

Rock... Metallica, Scorpions, Metallica o likande...

Kanske var dumt att inte nämna det men nu är det gjort!

Jag kör själv med EMG 81, ENDAST, i stallposition. Om jag var dig skulle jag köra på ett sånt här set. Otroligt populärt set som fungerar till allt. Från tung metal till kristallrent ljud 🙂

Redigerat av jesus
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjabba!

Haft min gitarr ett antal år nu och tänkte "uppgradera" den med lite nya mickar, stämmskruvar och kontrollknappar..

Har inte ekonomin till en ny gitarr just nu så..

Jag har en Epiphone Les Paul..

Vad tipsar ni för mickar? Priset spelar ingen roll, det blir ju ändå inte dyrare än att köpa en ny gibson!

//Tom

Vad spelar du för musik?

Rock... Metallica, Scorpions, Metallica o likande...

Kanske var dumt att inte nämna det men nu är det gjort!

Hah! Att du redan inte köppt ett par EMG mickar är galenskap! 😉

Som sagt, go EMG!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är relativt lätt om allt passar som det ska.

Jag och polarn köpte både det kitet och skulle installera.

Han på en ibanez och jag på en Cort viva.

Hans gick smärtfritt och var klar på någon timme inklusive lödningar osv,

medans mina j*a hål inte var lika brett isär som dom var på mickarna,

vilket resulterade i att jag fick lämna in gitarren för att bygga en brygga som man kunde sätta mickarna i.

Kontentan: Ja, det är lätt om du kan löda och om dina hål sitter som det ska vara 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, har du en Epiphone Les Paul Standard eller?

Jag satte i ett EMG 81-85-set i min Jay Turser Les Paul bara för att testa och för att de passade jiiivligt bra in utseendemässigt, men jag tyckte inte om ljudet så jag bytte ut de mot Gibson 496R och 500T. Smaken är som baken, jag ska till New York snart och då ska jag köpa ett par Gibson Burstbucker pro istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, har du en Epiphone Les Paul Standard eller?

Jag satte i ett EMG 81-85-set i min Jay Turser Les Paul bara för att testa och för att de passade jiiivligt bra in utseendemässigt, men jag tyckte inte om ljudet så jag bytte ut de mot Gibson 496R och 500T. Smaken är som baken, jag ska till New York snart och då ska jag köpa ett par Gibson Burstbucker pro istället.

Stjäl tråden lite här. Men vad tycker du om Jay Turser-gitarrerna? Har varit lite småsugen på deras 12-strängade SG-modell ett tag nu, men inte vågat skicka efter den. Den är ju minst sagt billig, men är lite rädd för att den är för billig om du förstår vad jag menar ☺️

Redigerat av rainydays
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, jag kan inte uttala mig om Jay Turser-gitarrer generellt sett då jag bara har testat min egen, men den är jag å andra sidan väldigt nöjd med. Jätteskön att spela på och enligt mig jättesnygg. Ljudet var egentligen också bra, men jag hade lust att testa EMG så jag bytte. Jag tycker absolut inte att den känns billig på något sätt (jag har även Gibson Les Paul Standard och Epiphone Les Paul Joe Perry Boneyard (KANON-gitarr) och några till att jämföra med).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...