dronam Postat 2 september 2008 Postat 2 september 2008 När jag byter taktart efter 89 takter i en låt (som jag ändrar på Tempo Track i Cubase) så ändras inte taktarten i reason (som jag har rewireat). Däremot så när jag spelar upp låten och kommer till takt 89 så ändras taktarten i hela låten (i Reason) till den nya taktarten. Använder reason 4 och cubase 3. Nån som vet vad felet är? Jag skulle ju gärna vilja att takterna i Reason ändrades så att det gick att skriva in noter i den taktart det ska vara. Tack på förhand!
zagor Postat 2 september 2008 Postat 2 september 2008 vad är det för cubase version du har i detalj? är det 3.0 finns det en stor chans att rewire inte är så up to date, framförallt jämfört med reason 4
drloop (oregistrerad) Postat 2 september 2008 Postat 2 september 2008 En bra fråga att ställa i Propellerheads forum. Om ej svar där Propellerheads supporten. Tror nämligen att det är väldigt få gör som du.
zagor Postat 2 september 2008 Postat 2 september 2008 Tror nämligen att det är väldigt få gör som du. nej, jag tror inte att det är så ovanligt... det funkar bra för mig i cubase 4, iaf.
dronam Postat 2 september 2008 Trådstartare Postat 2 september 2008 Har nu uppdaterat cubase 3, men fortfarande samma problem... Inga fler tips?
Assar Postat 2 september 2008 Postat 2 september 2008 Kan du inte 1. spara Cubase- och Reasonprojekten i nya versioner 2. tömma Cubaseprojektet på spår och VST-instrument och spara igen 3. tömma Reasonprojektet på spår och enheter och spara igen 4. kolla om projekten fortfarande beter sig så 5. i så fall göra projektfilerna tillgänglga så nån annan kan testa om det är likadant där ?
drloop (oregistrerad) Postat 2 september 2008 Postat 2 september 2008 Tror nämligen att det är väldigt få gör som du. nej, jag tror inte att det är så ovanligt... det funkar bra för mig i cubase 4, iaf. Byter du takt från tex 4/4 till 3/4 i samma arr? Tempo funkar fint men taktart kan jag faktiskt tänka mig att det kan krångla. Jag jag skulle gissa att man skickar tidskod i och tempo men skickas det vilken verkligen taktart?
zagor Postat 2 september 2008 Postat 2 september 2008 Tror nämligen att det är väldigt få gör som du. nej, jag tror inte att det är så ovanligt... det funkar bra för mig i cubase 4, iaf. Byter du takt från tex 4/4 till 3/4 i samma arr? Tempo funkar fint men taktart kan jag faktiskt tänka mig att det kan krångla. Jag jag skulle gissa att man skickar tidskod i och tempo men skickas det vilken verkligen taktart? ja, det ät takt jag byter... märkte nu att jag ej har ändrat tempo: men jag har för mig att tempo fungerade i rewire redan tidigare än 4? OBS: jag har inte programmerat redrum inbyggda sequencer, har ingen aning hur den uppför sig vid tempobyte.
chrisB Postat 3 september 2008 Postat 3 september 2008 Allt du gör i Cubase; taktbyte, tempobyte etc gör att Reason följer med. Ha midi i Cubase och skicka det till R så slipper du allt strul.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.