Jump to content
Annons

"De grafiska kurvorna"


Hemluth

Recommended Posts

Jag har ett litet problem. Ibland när jag redigerar och trycker fel så ändras det så att de visuella kurvorna som finns på varje inspelat audiospår helt enkelt "blir längre". Default är ju att om vågorna går i golvet/taket så har det nåt 0. Men nu har jag lyckats få det till att se ut så att alla vågor alltid slår i tak/botten på något vis. Hade jag vetat vad detta hette hade jag antagligen kunnat söka upp detta lättare. Är jag begriplig?

Jag ska nog inte bli pedagog.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tack så mycket folk!

Jag använder nog bara en enhet isåfall och det är MIDI Klaviatur. Kan ni rekommendera något ljudkort?

Jag har hört att det ska säljas ljudkort där Pro Tools ingår, vet någon om det stämmer?

Uppe till vänster har du de zoomfunktioner som finns, dels vanlig zoom och även vågformszoom som är det du söker. Bara zooma in eller ut.

Vill du ha det rätt igen kan du ju kraftigt överstyra en signal så du ser vart taket är och sen anpassa zoomen efter det, men det finns säkert ett lättare sätt att återställa den till 0-läget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket folk!

Jag använder nog bara en enhet isåfall och det är MIDI Klaviatur. Kan ni rekommendera något ljudkort?

Jag har hört att det ska säljas ljudkort där Pro Tools ingår, vet någon om det stämmer?

Uppe till vänster har du de zoomfunktioner som finns, dels vanlig zoom och även vågformszoom som är det du söker. Bara zooma in eller ut.

Vill du ha det rätt igen kan du ju kraftigt överstyra en signal så du ser vart taket är och sen anpassa zoomen efter det, men det finns säkert ett lättare sätt att återställa den till 0-läget.

Ja, tack. Nu när man vet det så ser man det ganska tydligt.

Btw, du quotar konstigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...