OneLoonytic (oregistrerad) Postat 27 augusti 2008 Postat 27 augusti 2008 Jag har städat ur mina gamla flyttkartonger och hittade ett par originalinspelningar gjord på en portastudio runt -82-84. I princip samma år jag lade musiken på hyllan och har idag därför inte med än en i princip oanvänd Cubase i datorn hemma. Körde dock banden i stereon och ljudet är faktiskt ok (och väldigt sentimentalt) men går ju baklänges på ena sidan osv.. Att ta fram låtarna och mixa dom igen känns väldigt lockande! Finns det någon annan genväg att få ner dom omixade i datorn än att skaffa en analog porta igen? Och vart hittar man en sån i så fall? Blocket gav inget utslag.
bakke Postat 27 augusti 2008 Postat 27 augusti 2008 Ett alternativ som inte kostar några pengar: 1. Koppla in ett vanligt kasettdäck i datorn 2. Spela in sida 1 på kasettbandet på två monospår i cubase 3. Spela in sida 2 på kasettbandet baklänges på två monospår i cubase 4. Vänd på kanal 3 & 4 (sida 2) i Cubase, dom kommer inte att ligga syncade med kanal 1 & 2 så du måste rätta till det manuellt.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.