resolve Postat 22 augusti 2008 Postat 22 augusti 2008 Tjenare! Söker ett par bra, Àrliga lurar för mixning för runt 1500-2000 . Om man överhuvudtaget kan fÄ nÄt bra och prisvÀrt för dom pengarna? Och om inte, hur mycket bör man dÄ betala för dom? Ni kan tÀnja pÄ priset lite om det skulle behövas.
Claes Holmerup Postat 22 augusti 2008 Postat 22 augusti 2008 Tjenare! Söker ett par bra, Ă€rliga lurar för mixning för runt 1500-2000 . Om man överhuvudtaget kan fĂ„ nĂ„t bra och prisvĂ€rt för dom pengarna? Och om inte, hur mycket bör man dĂ„ betala för dom? Ni kan tĂ€nja pĂ„ priset lite om det skulle behövas. Mina tveklösa favoriter i kontrollrummet Ă€r Ultrasone Pro2500, som har ett listpris pĂ„ 3195:-. Man har mycket mer nytta av ett par sĂ„dana Ă€n av ett par "monitorer" i samma prisklass. Nu ska du förstĂ„s inte bara lyssna pĂ„ mig (som sĂ€ljer sĂ„dana), utan jag hoppas att nĂ„gra nöjda kunder hittar trĂ„den och bekrĂ€ftar... đ SjĂ€lv anvĂ€nder jag dem till mixning mitt i natten nĂ€r min sambo vill sova - och nĂ€r jag tittar pĂ„ film eller lyssnar pĂ„ musik och inte vill störa sĂ„ mycket. De mixar jag har gjort pĂ„ natten med dem, har oftast bara behövt smĂ„ justeringar nĂ€r jag har lyssnat i monitorerna dagen efter.
resolve Postat 22 augusti 2008 TrĂ„dstartare Postat 22 augusti 2008 Okej, tacktack đ LĂ€gger dom i kanske-högen dĂ„
Gilbert Postat 23 augusti 2008 Postat 23 augusti 2008 Det finns mÄnga trÄdar i Àmnet, sök och du skall finna. Mitt tips Àr AKG K601.
Dingbats Postat 23 augusti 2008 Postat 23 augusti 2008 Jag kör ett par Beyerdynamic DT-250, de Àr riktigt bra. GÄr pÄ en tusenlapp. KÀnns vÀldigt Àkta.
Assar Postat 24 augusti 2008 Postat 24 augusti 2008 Jag har nyss upptÀckt att Koss PortaPro Àr jÀvligt anvÀndbara vid mixning. Inte sÄ att man kan höra nÄgra större nyanser i klanger, men nÀr det gÀller att lÀgga framförallt bas och sÄng pÄ bra nivÄer sÄ Àr de jÀkligt bra. Vet inte varför, men det verkar som att de (billigare) lurarna inte Àr lika 'tillÄtande' som de dyrare nÀr det gÀller obalanser i mixen. SÄ jag anvÀnder dem nu som komplement till min ordinarie lyssning ...
drloop (oregistrerad) Postat 24 augusti 2008 Postat 24 augusti 2008 Jag har nyss upptÀckt att Koss PortaPro Àr jÀvligt anvÀndbara vid mixning. Inte sÄ att man kan höra nÄgra större nyanser i klanger, men nÀr det gÀller att lÀgga framförallt bas och sÄng pÄ bra nivÄer sÄ Àr de jÀkligt bra.Vet inte varför, men det verkar som att de (billigare) lurarna inte Àr lika 'tillÄtande' som de dyrare nÀr det gÀller obalanser i mixen. SÄ jag anvÀnder dem nu som komplement till min ordinarie lyssning ... Jag anvÀnder Sennheiser PX100 pÄ samma sÀtt. Jag har PX100 som mina iPod lurar ocksÄ och det innebÀr att jag lyssnar pÄ mycket musik i lurarna, underlÀttar nÀr man skall stÀlla nivÄer och sÄ...
Ekstasis Postat 24 augusti 2008 Postat 24 augusti 2008 (redigerat) Beyerdynamics))) DT880 PRO kan jag rekommendera. Redigerat 24 augusti 2008 av Ekstasis
creel (oregistrerad) Postat 24 augusti 2008 Postat 24 augusti 2008 AKG K601 sÀger jag. Eller K701 om du vill ha den lyxigare varianten.
JagÀrsnabb Postat 25 augusti 2008 Postat 25 augusti 2008 (redigerat) Jag anvÀnder ett par Sennheiser HD650. Dem lÄter vÀldigt bra och detaljer hörs riktigt tydligt. Sen sÄ handlar det om att lÀra sig dem som med alla andra monitorer och lurar, för ALLA har sina egna smÄ egenheter utan att för den sakens skull va helt oÀrliga och dÄliga. Jag lyssnar mycket pÄ musik och anvÀnder dem mycket och sÄ, sÄ jag vet bra hur allt lÄter och det kÀnns bra. Jag kan verkligen rekommendera dem! Redigerat 25 augusti 2008 av JagÀrsnabb
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.