Jump to content
Annons

MELODIFESTIVALEN 2009

Recommended Posts

mallorcamange (oregistrerad)
Postat

Hittade ingen trÄd om nÀsta Ärs melodifestival men eftersom vi nÀrmar oss deadline sÄ Àr frÄgan helt enkelt:

Hur mÄnga arbetar med lÄtar till nÀsta Ärs festival?

Mvh

Mallorca 28 +/Mange

Annons
Postat

Jag gör det, men Ă€r osĂ€ker pĂ„ om min lĂ„t Ă€r rĂ€tt för svenska melodifestivalen, men man fĂ„r göra ett försök 🙂

Postat

NÀr Àr deadline? Jag och en kompis tÀnkte göra en lÄt dÀr vi klÀr ut oss till Babar-karaktÀrer och springer runt till galen blippmusik.. Det gÄr sÀker igenom med mitt gigantiska berg av kontakter.

Postat
NÀr Àr deadline? Jag och en kompis tÀnkte göra en lÄt dÀr vi klÀr ut oss till Babar-karaktÀrer och springer runt till galen blippmusik.. Det gÄr sÀker igenom med mitt gigantiska berg av kontakter.

Det blir nog till att anmÀla sig till uttagningen i Frankrike eller Israel i sÄ fall ...

🙂

Postat

Det blir nog till att anmÀla sig till uttagningen i Frankrike eller Israel i sÄ fall ...

😉

Haha men typ. Fast Sverige mÄste ju invigas i "knasgÀnget" ocksÄ tycker man ju..

Postat
Haha men typ. Fast Sverige mÄste ju invigas i "knasgÀnget" ocksÄ tycker man ju..

Vi Àr redan dÀr. Fast det Àr ingen i det hÀr landet fattat det Ànnu.

Pirelli is da shit, verkar mÄnga tycka ...

😉

mallorcamange (oregistrerad)
Postat

http://mobil.svt.se/content/1/c8/01/17/83/...alen%202009.pdf

HÀr Àr inbjudan.

SjÀlv jobbar jag pÄ men fÄr se om det Àr nÄgot att skicka in till slut...Àr nog för mkt visa över min genre....

Postat

Har ett bidrag att skicka in i Ă„r. Hade haft fler om jag inte hade varit sĂ„ bekrĂ€ftelsekĂ„t och delat ut mina lĂ„tar. Men det mĂ„ste man vĂ€l fĂ„ vara ibland ocksĂ„, iallfall jag, för att bosta egot och fĂ„ lite ny energi att jobba vidare med nya projekt 😼

Lycka till, till alla er som jobbar pĂ„ lĂ„tar och tĂ€nker skicka in ett eller flera bidrag. Jag hĂ„ller tummarna 🙂

Mvh

Fredrik Sonefors

Postat

Jag har gjort en dnb schlager som ska skickas in. Förhoppningsvis inte med min röst... FÄr se om jag hittar nÄgon sÄngfÄgel.

Hammurajen (oregistrerad)
Postat

Jag har, som vanligt, tÀnkt att skicka in ett bidrag.

Men, som vanligt, sÄ blir det inget p.g.a. tidsbrist. :rolleyes:

Postat
Hittade ingen trÄd om nÀsta Ärs melodifestival men eftersom vi nÀrmar oss deadline sÄ Àr frÄgan helt enkelt:

Hur mÄnga arbetar med lÄtar till nÀsta Ärs festival?

Mvh

Mallorca 28 +/Mange

HÄller pÄ med 2 stycken, en pÄ 2,15 och en pÄ 1,46.

Ja, de Ă€r lite korta, men Ă„ andra sidan, folk som inte gillar de behöver inte lida sĂ„ mycket 🙁

Postat
Accepterar de trance ens en gĂ„ng? 😉

Det brukar alltid finnas utrymme för ett par etniska specialare. Men de brukar aldrig vinna.

😉

Postat
Accepterar de trance ens en gĂ„ng? 😉

Det brukar alltid finnas utrymme för ett par etniska specialare. Men de brukar aldrig vinna.

😉

Kebab pizza schlebovitza! 😉 hahahaha 🙂

• 2 veckor senare...
Postat

TĂ€nkte göra ett försök i Ă„r, hade ett par projekt pĂ„ gĂ„ng men kommer nog bara hinna klart med ett (max). Är helt independent sĂ„ vi fĂ„r vĂ€l se hur det gĂ„r, kanske man lĂ€r sig nĂ„got.

/F

Postat

Jag gör det inte, har inte gjort innan heller.

För mig Àr det dÀr en tÀvling, och en TV underhÄllning, och gÄr jag in dÀr sÄ gÄr jag in för att vinna det. Men med de förutsÀttningar och resurser jag har nu sÄ Àr det som lotto ungefÀr. Man har smÄ möjligheter att se till att man blir invald och den inverkan mÄste man kunna utöva, annars har man förlorat redan innan man börjat.

UnderhÄllningsvÀrdet Àr nog vad det brister pÄ mest. Som man alltid sett varje Är Àr det alltid kÀnda ansikten ibland de sista 10 upphovsmÀnnen och det talar lite för sig sjÀlvt - Björkman vinner mest hos sina chefer pÄ att se till att kÀnda ansiktens melodier tas in för underhÄllningens skull. Det Àr trots allt ett TV-program sÄ det Àr underhÄllning, en tÀvling som ska underhÄlla - inte underhÄllande för att det Àr tÀvling.

Skulle ens bidrag mot fömodan vinna svenska uttagningen sÄ krÀvs ju en europeisk marknadsföringskampanj och reklam-turné utav guds like, nog för att brÀnna ut hÄrdnackade veteranartister och deras promotion-team, om man ska ha susningen av en chans att bli framröstad över 10:e plats strecket i finalen.

SĂ„, jag avvaktar â˜ș

• 1 mĂ„nad senare...
Postat

Oj det va som fan, ingen delgallring alltsÄ?

Har skickat in tvÄ via Warner men det borde man ju hört nÄt om, jaja.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.