Jump to content
Annons

Madonna 50 år


hegobald

Recommended Posts

Har suttit och njutit hela kvällen på hög volym i 5:1 sound av Madonnas eskapader.. Hon är och var en stilbildande dam.. Skönt och höra hur hon vågade "uptempa" och feta till sin kända låtar live.. Vilket proffs.. Enda jag är lite sur över är att jag saknar La Isla Bonita.. Speciellt då det är jag som gjort basljudet .. Fast iof inte för den låten.. Utan som en preset för Yamaha DX7 1982-83 i samarbete med Swedish DX User group (en förening som skulle öka antalet ljud i den så "svårprogramerade" DX7 /DX1 synthen) 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Enda jag är lite sur över är att jag saknar La Isla Bonita.. Speciellt då det är jag som gjort basljudet .. Fast iof inte för den låten.. Utan som en preset för Yamaha DX7 1982-83 i samarbete med Swedish DX User group (en förening som skulle öka antalet ljud i den så "svårprogramerade" DX7 /DX1 synthen) :rolleyes:

Wow, coolt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Min mamma är ungefär 50. Jag försöker tänka mig henne i Madonnas position.. :rolleyes:

Haha vad kul, min pappa hade en DX7 förut. Fast han sålde den och köpte en Alesis som vi båda hatar. Han gör alltid såna där dumma grejer, typ sålde sin Prophet 5 och bytte sin TR-808 mot en Yamaha RX-11. Tummen upp.. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gör det säkert...men vilka 50 åringar tittar på Mtv? 🙂

Vilka tittar på MTV över huvud taget?

Det finns inte mycket som är bra på MTV i mitt tycke. Det var annorlunda på tidiga 90-talet när Hård Rock och Metal fortfarande var populärt på MTV... Då kunde jag som liten gilla MTV... Speciellt på söndagarna när Headbangers Ball var. MvH

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...