Jump to content
Annons

Reason 4,01 "stänger" av sig!?


Irons

Recommended Posts

För andra gången på ganska kort tid har jag råkat ut för att programmet har slocknat.

Hade en delay effekt kopplat till Malström i ett projekt, och höll på att pilla med ljud samtidigt som sequensern spelade en lop. Jag bypassade och satte på delayen om vartannat och råkade slå ner till off och då "slocknade" allt och datorn startade om!

Som sagt så är det andra gången detta hände på ganska kort tid och undrar om det är någon annan som har råkat ut för detta?

Är det en bugg i Reason eller är det något fel på min dator?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

Jag har aldrig fått v4.01 att krascha.

Men man vet ju aldrig.

Om hela maskinen går ned kanske du har nåt litet problem med någon drivrutin som skakar om datorn... vad vet jag.

Jag hade ett grafikkort vars drivrutiner fick ett spel med blåskärm som följd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt grafikkort höll på ibland sådär också. Du kan titta efter vad det är som egentligen händer när det stänger av sig. Markera den här datorn och ta Manage Gå in på System Tools Event Viewer och sedan ACEEventlog. Vet du vilken tid det var så letar du upp där det har hänt och läser vad som gick fel På min stod det så här.

0000000009: Could not find Type [ATI.ACE.CLI.Component.Runtime.Runtime] from [CLI.Component.Runtime] in assembly [CLI.Component.Runtime, Version=2.0.3106.38485, Culture=neutral, PublicKeyToken=90ba9c70f846762e]

Error Called by: ATI.ACE.LOG.Foundation.Services::LoadAssembly processID:02608 threadID:( ) domainName:(ccc.exe ) assemblyName:(LOG.Foundation, Version=2.0.3091.17954, Culture=neutral, PublicKeyToken=90ba9c70f846762e)

Då det är mitt ATI Grafikkort som orsakade avstängningen. Bytte Drivisar och det funkade finemang sedan!

Har du Creative ljudkort så brukar det vara dåliga drivisar och bugga mycket så uppdatera dem i sådana fall.

Hoppas det kanske löser ditt problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...