Jump to content
Annons

POD + Impulser

Ekstasis

Recommended Posts

Finns det några där ute som har provat att använda impulser för cab/mic simulering istället för Poddens inbyggda ?

Har hört att man kan få riktiga bra ljud om man använder impulser. Pod X3 är ju en bra pre amp anser jag, men

Men det är när det kommer till cab/mic simuleringen som skon klämmer, det låterr inte bra helt enkelt, skulle man däremot

micka upp podden med en riktighögtalarlåda och mikrofon, kan det ju låta hur bra som helst.

Jag har fått intrycket av att dessa impulser är betydligt mer kraftfulla än Poddens inbyggda...

Finns det någon här som har exprimenterat med impulser, är det bara en myt att det låter bättre ?

Har i stort sett gett upp nu att få den dist jag söker med podden, det låter allt för digitalt och inte fett nog...Jag är dock

optimistisk som sista utväg att prova på dessa impulser som alla snackar om...

Jag är mycket intresserad att få HÖRA om någon har några inspelningar som man kan få höra hur bra/dåligt det låter.

Redigerat av Ekstasis
Dela på andra sajter

Annons

Jag har testat några men ingen som låter grymmare än min vanliga patch. Såg att TwistMe:s tips innehöll ruskigt många så jag ska nog testa mer.

Har dock förstått att BULB kör impuls numer, och har får ju bättre ljud för varje dag som går

Dela på andra sajter

Har ingen pod men jag använder mig alltid av impulser från t.ex Guitarhack eller poidaobi (som jag föredrar)

Dom medföljande cabsimuleringar som följer med gitarrsims brukar inte vara så feta nej..

Impulser är guld!

Tack, jag blir optimistisk nu, om nu impulser är så bra som du påstår 😉

Har inte provat några impulser ännu,

Verkar finnas en massa bra här

http://noisevault.com/nv/index.php?option=...ge&Itemid=1

Undrar även om Antares Microphone modeler är värd att prova ???

Ser ju helt klart intressant ut...frågan är hur bra/dåligt det låter i verkligheten?

http://www.antarestech.com/products/amm.shtml

Dela på andra sajter

Jag har testat några men ingen som låter grymmare än min vanliga patch. Såg att TwistMe:s tips innehöll ruskigt många så jag ska nog testa mer.

Har dock förstått att BULB kör impuls numer, och har får ju bättre ljud för varje dag som går

Nu har jag ju inte hört Bulbs senaste verk, de senaste jag hörde var för några månader sedan...

Har aldrig gillat hans gitarr sound direkt, det låter plast och över komprimerat, fast det har nog iofs inget med impulserna i sig att göra kanske....

Dela på andra sajter

Ok, lyssna vad du tycker om den här då http://www.soundclick.com/bands/default.cf...;songID=6406367

Jag har inte heller diggat hans ljud så mycket tidigare men nu börjar det ta sig tycker jag. Inte illa att få sånt ljud med bara 2 gitarrer

Låter passande till den musik han sysslar med antar jag, omöjligt att säga om det är pod eller en riktig stärkare.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.