Jump to content
Annons

Gratis faxmjukvara önskas (Windows)


Fredrika

Recommended Posts

Hej!

Jag försöker hitta ett faxprogram så att jag kan skicka fax från datorn till faxmaskiner.

 

Söker jag på nätet hittar jag massa free downloads men efter en månad måste man betala för programmen.

Jag vill ha tag i ett enkelt faxprogram som är äkta freeware. Nå't tips?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tror (det ekar i bakhuvudet) att tjänsten faktiskt finns i windows. Men länge sen jag försökte. Följande hittade jag i min windowshjälp:

"

Så här installerar du Fax-komponenten

Öppna Lägg till eller ta bort program på Kontrollpanelen.

Klicka på Lägg till/ta bort Windows-komponenter.

I guiden Windows-komponenter markerar du kryssurtan Faxtjänster och följer instruktionerna på skärmen.

Obs!

Så här öppnar du Fax efter installationen. Klicka på Start, peka på Alla program, peka på Tillbehör, peka på Kommunikation och klicka sedan på Fax-konsolen.

Mer information om hur du använder Fax får du genom att klicka på Hjälp i Faxkonsolen.

"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror (det ekar i bakhuvudet) att tjänsten faktiskt finns i windows. Men länge sen jag försökte. Följande hittade jag i min windowshjälp:

"

Så här installerar du Fax-komponenten

Öppna Lägg till eller ta bort program på Kontrollpanelen.

Klicka på Lägg till/ta bort Windows-komponenter.

I guiden Windows-komponenter markerar du kryssurtan Faxtjänster och följer instruktionerna på skärmen.

Obs!

Så här öppnar du Fax efter installationen. Klicka på Start, peka på Alla program, peka på Tillbehör, peka på Kommunikation och klicka sedan på Fax-konsolen.

Mer information om hur du använder Fax får du genom att klicka på Hjälp i Faxkonsolen.

"

Förlåt, javisst finns faxen i Windows men den funkar inte hos mig. Vet ej varför. Det skulle jag ju berättat. När jag försöker återinstallera faxen händer ingenting. Nu har jag hittat WinFaxLite på sidan oldversion.com som beskrivs som freeware. Men symantec har köpt upp det står det så nu kostar Symantecvarianten pengar. Så jag vet inte om det är laglig freeware. Kanske har Symantec rättigheterna till alla gamla versioner också fast de var freeware från början? Jag tar nog risken...

Redigerat av Fredrika
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...