lilalexo Postat 10 augusti 2008 Postat 10 augusti 2008 Hej har precis skaffat en röde mik, men den tar inte emot några signaler när jag kopplat ihop den med min preamp, ( externa ljudkort ) jag har avinstallerat mina realtek drivrutiner och kör bara med phonic 302, högtalarna fungerar men miken visar ingen signal? 😉 vet någon hur man kan lösa detta?? :'( MVh Alex
Lost Postat 10 augusti 2008 Postat 10 augusti 2008 Hej har precis skaffat en röde mik, men den tar inte emot några signaler när jag kopplat ihop den med min preamp, ( externa ljudkort ) jag har avinstallerat mina realtek drivrutiner och kör bara med phonic 302, högtalarna fungerar men miken visar ingen signal? 😉 vet någon hur man kan lösa detta?? :'( MVh Alex Har du tryckt in knappen med +48V och testat?
lilalexo Postat 10 augusti 2008 Trådstartare Postat 10 augusti 2008 japp det har jag:( var likadant med en tsm jag köpte fick det inte alls o funka 😉
Lost Postat 10 augusti 2008 Postat 10 augusti 2008 japp det har jag:( var likadant med en tsm jag köpte fick det inte alls o funka 🙁 Kanske är dags att höra av sig till stället där du köpte ditt ljudkort? Så det har inte funkat överhuvudtaget, med mick alltså?
lilalexo Postat 10 augusti 2008 Trådstartare Postat 10 augusti 2008 Det funkar med en live mik sm58 :S jag fattar inte bara vad det är som e problemet :S börjar störa mig riktigt mycket på det 😕
Gilbert Postat 10 augusti 2008 Postat 10 augusti 2008 https://www.studio.se/index.php?showtopic=54607
lilalexo Postat 10 augusti 2008 Trådstartare Postat 10 augusti 2008 ärligt tufftufftuff så har jag inte en aning :/ jag använder inte cubase gilbert utan ableton :s men ja 🙂
Gilbert Postat 10 augusti 2008 Postat 10 augusti 2008 Principen är densamma, du måste se till att du använder rätt ingång på ljudkortet och att denna ingång är vald som destination i din DAW (Ableton Live i detta fall).
lilalexo Postat 11 augusti 2008 Trådstartare Postat 11 augusti 2008 I Ableton har jag det på firefly Analog in 1/2 dx, har testat alla andra alternativ men ingenting har funkat
lilalexo Postat 11 augusti 2008 Trådstartare Postat 11 augusti 2008 Den enda gången miken visar någon signal är när man tar eller petar på den :/
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.