Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Har precis börjat nÀrma mig slutfasen av min nya synt. En ganska grundlÀggande synt, men har mycket att bidra med till musiken.

Jag har Àven lagt upp lite demolÄtar pÄ sidan. Bara att ladda hem och prova.

Presets finns det nu ocksÄ! Alla banker Àr inte fÀrdiga, men har ett gÀng nya i alla fall!

Prova hÀr.

osiris-6.jpg

Redigerat av Neko
Annons
Postat

En vĂ€ldigt trevlig liten synt. Lagom med knappar ocksĂ„ 🙂

Har inte hunnit pröva den sÄ mycket Àn men av det jag har hört sÄ tycker jag att den verkar vÀldigt anvÀndbar.

Postat

Tackar. Jag har nÄgra saker som ska fixas pÄ den efter önskemÄl: SÀnka volymen pÄ presetsen (+ göra fler presets sjÀlvklart...) samt en valmöjlighet att synka LFOt

Vidare sÄ har jag planer pÄ att göra en mindre resurskrÀvande variant av Osiris: monOsiris, som av namnet Àr monofonisk, men dÀr alla 4 oscillatorerna kan stÀmmas separat och dÀrmed skapa ackord. Arpeggiot försvinner, liksom effekterna Flanger och Reverb/Chorus (Delayet ligger kvar) och en LFO(Kanske har kvar bÄda beroende pÄ processoranvÀndningen). Vad som Äker in istÀllet Àr assignbara destinationer för enveloperna (2st), sÄ att de inte lÀngre Àr lÄsta till filtrets cut off.

Kört en lÄt med 5 stycken monOsiris testversioner (dock ej fÀrdiga) och ligger pÄ ca: 20-30% i processoranvÀndning. Mindre Àn tvÄ vanliga Osiris 6. (Kör dÄ 1:Snare 2:Highats 3: BasgÄng 4:Lead 5:Pad + Tomcat(En Trummaskin frÄn Orion.))

System: 1,3Ghz AMD, 768Mb DDR ram, Windows XP, NÄgot ljudkort a la creative (inte bra...) samt att jag testar i Orion Platinum.

• 1 mĂ„nad senare...
Postat

Har nu lagt till 3 demolÄtar pÄ Osirisen. Kanske inte de bÀsta, men i alla fall nÄgot att lyssna pÄ om man inte vill ladda ned synthen (vilket inte kan vara sÄ jobbigt...)

Prova hÀr, de ligger lÀngst ned.

Filerna Àr i OGG, vilket spelas finfint i Winamp

LÄtarna Àr gjorda med mina synthar, med vissa externa effekter.

monOsiris Àr gjord med endast monOsiris (inte slÀppt Àn, lite eq pÄ hihat)

Osiris Short demo Àr bÄde Osiris och monOsiris. (Monosirisen stÄr för Kick och clap, lite kompressor pÄ trummorna)

OsirisArpÄr gjord med en Osiris.

Postat

Ser intressant ut. Ska prova den och Äterkommer med utlÄtande.

Postat

Har laddat ner den och testat,lĂ€cker design mysiga ljud fĂ„r nog anvĂ€ndning av den Ă€ven till hĂ„rd-rock 😎

MVH-Zando

Postat (redigerat)

@ Zando: Uj? Fasen vad kul! 😄 Ska göra fler presets till den dock. Har lĂ€rt mig att skruva till bĂ€ttre pĂ„ den nu. 😉

@ Rasco: Kul att höra. Tackar 🙂

Ett problem som jag har upplevt Àr att nÀr man sparar en lÄt som ett projekt, och sedan öppnar den igen, sÄ har mina presets Àndrat en aning pÄ sig. Det funkar dock fint igen om man vÀxlar presetsen fram ett steg och sedan tillbaka. Vet inte varför den gör sÄ. (Annars kan man ju alltid spara presetsen via sin host)

Redigerat av Neko
Postat

Haj hopp, kul liten sak det hÀr.

Testade den i FL studio och den flöt som en död fisk i vattnet. (KOMPLIMANG FAKTISKT)

Lite mer presets, Syncad LFO och lite mer presets 😉

SKIT BRA

Postat
Haj hopp, kul liten sak det hÀr.

Testade den i FL studio och den flöt som en död fisk i vattnet. (KOMPLIMANG FAKTISKT)

Lite mer presets, Syncad LFO och lite mer presets 😉

SKIT BRA

Skum komplimang... 😄

Japp, skall göra mitt bÀsta för att synca LFOn. Kan synca den till anslaget relativt enkelt och en sÄdan uppdatering Àr pÄ vÀg. (monOsiris har det, vilket gör det möjligt att göra trum kickar....)

Fler Presets, det kan du fethajja. Men inte mer Àn 16 Ät gÄngen tyvÀrr. Ska göra lite banker dock. Vad önskas?

Bas

Pads

Lead

Arpeggios

nÄt mer?

Postat (redigerat)

Kunde inte lĂ„ta bli att lĂ€gga upp en bild pĂ„ den... 😉 (se första posten)

Redigerat av Neko
Postat
Vad önskas?

Bas

Pads

Lead

Arpeggios

nÄt mer?

Pads and Leads Ă€r nĂ„got jag anvĂ€der mest,vĂ€ntar spĂ€nt pĂ„ flera presets. 😉

Postat

😉

en död fisk flyter FRUKTANSVÄRT bra!! i vattnet.

Och det gjorde din mojjÀng oxÄ. Fast i FL Studio.

Ang preset kan jag bara repetera

Basar

Pads

Leads

Arpeggios

Och ÄNNU MER....Presets 😄🙂

Postat

LoL! Ok, dÄ ska jag göra 4 banker nÀr jag har tid. Kommer lÀggas upp relativt snart.

Postat (redigerat)

Ummm.... nej. Men fÄr se vad framtiden har att bringa...

Kolla gÀrna in de andra syntharna om ni inte har nÄgot annat för er. Neko Studios

Redigerat av Neko
Postat

Testade den nyss och den var rÀtt grym faktiskt. Lite mer presets skulle inte skada. Lead Àr nÄt jag önskar i sÄ fall.

Postat (redigerat)

Försökt ordna med LFO sync men det Àter massa CPU, och kÀnns dÀrför inte sÄ bra att ha. Jobbar vidare med detta....

Har dock löst en ganska dum bug med att synthen Ă€r duofonisk (annars mono) sĂ„vida du inte spelar pĂ„ den grafiska klaviaturen. 😉 Jaja... fixat Ă€r det i alla fall. Uppdatering pĂ„ G

----------------------

EDIT

En PADbank Ă€r klar. Skall dock uppdatera synthen pĂ„ forumen dĂ€r den ligger och sedan Ă€ven ladda upp presetsen. (Vissa av dem blev nĂ€stan ruggigt bra 😄)

Redigerat av Neko
Postat

Ok, jag har nu gjort 5 banker (en ini bank) till Osiris. Alla Àr inte helt klara, men det kommer, jag lovar! Prova gÀrna!

MEN!!! Alla ni som laddat hem Osiris innan mÄste ladda ned den nya versionen eftersom den gamla inte stödjer de nya presetsen. Ni kommer dock att kunna arbeta vidare med den gamla vid sidan av den nya.

MVH

Stefan @ Neko Studios

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.