Jump to content
Annons

Nybörjare Roland E12

Recommended Posts

Anabel (oregistrerad)
Postat

Hej, har efter 15 års uppehåll tagit itu igen med mitt musik intresse. Lärde mig spela piano när jag var liten, gick på lektioner i 6 år. Nu har jag fått en Roland E12 från en bekant som inte ville ha den mer. Ackord och noter kan jag läsa, det är inga problem. Men jag får inte till det med knapparna och allt som man tydligen ska kunna göra med keyborden. Har kollat upp med kurser e.c.t men det är oftast till nybörjare som inte kan noter. Jag har inga problem att spela noter. Kan någon ge tips/förslag? Har gått igenom anvisningarna men blir inte klokare för det.

Annons
Postat
Hej, har efter 15 års uppehåll tagit itu igen med mitt musik intresse. Lärde mig spela piano när jag var liten, gick på lektioner i 6 år. Nu har jag fått en Roland E12 från en bekant som inte ville ha den mer. Ackord och noter kan jag läsa, det är inga problem. Men jag får inte till det med knapparna och allt som man tydligen ska kunna göra med keyborden. Har kollat upp med kurser e.c.t men det är oftast till nybörjare som inte kan noter. Jag har inga problem att spela noter. Kan någon ge tips/förslag? Har gått igenom anvisningarna men blir inte klokare för det.

Kan du inte hitta någon manual på nätet där det står vad alla knappar gör osv?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.