Jump to content
Annons

Kicken och basen stegrar i volym så det blir helt wawawiiwa


Avi

Recommended Posts

Hej.

Jag har precis med polaren börjat med musik programmet FL Studio. Vi har suttit i två dagar och bara lekt runt lite och försökt remixa en Trance låt genom hans midi filer. För två dagar så låter det ganska okej med tanke på att vi båda inte kört det mer en ett par veckor, mer en några timmar. Men efter vi renderar vårann låt till waw och mp3 så stegrar kicken och basen så det låter helt rått och går inte längre ihop med resterande arrangemang, dess harmoni blir hel bäng. Det sker när vi tagit bort hihats, claps och lite andra kanaler så det bara är kicken kvar och en slinga, lite svårt att beskriva men nästan som kicken blir en bas som dubblas..säkert inte så men så låter det på ett ungefär.

Någon som vet problemet? och hur fixar man det?

-Tack, Avi

Redigerat av Avi
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Never mind people fixade det med compressorn:D nu ska man bara arrangera lite till. Alkohol verkar göra mig till problem lösare 😉

Bakisheten får mig i alla fall att dänga på keyboearden rejält och hitta rytmer jag aldrig orkade fixa förut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Never mind people fixade det med compressorn:D nu ska man bara arrangera lite till. Alkohol verkar göra mig till problem lösare ☺️

Så går det ju att eq'a bort såna problem med, ifall man inte skulle vilja ha den karaktär som en kompressor ger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bakisheten får mig i alla fall att dänga på keyboearden rejält och hitta rytmer jag aldrig orkade fixa förut.

Najs a det verkar ligga nått i det med har jag noterat 😎 men bara huvud värken inte e ivägen så, då tar jag hellre en till dag på fyllan men mindre:D

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Så går det ju att eq'a bort såna problem med, ifall man inte skulle vilja ha den karaktär som en kompressor ger.

A tack. Jag har testat lite grann, fattar att det är mkt att lära sig, men det e riktigt sköj:D ska pilla mer med eq'n och leka med lite kicks och basslines för få bort vissa freq's, eller det kanske heter nått annat, så sorry. Men tack för rådet 😎

Redigerat av Avi
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...