Jump to content
Annons

M-box plus FL=sant, eller?


baztin

Recommended Posts

Halloj!

Ja, som sagt är jag på gång att köpa en M-box mini, främst för ljudlägging, men det hade varit supernajs om man kunde köra den på t.ex. en laptop, med FL och liknande icke-Pro toolsprogram. Vad jag förstått ska det finnas ASIO-drivare till den, men är det nån som har testat i praktiken?

Vi HÖRS!

/ b as t i n

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 2 veckor senare...
Halloj!

Ja, som sagt är jag på gång att köpa en M-box mini, främst för ljudlägging, men det hade varit supernajs om man kunde köra den på t.ex. en laptop, med FL och liknande icke-Pro toolsprogram. Vad jag förstått ska det finnas ASIO-drivare till den, men är det nån som har testat i praktiken?

Vi HÖRS!

/ b as t i n

jag använder min mbox2 mini med Fl studo utan problem!! eller självkalrt så blir det litte problem iblant men det blir det med alla ljudkort ju 😐 Du fattar säkert. Och ja du har ASIO driver från digidesign. Men du måste installera Pro Tools Le som följer med. men det är ju ett bra program! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevligt att höra att det funkar!

Blir nog en lite senare fråga, eftersom jag hittat programmet Reaper, som börjar bli en värdig utmanare till PT. En bit kvar, naturligtvis, men jag ska göra min första ljudläggning där om någon vecka. Kände inte riktigt för att köpa Digitranslator eller Dv Toolkit för 5/12-tusen bara för ett nollbudget projekt 😛.

Men, bra att veta, som sagt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...