Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag letar efter headsets till en radiostudio, sist vi köpte headsets var för över 10 år sedan och dom börjar bli lite slitna! 😉

Då gav vi runt 4000 för ett headset, men jag undrar om det finns några billigare idag. Tycker att priserna på allt annat sjunker ju och vi är inte ute efter att köpa de allra bästa. Huvudsaken är att det är bra ljudkvalitet för tal, det är ett plus om dom har hörlurar eller är trådlösa. Liknande ljudkvalitet som på de kinatillverkade kondensatormickarna räcker bra.

Att hitta ett billigt headset som både har hörlurar och är trådlöst tänker jag inte ens försöka. Vi behöver båda, men till olika delar i verksamheten.

Annons
pme (oregistrerad)
Postat

Beyerdynamic har i alla fall en DT297PV som jag tycker verkar intressant men jag letar efter någon med öppen lur. Sennheiser har en variant av HD280pro tyvärr är microfonen dynamisk och rejält okänslig så den ställer

stora krav på preampen men duger ändå inte till något annat än internkommunkation.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.