Jump to content
Annons

Floyd Rose Stall ch strängbyte

adamilli

Recommended Posts

jag Köpte en begagnad LTD m200FM utan strängar igår, hur strängar jag den on den inte redan har några strängar alls? Stallet är flytande. ska jag lossa fjädrarna och fästa dem efter att jag fäst strängarna? Finns det någon vettig tutorial?

Tack på förhand 🙂

Redigerat av adamilli
Dela på andra sajter

Annons

Nejdå, börja med att sätt på strängarna som vanligt. Lås inte stallet, och använda de vanliga stämskruvarna. Det kommer förmodligen ta ett litet tag att balansera allting. Speciellt om du råkar välja en annan storlek på strängarna än den som haft gitarren innan. Du ska försöka få stallet att ligga helt plant när gitarren stämmer. Pekar bakändan på stallet nedåt, mot kroppen, släpper du lite på fjädrarna, stämmer igen. Pekar det uppåt, från kroppen, så spänner du fjädrarna och stämmer igen. Upprepa tills gitarren stämmer och stallet ligger rakt.

Jobba med ganska små rörelser när du spänner fjädrarna, typ en kvarts eller max ett halvt varv åt gången när du drar skruvarna.

Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Tips. I de fall jag måste ta av alla strängar på en floyd R gura lägger jag ett litet batteri (aaa) under svajen .Svajen vilar då på batteriet och det går snabbare att stämma. Åke Gitarrmakaren

Precis. Stoppa nåt som håller stallet rak. Annars får du sitta och stämma gitarren hela natten! Och det är inte kul kan jag säga 😐

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.