ThomasJ Postat 2 juli 2008 Postat 2 juli 2008 Efter att ha installerat Leopard pÄ macen funkar mitt m-audio fw410 enbat lite dÄ o dÄ. Det död titt som tÀtt. Kikade pÄ -.audios hemisda efter 10.5.4 drivers men fins bara till 5.3 Skall tydligen finnas beta till 5.4 men lyckas inte laddar dem.
ThomasJ Postat 2 juli 2008 TrÄdstartare Postat 2 juli 2008 Efter att ha installerat Leopard pÄ macen funkar mitt m-audio fw410 enbat lite dÄ o dÄ. Det död titt som tÀtt.Kikade pÄ -.audios hemisda efter 10.5.4 drivers men fins bara till 5.3 Skall tydligen finnas beta till 5.4 men lyckas inte laddar dem. Provade med tidigare drivers för 5.2 o det tycks funka bÀttre!
Linus Postat 2 juli 2008 Postat 2 juli 2008 Usch, jag har haft sÄdana problem med Firewire 410 i OS X. En sÄdan box kommer aldrig i nÀrheten av mina maskiner igen. M-Audio borde skÀrpa till sig med sina Mac-drivrutiner. (Nu fÄr Claes vatten pÄ sin kvarn)
Claes Holmerup Postat 2 juli 2008 Postat 2 juli 2008 Usch, jag har haft sĂ„dana problem med Firewire 410 i OS X. En sĂ„dan box kommer aldrig i nĂ€rheten av mina maskiner igen. M-Audio borde skĂ€rpa till sig med sina Mac-drivrutiner. (Nu fĂ„r Claes vatten pĂ„ sin kvarn) đ Jag lovar att vara tyst denna gĂ„ng - aven om det Ă€r lite lustigt att den (enligt somliga) ofelbara Mac-plattformen, visar sig strula ibland, trots allt... Jag var nĂ€stan tyst i alla fall... đ
Linus Postat 2 juli 2008 Postat 2 juli 2008 (redigerat) Usch, jag har haft sĂ„dana problem med Firewire 410 i OS X. En sĂ„dan box kommer aldrig i nĂ€rheten av mina maskiner igen. M-Audio borde skĂ€rpa till sig med sina Mac-drivrutiner. (Nu fĂ„r Claes vatten pĂ„ sin kvarn) đ Jag lovar att vara tyst denna gĂ„ng - aven om det Ă€r lite lustigt att den (enligt somliga) ofelbara Mac-plattformen, visar sig strula ibland, trots allt... Jag var nĂ€stan tyst i alla fall... đ Den kanske vore ofelbar ifall Apple tillverkade ljudkortet ocksĂ„, hehe... đ Inte Apples fel att M-Audio inte kan det dĂ€r med CoreAudio lika bra som mĂ„nga andra ljudkortstillverkare đ Redigerat 2 juli 2008 av Linus
ThomasJ Postat 3 juli 2008 TrÄdstartare Postat 3 juli 2008 Tycks fortfarande strula. Det dör titt som tÀtt. AlltsÄ no output. Funkade fint i tiger.
Implasticyde Postat 3 juli 2008 Postat 3 juli 2008 Tycks fortfarande strula. Det dör titt som tĂ€tt.AlltsĂ„ no output. Funkade fint i tiger. Kanske dum frĂ„ga men har du skickat ett mail till M-audios support och frĂ„ga nĂ€r de uppdaterar drivrutinen för ditt ljudkort? đ Om inte sĂ„ rekomenderar jag dig att göra sĂ„ đ
Linus Postat 3 juli 2008 Postat 3 juli 2008 Tycks fortfarande strula. Det dör titt som tÀtt.AlltsÄ no output. Funkade fint i tiger. Japp, du fÄr öppna ljudkortsmixern och trycka 'Reset'-knappen sÄ kommer ljudet igÄng igen. Jag hade problemet med Tiger (10.4.9 och senare)
ThomasJ Postat 5 juli 2008 TrÄdstartare Postat 5 juli 2008 Tycks fortfarande strula. Det dör titt som tÀtt.AlltsÄ no output. Funkade fint i tiger. Japp, du fÄr öppna ljudkortsmixern och trycka 'Reset'-knappen sÄ kommer ljudet igÄng igen. Jag hade problemet med Tiger (10.4.9 och senare) Provar med detta men funkar inte för mig iaf. Provar med m-audoiforumet
hegobald Postat 5 juli 2008 Postat 5 juli 2008 Jaja.. Vi ska inte skylla pĂ„ MAC i alla fall. Boven i detta drama verkar snarare vara bakfulla utvecklare hos M-Audio som har till uppgift att fixa drivrutiner för diverse plattformer.. Dom kan sĂ€kert inte programera i nĂ„t annat sprĂ„k Ă€n C++ đ
maart (oregistrerad) Postat 5 juli 2008 Postat 5 juli 2008 đJag lovar att vara tyst denna gĂ„ng - aven om det Ă€r lite lustigt att den (enligt somliga) ofelbara Mac-plattformen, visar sig strula ibland, trots allt... Jag var nĂ€stan tyst i alla fall... đł jag Ă€r med dig Claes!
ThomasJ Postat 5 juli 2008 TrĂ„dstartare Postat 5 juli 2008 Jaja.. Vi ska inte skylla pĂ„ MAC i alla fall. Boven i detta drama verkar snarare vara bakfulla utvecklare hos M-Audio som har till uppgift att fixa drivrutiner för diverse plattformer.. Dom kan sĂ€kert inte programera i nĂ„t annat sprĂ„k Ă€n C++ đ Troligen.. För mkt jolt o sena nĂ€tter.
Multiband Postat 5 juli 2008 Postat 5 juli 2008 đJag lovar att vara tyst denna gĂ„ng - aven om det Ă€r lite lustigt att den (enligt somliga) ofelbara Mac-plattformen, visar sig strula ibland, trots allt... Jag var nĂ€stan tyst i alla fall... đ jag Ă€r med dig Claes! Hah! Hade detta varit PC hade det snarare lĂ„tit: Skyll dig sjĂ€lv som Ă€r sĂ„ jĂ€vla dum att du kör Windows. Men nu Ă€r det förnekelse pĂ„ högsta nivĂ„. Som om inte Windows ocksĂ„ lider av blĂ„ skrĂ€mar pga hĂ„rdvaran? Verkar som man fĂ„r vĂ€lja... Flashigt och stabilt OS eller bĂ€ttre stöd för mer hĂ„rdvara. Dock inte sagt att det Ă€r bedrövligt att man inte ska kunna kĂ€nna sig trygg nĂ€r man köper hĂ„rdvara som anses vara kompatibel.
ThomasJ Postat 7 juli 2008 TrĂ„dstartare Postat 7 juli 2008 đJag lovar att vara tyst denna gĂ„ng - aven om det Ă€r lite lustigt att den (enligt somliga) ofelbara Mac-plattformen, visar sig strula ibland, trots allt... Jag var nĂ€stan tyst i alla fall... đ jag Ă€r med dig Claes! Hah! Hade detta varit PC hade det snarare lĂ„tit: Skyll dig sjĂ€lv som Ă€r sĂ„ jĂ€vla dum att du kör Windows. Men nu Ă€r det förnekelse pĂ„ högsta nivĂ„. Som om inte Windows ocksĂ„ lider av blĂ„ skrĂ€mar pga hĂ„rdvaran? Verkar som man fĂ„r vĂ€lja... Flashigt och stabilt OS eller bĂ€ttre stöd för mer hĂ„rdvara. Dock inte sagt att det Ă€r bedrövligt att man inte ska kunna kĂ€nna sig trygg nĂ€r man köper hĂ„rdvara som anses vara kompatibel. Ăr vĂ€l inte macens fel, Ă€r jue hĂ„rdvaran!đ *hejjar pĂ„ mac*
Fredrik Karlsson Postat 7 juli 2008 Postat 7 juli 2008 Usch, jag har haft sĂ„dana problem med Firewire 410 i OS X. En sĂ„dan box kommer aldrig i nĂ€rheten av mina maskiner igen. M-Audio borde skĂ€rpa till sig med sina Mac-drivrutiner. (Nu fĂ„r Claes vatten pĂ„ sin kvarn) đ Jag lovar att vara tyst denna gĂ„ng - aven om det Ă€r lite lustigt att den (enligt somliga) ofelbara Mac-plattformen, visar sig strula ibland, trots allt... Jag var nĂ€stan tyst i alla fall... đ Utan att vilja stĂ€lla till med nĂ„t liv men har det inte pĂ„ senare tid varit mycket frĂ„gor om diverse strul med mac? Iom att mac blev billigare, blev kvaliteten sĂ€mre dĂ„ eller Ă€r det bara en slump? (Har sjĂ€lv funderat över en mac och logic som eventuell nĂ€sta musikplattform).
joachime Postat 7 juli 2008 Postat 7 juli 2008 (redigerat) Utan att vilja stÀlla till med nÄt liv men har det inte pÄ senare tid varit mycket frÄgor om diverse strul med mac?Iom att mac blev billigare, blev kvaliteten sÀmre dÄ eller Àr det bara en slump? (Har sjÀlv funderat över en mac och logic som eventuell nÀsta musikplattform). Tror inte det. DÀremot har det blivit fler mac-anvÀndare i och med att det aldrig varit sÄ enkelt att byta plattform som nu. SÀnkta priser och boot camp har blivit en succé för Apple. Edit: tempus Redigerat 7 juli 2008 av joachime
Claes Holmerup Postat 7 juli 2008 Postat 7 juli 2008 Utan att vilja stĂ€lla till med nĂ„t liv men har det inte pĂ„ senare tid varit mycket frĂ„gor om diverse strul med mac?Iom att mac blev billigare, blev kvaliteten sĂ€mre dĂ„ eller Ă€r det bara en slump? (Har sjĂ€lv funderat över en mac och logic som eventuell nĂ€sta musikplattform). Tror inte det. DĂ€remot har det blivit fler mac-anvĂ€ndare i och med att det aldrig varit sĂ„ enkelt att byta plattform som nu. SĂ€nkta priser och boot camp har blivit en succĂ© för Apple. Edit: tempus Det kan ju ocksĂ„ vara sĂ„, att i och med en vĂ€xande skara anvĂ€ndare, sĂ„ blir det efter hand en större andel som inte kunde hantera PC tidigare och som nu tror att deras datoranalfabetism ska botas genom att de har skaffat Mac i stĂ€llet... đ
joachime Postat 7 juli 2008 Postat 7 juli 2008 (redigerat) Det kan ju ocksĂ„ vara sĂ„, att i och med en vĂ€xande skara anvĂ€ndare, sĂ„ blir det efter hand en större andel som inte kunde hantera PC tidigare och som nu tror att deras datoranalfabetism ska botas genom att de har skaffat Mac i stĂ€llet... đ Mmm. Fast datoranalfabeter finns det vĂ€l inte sĂ„ mĂ„nga nuförtiden. De flesta datorproblem verkar just bero pĂ„ inkompatibel hĂ„rdvara eller mjukvara och dĂ€r tycker jag tillverkarna fĂ„r stĂ„ för skulden. Om jag ska vara riktigt krass upplever jag M-Audio FW410 som ett av de struligaste korten pĂ„ marknaden. Alla jag trĂ€ffat pĂ„ som anvĂ€nder det har haft problem att fĂ„ det att fungera, oavsett plattform. Edit: det Ă€r nĂ„got med dubbeltryck Redigerat 7 juli 2008 av joachime
ThomasJ Postat 7 juli 2008 TrÄdstartare Postat 7 juli 2008 Ja, det har tydligen varit just den modellen som strulat mest. Men nÀr det vÀl funkar Àr det bra kort.
KaptenKresh Postat 7 juli 2008 Postat 7 juli 2008 Nu Ă€r det snart bara en tidsfrĂ„ga innan denna trĂ„d slĂ„s samman med "PC VS MAC" đ
ThomasJ Postat 7 juli 2008 TrĂ„dstartare Postat 7 juli 2008 Nu Ă€r det snart bara en tidsfrĂ„ga innan denna trĂ„d slĂ„s samman med "PC VS MAC"đ hehe. Ja. lite ot blidde det. Men hĂ€vdar Ă€ndĂ„ att det inte Ă€r macens fel.
ThomasJ Postat 8 juli 2008 TrÄdstartare Postat 8 juli 2008 Har varit i kontakt med suporten nu. Fick tipps att Àndra sample rate. Det tycka funka
Filmtoken Postat 5 augusti 2008 Postat 5 augusti 2008 JasÄ? Till vad? :-D Jag skulle gÀrna damma av mitt FW410 och anvÀnda för extraingÄngar :-)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.