Jump to content
Annons

Midi i Pro Tools 7.4


evilrocker

Recommended Posts

Har en fundering, jag är van vid att jobba i gamla Cubase från atari-tiden men även i reason. Så jag undrar om det går att

ändra om att markörer och allt flyttar sig och placerar sig efter bars? Saknar det från Cubase att man lätt kunde lägga upp

en sektion från låten och loopa den tex genom att först vänsterklicka uppe i tidsfältet för att plasera där den ska starta och

högerklicka där den skulle sluta. Just nu tycker jag det är svårt att jobba med midi i pro tools för jag lyckas inte markera

upp tex 4 takter lätt, det blir istället i tid. Några tips? ☺️

Redigerat av evilrocker
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Har en fundering, jag är van vid att jobba i gamla Cubase från atari-tiden men även i reason. Så jag undrar om det går att

ändra om att markörer och allt flyttar sig och placerar sig efter bars? Saknar det från Cubase att man lätt kunde lägga upp

en sektion från låten och loopa den tex genom att först vänsterklicka uppe i tidsfältet för att plasera där den ska starta och

högerklicka där den skulle sluta. Just nu tycker jag det är svårt att jobba med midi i pro tools för jag lyckas inte markera

upp tex 4 takter lätt, det blir istället i tid. Några tips? ☺️

Har du ställt in grid mode och att griden skall vara anpassade efter exempelvis fjärdedelar? Det låter som att du ligger i shuffle och har barsen anpassade efter tid i stället, eller missförstår jag dig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppe i vänstra hörnet kan du välja mellan shuffle, slip, spot och grid. I grid fastnar midi och ljud efter bpm:et som är inställt. Man kan också ändra om det ska fastna i 1/4, 1/8, 1/16 osv. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...