Analogfreak (oregistrerad) Postat 23 februari 2010 Postat 23 februari 2010 (redigerat) nu när jag ser på bilden så kan jag konstatera att jag inte har någon låsmutter på min, det är bara gängor på en stålstav liksom...vadfalls?? Edit: jag hade misstankar om att den har blivit öppnad redan då jag såg att förseglingen blivit bryten på kartongen, klistermärket som satt för där man öppnar den var trasigt ( så som den blir då man öppnar den), detta tänkte jag inte så mycket på förrens nu .. Är det så att jag kan ha fått en returnerad vara? Om så är fallet så kan det hända att jag blir lite sur, milt sagt. Vars har du köpt den? Redigerat 23 februari 2010 av Analogfreak
Chrissey Postat 23 februari 2010 Postat 23 februari 2010 Vars har du köpt den? På Musikbörsen, vi skall börja spela in sång nu i veckan så jag hade inte tid att beställa en, kostade 300kr mer men det fick väll gå då.
Analogfreak (oregistrerad) Postat 23 februari 2010 Postat 23 februari 2010 Trist om den är defekt. Du borde kunna byta i så fall. Själv har jag fått bra pris på 421:or jag ska köpa (under Thomannpris) 😮
Pesek Postat 23 februari 2010 Postat 23 februari 2010 Jag hittar inte en enda sida som säljer GAP Pre-73 (?!?!) Testat dom sidor jag vet om (musikbörsen,jam,thomann) vet någon av en svensk sida som säljer den?? Jag hittar fasen inget på google heller :S Va fan? Du e nog bara lat tror jag 😮 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=301969 + goldenagemusic.com + holmerup.biz mm ;P
Chrissey Postat 24 februari 2010 Postat 24 februari 2010 Va fan? Du e nog bara lat tror jag 😱 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=301969 + goldenagemusic.com + holmerup.biz mm ;P Gick till börsen med mikrofonen och frågade om dom kunde hjälpa mig med skruven o allt det dära. Självklart kunde dom det, så nu funkar den prima. haha, prisjakt hittade jag inget alls på faktist, men såg att det fanns på musikbörsen sedan, var in och frågade dom i butiken.
hwasser Postat 25 februari 2010 Postat 25 februari 2010 (redigerat) Shure sm7b är lite dov vid rensång, men är grymm vid growling/grunting. Lyssna på artister som kör med micken. Typ red hot chili peppers sångare som sjunger genom en shure sm7b har ganska dovt ljud på sången: http://www.youtube.com/watch?v=mvAn8PzM-c8 Aa just det, den är lite smickrande också för din röst (det låter som att du är slightly bättre på att sjunga i den.) T ex red hot chili peppers sångare "kunde inte sjunga" (hans egna ord) när han sjöng in under the bridge. Han gick fett mycket sånglektioner inför californication skivan som kom efter. Redigerat 25 februari 2010 av hwasser
Analogfreak (oregistrerad) Postat 25 februari 2010 Postat 25 februari 2010 (redigerat) Shure sm7b är lite dov vid rensång, men är grymm vid growling/grunting. Lyssna på artister som kör med micken. Typ red hot chili peppers sångare som sjunger genom en shure sm7b har ganska dovt ljud på sången:http://www.youtube.com/watch?v=mvAn8PzM-c8 Aa just det, den är lite smickrande också för din röst (det låter som att du är slightly bättre på att sjunga i den.) T ex red hot chili peppers sångare "kunde inte sjunga" (hans egna ord) när han sjöng in under the bridge. Han gick fett mycket sånglektioner inför californication skivan som kom efter. Vilken bra upplösning det är på ditt exempel... 64kb/s kanske Redigerat 25 februari 2010 av Analogfreak
hwasser Postat 25 februari 2010 Postat 25 februari 2010 (redigerat) Vilken bra upplösning det är på ditt exempel... 64kb/s kanske Jag har inget ljud på datorn jag är på för tillfället. Men kör nån red hot chili peppers låt och hör på sången. Dom brukar köra Shure sm7b genom Neve 1081 (hela By The Way albumet är inspelad genom Neve 1081:or vet jag iaf) Redigerat 25 februari 2010 av hwasser
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.