Jump to content
Annons

Quantum leap ra


fender__

Recommended Posts

Annons

den är sådär ok drar en hel del. cpu-mässigt alltså.

jag renderar alltid till audio så fort jag är klar med den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan något som har mjukvaran berätta lite om den.. drar den mycket cpu osv..jag har 1.2 gh och 3gig ram.. är lite orolig att jag kanske har för lite gh ?

Tack på fröhand/ emir

Du överskrider både minimum och rekomenderat med ganska mycket så det borde inte vara några problem. Jag får mitt RA på Tisdags sägs det. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

MINIMUM REQUIREMENTS (for Native Instruments software)

Win XP, Pentium III/Athlon 1 GHz, 512 MB RAM, DVD drive

Mac OS X 10.2.6*, G4 800 MHz, 512 MB RAM, DVD drive

RECOMMENDED SYSTEM (for Sound Library)

Win XP, Pentium IV/Athlon 3 GHz, 1 GB RAM, DVD drive

Mac OS X 10.3* or higher, G5 1.8 GHz, 1.0 GB RAM, DVD drive

Sorry, det rekomenderade överskrifer du inte alls men i alla fall minimum.

Sedan är det ju olika beroende på Mac eller PC. 1,2 GHz och 3GBRam lär du komma ganska långt på om du har Mac.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den ingår även i olika paket där den mer eller mindre är helt gratis. Det finns flera fetingpaket som kostar ungefär lika mycket som ett enda bibliotek.

kan du ge nåt exempel på något paket och var den finns?

Link to comment
Dela på andra sajter

RA ingår i Fitzpatricks "fyndhörna" (Fitzpatrick är svensk distributör av EastWest), för 2895:- just nu, så det är bara att beställa hos vilken butik som helst. 🙂

Några andra som Fitzpatrick har sänkt pris på nu, är följande:

Sommarpriser på EastWest

East West Complete Composer Edition innehåller allt från EastWest som bygger på Kontakt motorn.

Förr 9495:- Sommarpris 7995:-

East West FabFour är ljudbiblioteket med soundet från 1900-talets mest kända rockgrupp.

Förr 3995:- Sommarpris: 2995:-

East West Goliath är årets maffigaste ljudbibliotek.Innehåller allt och lite till.

Förr 4995:- Sommarpris: 3995:-

East West Voices of Passion är instrumentet för dig som söker ett ljudbibliotek utöver det vanliga. Ultrahög kvalité utlovas!

Förr 4995:- Sommarpris 3995:-

Link to comment
Dela på andra sajter

Man tycker ju alltid så olika. Jag provade den hos en bekant. Måste säga att den lät betydligt tamare än vad den spännande asken lovade; precis som är fallet med Hardcore Bass XP. Fast det var enda likheten, tyckte jag. Hardcore Bass är verkligen jättebra och användbar. Jag hade svårt att känna någon glädje eller hitta något användningsområde för RA som jag gjorde med Wizoo Darbuka, som jag skulle ha velat köpt, egentligen.

Även om ljuden i RA är katalogiserade är det ändå lite rörigt upplagt, tycker jag, och man kanske ska lägga ned mycket tid med RA så att man blir bekant med den. Då är den säkert mer användbar. Så långt kom jag alltså inte med den.

Jag har inte pysslat med så mycket etno, i o f. Men i mitt fall har det varit bättre att bara plocka från gratis eller billiga ljudbibliotek, just de etnoljud jag velat ha. De samplingarna som finns på RA går ju också att samla på sig på annat sätt och har du redan en kontaktspelare eller motsvarande sampler bör det gå minst lika bra att handplocka ljud.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt RA kom idag. Jag har inte hunnit testa det ordentligt då jag haft 100gb bibliotek ytterligare att installera. Jag kan hur som helst inte säga att den verar dra nämnvärt mycket. Jag skulle snarare säga ganska lite. Oavsett hur lite kapacitet man har borde man kunna köra ett par stycken instrument, och kör man bara ned det på audio med en gång så är det ju fritt fram.

Något jag stör mig på är att det inte verkar finnas något vibrato på modwheelet. Modwheelet gjorde bara en filter sweep (varför man nu skulle vilja ha det). Eller finns det något annat sätt att kontrollera vibrato på de olika ljuden? Blås- och stråkinstrementen känns lite B annars.

Av det lilla jag hunnit testa hittils har jag dock blivit förtjust i ukulelen. Bättre ukuleleljud får ni leta efter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hardcore Bass är verkligen jättebra och användbar. Jag hade svårt att känna någon glädje eller hitta något användningsområde för RA som jag gjorde med Wizoo Darbuka, som jag skulle ha velat köpt, egentligen.

Wizoo Darbuka är visserligen samplad och spelad av mellanösterns eliter. En fågel viskade att en uppföljare skulle kunna komma... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade svårt att känna någon glädje eller hitta något användningsområde för RA som jag gjorde med Wizoo Darbuka, som jag skulle ha velat köpt, egentligen.

Får man fråga exakt vad det var som gjorde RA så ovanvändbart och Wizoo så användbart? Fanns det mer funktioner eller lät det helt enkelt bättre?

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste dock säga att RA har varit väldigt användbart här borta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade svårt att känna någon glädje eller hitta något användningsområde för RA som jag gjorde med Wizoo Darbuka, som jag skulle ha velat köpt, egentligen.

Får man fråga exakt vad det var som gjorde RA så ovanvändbart och Wizoo så användbart? Fanns det mer funktioner eller lät det helt enkelt bättre?

Hmmm, ja...en känsla väl...Wizoo Darbukan är ju ett rytminstrument som det svänger riktigt om och det är otroligt bra ljud och lätt att komma in i ett härligt medryckande sväng och sedan fortsätta själv därifrån. RA har ju alla möjliga sorters ljud att SPELA på och göra melodiösa saker med men för mig var det nog främst oöverskådligheten i RA som jag tror kan vara besvärande för många, och om osäkerhet om hur just jag skulle applicera RA i min egen musik. Men det handlar säkert mer om mig än om själva RA.

Link to comment
Dela på andra sajter

nu har jag hittat nåt som ingen nämnt innan som jag tycker låter bättre än både leap ra och wizoo... Motu Ethno... verkar skitgrymt 😉

Eh, jo men den är gammal. Sedan kan man inte jämföra den med Wizoo... 😄😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Wizoo Darbuka är visserligen samplad och spelad av mellanösterns eliter. En fågel viskade att en uppföljare skulle kunna komma... 😄

please tell me all about it!

darbuka är den enda anledningen till att jag inte kan gå över till att exklusivt köra intel-mac. har irriterat mig i en evighet.

vem ger isf ut produkten? har inte wizoo gått i graven? tror det är avid/m-audio som numera har rättigheterna till originalet iaf.

och jag som har svurit en ed på att aldrig någonsin köpa en m-audio-produkt igen...

(toontrack vore ju nöten)

Link to comment
Dela på andra sajter

Wizoo Darbuka är visserligen samplad och spelad av mellanösterns eliter. En fågel viskade att en uppföljare skulle kunna komma... 🙂

please tell me all about it!

darbuka är den enda anledningen till att jag inte kan gå över till att exklusivt köra intel-mac. har irriterat mig i en evighet.

vem ger isf ut produkten? har inte wizoo gått i graven? tror det är avid/m-audio som numera har rättigheterna till originalet iaf.

och jag som har svurit en ed på att aldrig någonsin köpa en m-audio-produkt igen...

(toontrack vore ju nöten)

Nu menade jag att det kommer en uppföljare av Darbuka där samma musiker spelar, dock ej under samma bolag som förut. Kan inte gå in på den tekniska biten, eftersom programmerarna ännu inte satt igång arbetet. Dock ska det spelas in över 160 instrument, så det kommer behövas mankraft från mellanöstern. Med andra ord är det de bästa av de bästa som spelar på sina inhemska instrument.

Darbuka har gått förvånansvärt bra, och jag är säker på att det kommer allt fler ethno/oriental-inspirerade pluggar och moduler framöver.

Ayoub ( http://www.sonicstate.com/news/shownews.cfm?newsid=6344 - http://www.ayoub-music.de/Demo%20Pa2x800500%20Seite.htm ) har fått exklusivavtal att använda några få samplingar till sin samplings-USB(64MB/128MB) till Korg PA-serien, som du kan lyssna i länken.

Link to comment
Dela på andra sajter

eh, jo men den är gammal. Sedan kan man inte jämföra den med Wizoo...

det är väl dom andra två också.. är inte wizoo bara percussion? motu ethno har även 8 gb instrument och loops osv.. medan dom andra har bara hälften.. njaa det lutar mot motu faktiskt.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

eh, jo men den är gammal. Sedan kan man inte jämföra den med Wizoo...

det är väl dom andra två också.. är inte wizoo bara percussion? motu ethno har även 8 gb instrument och loops osv.. medan dom andra har bara hälften.. njaa det lutar mot motu faktiskt.. 🙂

Ja precis, Wizoo är bara perc. Att en produkt är gammal behöver inte nödvändigtvis betyda att den är dålig, så missförstå mig inte :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...